سریع‌ترین راه یادگیری زبان

سریع‌ترین راه یادگیری زبان جدید

 خیلی از ما رویای یادگیری یک زبان جدید را داریم (البته با تلاش بیشتر، شاید حتی دو زبان). با این حال، به دلیل مشغله کاری بیش از حد، حتی یادگیری همان یک زبان را هم به تعویق می‌‌اندازیم. مسئله ما اینجاست که چگونه یک زبان جدید را به سرعت بیاموزیم یا بهترین روش یادگیری زبان چیست.

در بین ما افرادی وجود دارند که به سه زبان دنیا و حتی بیشتر مسلط هستند. از این موضوع نتیجه می‌گیریم که یادگیری زبان جدید به سرعت ممکن است، فقط باید ترفندهای خاصی را بلد باشیم. درست همانطور که راه می‌روید، کتاب می‌خوانید و غذا می‌خورید، می‌توانید که به یک زبان جدید مسلط شوید.

اگر زبان جدید به شما کمک می‌کند تا به هدف خاصی برسید، نباید یادگیری آن را به تعویق بیندازید. از آنچایی که راهی برای بارگیری یا دانلود یک زبان روی مغزمان نداریم، باید بیاموزیم که چگونه به سرعت یک زبان را یاد بگیریم.

بنابراین اگر به دنبال سریع‌ترین روش یادگیری زبان هستید، به جای درستی مراجعه کرده‌اید! سایت ترجمه و تولید محتوای ترجمیک در ادامه با «سیزده روش یادگیری سریع زبان» آشنا می‌کند.

مطالب مرتبط:

بازار کار کدام زبان بهتر است؟

۱۳ روش برای یادگیری سریع زبان!

به دنبال افزایش مهارت زبانی خود هستید؟ خب، در این حالت راهی به جز کمک گرفتن از افرادی که این مسیر را طی کرده‌اند، وجود ندارد. در ادامه ۱۳ روش کاربردی که توسط افراد متخصص این حوزه جمع‌آوری شده است را با هم مطالعه خواهیم کرد.

یک زمان، یک زبان!

«چگونه می‌توانیم که چند زبان را همزمان یاد بگیریم»؟ اگر از ما می‌پرسید، این کار را انجام ندهید. بین تمرکز و سرعت یادگیری رابطه مستقیم وجود دارد. هر چقدر تمرکز شما پایین‌تر باشد، سرعت یادگیری شما نیز پایین‌تر خواهد بود. بنابراین روی یک زبان تمرکز کنید تا سرعت یادگیری زبان جدید را بالا ببرید.

شروع یادگیری زبان با دیالوگ‌های ساده و کوتاه

یادگیری یک زبان با شنیدن داستان و خواندن آن بسیار ساده‌تر خواهد بود. چه بسا که با این روش، می‌توانید که تا حد زیادی سرعت یادگیری خود را بالا ببرید. اگر تازه شروع به یادگیری یک زبان کردید، آیا همچنان این روش موثر خواهد بود؟ بله! به شرطی که با داستان‌ها و کتاب‌های بسیار ساده آغاز کنید.

یادگیری فوری تلفظ کلمات

هر چه در یادگیری یک زبان جلوتر می‌روید، کلمات بیشتری می‌آموزید. یکی از راه‌هایی که به محض یاد گرفتن یک کلمه جدید باید انجام دهید، بررسی کردن تلفظ آن است. گوش دادن به تلفظ یک کلمه را به تعویق نیندازید تا شکل صحیح آن در خاطرتان بماند.

یادگیری سریع زبان با یاد گرفتن تلفظ
بهترین راه برای یادگیری تلفظ کلمات به زبان جدید، شنیدن صدای ضبط شده افراد از دیکشنری‌ها و یوتیوب است.

اما بهترین راه یاد گرفتن تلفظ کلمات چیست؟ بهترین راه برای یادگیری تلفظ کلمات به زبان جدید، شنیدن صدای ضبط شده افراد از دیکشنری‌ها و یوتیوب است. برای این کار باید به نوع تلفظ و حرکت دهان گوینده توجه کنید تا بهترین راه برای تلفظ را بیابید.

تمرکز بر روی یک موضوع زبانی

برای یادگیری زبان جدید روی مباحث خاص و محدودی تمرکز کنید تا کلمات آن را به خوبی یاد بگیرید. برای مثال، یک بار تنها کلمات مرتبط با توریسم و گردشگری را بخوانید و تلاش کنید تا با آن جمله بسازید. وقتی یاد گرفتید، در مرحله بعد به سراغ یک موضوع زبانی دیگر بروید. نکته مهم در این روش این است که مدام با کلمات مشترک و تکراری روبه‌رو می‌شوید و زبان جدید را به سرعت یاد می‌گیرید!

ورودی قابل درک، خروجی مثبت!

اگر هدف شما یادگیری هر چه سریع یک زبان است، باید ورودی‌های خود را قابل درک و ساده کنید! یعنی به جای استفاده از فیلم‌های دشوار، آهنگ‌های رپ و سخنرانی‌های سطح بالا،‌ از موارد ساده‌تری استفاده کنیم. پادکست‌های ساده، فیلم‌های کوتاه آموزشی، بعضی کارتون‌ها و دیگر موارد برای شروع یادگیری سریع زبان عالی هستند!

استفاده از روش مطالعه سازمان‌دهی‌شده

شاید از خود بپرسید که مطالعه سازمان‌دهی شده چیست؟ مطالعه سازمان‌دهی شده یعنی مطالعه هدفمند و منظم که منجر به یادگیری هر چه سریع‌تر شما شود. برای اینکه به این هدف برسید، باید اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. یک فصل را به طور کامل بخوانید و به کلمات جدیدی که معنای آن‌ها را نمی‌دانید، اهمیت ندهید.
  2. به عقب برگردید و دوباره فصل را مطالعه کنید. این بار اجازه دهید که ذهن شما به دنبال کلمات جدید و ساختار جملات بگردد.
  3. به دنبال کلمات جدیدی که چند بار تکرار شدند بگردید. این‌‌ها کلمات مهمی هستند که باید معنای آن‌ها را یاد بگیرید.
  4. به همین ترتیب به فصل بعدی بروید و این روش را ادامه دهید.

نه خیلی خواندن، بلکه هوشمندانه مطالعه کردن!

برای یاد گرفتن سریع زبان جدید، نباید کتاب‌های زیادی بخوانید و سرسری از آن بگذرید. روی کتاب‌‌های درست و هم‌سطح خودتان تمرکز کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. متخصصان یادگیری زبان پیشنهاد می‌دهند که کتاب‌های معروف سریالی را مطالعه کنید؛ مثل هری‌پاتر. هر چه موضوع کتابی که می‌خوانید را بیشتر دوست داشته باشید، راحت‌تر از آن کتاب می‌آموزید.

از کتاب‌هایی که ترجمه دارند، دوری کنید

یکی از اشتباهات رایج زبان‌آموزان استفاده از کتبی است که همزمان ترجمه فارسی آن را کنار هر صفحه نوشته‌اند. این کتاب‌ها دشمن یادگیری هستند! برای یادگیری سریع یک زبان جدید،‌ ذهن باید همواره در تکاپو باشد. در این حالت ذهن جواب خود را می‌گیرد و به دنبال جست‌وجو و یادآوری کلمه نمی‌رود!

مطالعه کتاب برای یادگیری سریع زبان
متخصصان یادگیری زبان پیشنهاد می‌دهند که کتاب‌های معروف سریالی را مطالعه کنید؛ مثل هری‌پاتر.

شروع به صحبت کردن

از حرف زدن نترسید. منتظر یک معجزه برای شروع صحبت کردن به زبان جدید نباشید. با هر کلمه‌ای که یاد می‌گیرید، جمله بسازید و آرام آرام این جملات را گسترش دهید. در جلسات گروهی مکالمه در سطح خودتان شرکت کنید تا فرصتی برای صحبت کردن به زبان جدید بیابید.

غرق شدن در زبان جدید

برای اینکه هر چه سریع‌تر یک زبان را بیاموزید،‌ باید خودتان را در معرض آن زبان قرار دهید. چند راه پیشنهادی وجود دارد که به شما برای غرق شدن در زبان، کمک می‌کند:

  • گوش دادن به پادکست و موسیقی هنگام کار، ورزش و مسیر رفت و آمد
  • تماشای ویدئو در یوتیوب به زبان اصلی
  • تغییر زبان موبایل به زبانی که قرار است تا یاد بگیرید
  • صحبت کردن با هوش‌مصنوعی‌ به زبان هدف (برای آشنایی با روش‌های تقویت مکالمه انگلیسی با هوش مصنوعی، کلیک کنید)

غیرفعال کردن زیرنویس هنگام تماشای فیلم

برخی از افراد فکر می‌کنند اگر فیلم را با زیرنویس زبان اصلی ببیند،‌ به تقویت مهارت شنیداری و مکالمه آن‌ها کمک می‌کند. واقعیت این است که وقتی زیرنویس فارسی یا زبان اصلی را فعال می‌کنید، دیگر گوش نمی‌دهید. به همین دلیل این کار عملا روی مهارت شنیداری و مکالمه شما تاثیری نمی‌گذارد. حتی اگر ابتدا متوجه اصل مطلب فیلم یا سریال نمی‌شوید، به گوش دادن ادامه دهید تا تلفظ آن برایتان واضح شود.

صبور بودن در برابر گیج شدن

همیشه همانطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود. یاد گرفتن یک زبان به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مسیر یادگیری خود را با کسی مقایسه نکنید و مسیر خودتان را بروید. اگر جایی را متوجه نمی‌شوید، صبر داشته باشید و به خودتان حق دهید. شما تازه اول راه هستید، کمال‌گرایی را کنار بگذارید و در مسیر خود مستمر بمانید.

تمرکز بر روی درس خواندن نه دور زدن آن!

نگران نباشید، هیچ راهی برای دور زدن یادگیری زبان وجود ندارد! تنها راهی که سرعت شما را در مسیر یادگیری زبان افزایش می‌دهد، تمرکز بالا و استمرار در این مسیر است. بنابراین، تمرکز خود را روی یادگیری بگذارید و از پکیج‌‌های آموزش فوری کم‌ارزش، دوره‌های فشرده و از این قبیل موارد، فاصله بگیرید.

نکاتی که باید در انتها بدانید!

شاید الان پاسخ به سوال: «چگونه سریع زبان جدیدی را بیاموزم»؟ برایمان راحت‌تر باشد. تمام راه‌هایی که با هم خواندیم، از پیش توسط متخصصان یادگیری زبان آزمایش شده‌اند و امروزه برای ما جمع‌آوری شدند. به کمک راهنمای کامل یادگیری زبان در سریع‌ترین زمان، به راحتی می‌توانیم که در مدت زمانی کوتاه به اهداف خود برسیم.

با یادگیری سریع زبان، فرصت این را خواهید داشت تا به عنوان معلم، نویسنده یا مترجم برای ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی، ترجمه همزمان و غیره فعالیت کنید. سایت بزرگ ترجمه ترجمیک، فرصتی را فراهم کرده است تا بهترین مترجمان ایران را گرد هم آورد. با ثبت نام در صفحه رسمی استخدام مترجم، همین حالا برای همکاری با ترجمیک، اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.