مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیلات رایگان، خوابگاه راحت و درس خواندن در رشته دلخواه در یک کشور خوش آب و هوای اروپایی، رویای شیرینی است. کشور ایتالیا همان‌جایی است که این رویای شیرین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ایتالیا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی از نظر آب‌وهوا، هزینه تحصیل و سطح علمی به شمار می‌آید. حتما می‌دانید که برای تحصیل در این کشور رویایی، ابتدا باید مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا را جمع‌آوری کنید.

ایتالیا فرایند پذیرش تحصیلی راحت‌تری نسبت به سایر کشورها دارد. اگر مراحل اپلای تحصیلی به ایتالیا را به درستی طی کنید، تجربه یک مهاجرت تحصیلی راحت و بدون دردسری را خواهید داشت. پیش از اقدام برای اپلای در دانشگاه‌های این کشور، باید نسبت به شرایط تحصیل اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید.

شرط اصلی اخذ ویزای تحصیلی یک کشور خارجی، مدارک مورد نیاز آن است. برای شروع ابتدا باید دانشگاه کشور مقصد را تعیین کرده و از قسمت اطلاعات، مدارک لازم برای اپلای را بررسی کنید. جدا از آن، مدارک کلی و مهمی وجود دارند که برای مهاجرت تحصیلی لازم هستند. پس از آشنایی کامل با مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا، فرصت این را خواهید داشت که برای ادامه تحصیل در این کشور، اقدام کنید.

یکی از اقدامات مهم در این راستا، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی است. پس از اینکه مرحله درخواست پذیرش تحصیلی را با موفقیت پشت سر گذاشتید، نوبت آن است که برای ترجمه مدارک خود اقدام کنید. ترجمه رسمی مدارک برای مهاجرت تحصیلی معمولا دو بخش اصلی دارد: ترجمه اسناد هویتی و ترجمه مدارک تحصیلی. گاهی ترجمه اسناد مالی نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

در ادامه با مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا آماده خواهیم شد.

مطالب مرتبط:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا

پیش از اینکه وارد مبحث مهم مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شویم، باید با کلیت ویزای تحصیلی ایتالیا بیشتر آشنا شویم. درست مانند برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایتالیا نیز دو نوع ویزای تحصیلی دارد: ویزای تحصیلی بلند مدت و ویزای تحصیلی کوتاه مدت. در ادامه در رابطه با هر کدام از این ویزاها بیشتر می‌خوانیم:

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا
ایتالیا دو نوع ویزای تحصیلی دارد: ویزای تحصیلی بلند مدت و ویزای تحصیلی کوتاه مدت.
  • ویزای نوع C: این نوع ویزای ایتالیا را با نام ویزای کوتاه‌مدت می‌شناسند و به شما امکان می‌دهد که حداکثر به مدت سه ماه در ایتالیا اقامت کنید و به تحصیل بپردازید. اخذ این ویزا برای تحصیلات بلند مدت پیشنهاد نمی‌شود.
  • ویزای نوع D: در صورتی که قصد دارید بیش از سه ماه یا نود روز در ایتالیا باشید، باید ویزای تایپ D یا بلندمدت اخذ کنید. این ویزا برای کسانی مناسب است که می‌خواهند بیشتر از یک ترم تحصیلی در ایتالیا بمانند. در صورتی که ویزای بلندمدت ایتالیا را اخذ کنید، امکان تغییر آن به مجوز اقامت دانشجویی نیز وجود خواهد داشت.

دلایلی که باید در ایتالیا تحصیل کنید!

شاید از خودتان بپرسید که اصلا چرا ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب کنم؟ آیا بهتر از دلایلی چون تحصیل رایگان و به‌صرفه، امکانات مناسب و مدارک علمی معتبر می‌شناسید؟ این موارد بهترین دلایلی هستند که باید در ایتالیا تحصیل کنید، اینطور نیست؟

سطح علمی بالای دانشگاه‌ها

دانشگاه‌های ایتالیا از جمله دانشگاه‌های چند فرهنگی هستند که کیفیت آموزشی بالایی دارند. رنک دانشگاه‌های ایتالیا در بین دانشگاه‌های اروپا و جهان بالا است و افراد با مدارک این دانشگاه‌ها، فرصت‌های شغلی بین‌المللی زیادی را برای خود رقم می‌زنند.

ایتالیا: اقتصادی‌ترین کشور برای تحصیل

ایتالیا جزو هشت کشور ارزان اروپا برای تحصیل است. هزینه‌های معقول و در برخی دانشگاه‌ها تحصیل رایگان،‌ مهم‌ترین دلایل دانشجویان برای ادامه تحصیل در ایتالیا به شمار می‌آید. شهریه دانشگاه‌های دولتی در صورت بورسیه شدن رایگان و در غیر این صورت تا ۴۰۰۰ یورو در سال است. شهریه دانشگاه‌های خصوصی تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال تخمین زده می‌شود. ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی خود، امکان بورسیه استانی را فراهم کرده است.

امکان کار دانشجویی

یکی از مزایای بزرگ تحصیل در ایتالیا،‌ امکان کار در طول تحصیل است. به عنوان یک دانشجو در ایتالیا اجازه دارید تا نیمه وقت کار کنید. این موضوع تجربه و رزومه کاری بین‌المللی را نیز برای شما فراهم می‌کند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

برای تحصیل در ایتالیا،‌ لازم نیست که ایتالیایی بلد باشید! با یک مدرک آیلتس بالای ۶ و تافل بالای ۸۰ امکان تحصیل در دانشگاه‌های معبتر ایتالیا را خواهید داشت. ایتالیا مهد دانشجویان بین‌المللی بوده و امکانات مناسبی را برای آن‌ها فراهم کرده است.

مطالب مرتبط:

تحصیل در ایتالیا چه مزایایی دارد؟

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

پس از اینکه دلایل تحصیل در ایتالیا را با هم مرور کردیم، مصمم هستیم تا مدارک لازم برای تحصیل در این کشور را نیز بدانیم. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا مانند بسیاری از کشورهای دیگر است، تنها تفاوت‌های کوچک و جزئی دارد. این مدارک عبارتند از:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

گذرنامه معتبر

یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای خارج کشور، گذرنامه است. گذرنامه باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. علاوه بر این، گذرنامه باید دو صفحه خالی داشته باشد؛ به طوری که مطمئن شوید تا در طول اقامت منقضی نمی‌شود و اعتبار دارد.

عکس پرسنلی

عکس پرسنلی مناسب برای اخذ ویزای استرالیا شرایط زیر را دارد:

  • عکس باید جدید باشد.
  • عکس باید در اندازه گذرنامه باشد.

ترجمه رسمی اسناد هویتی

ابتدایی‌ترین مدارکی که برای اخذ ویزای یک کشور نیاز دارید، ترجمه رسمی اسناد هویتی و گواهی عدم سو‌ءپیشینه است. برای این کار باید مدارک خود را به یک دارالترجمه رسمی معتبر ببرید تا با مهر مترجم رسمی، مهر شود.

ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی از جمله دیپلم، اصل دانشنامه تحصیلی و ریزنمرات مهم ابتدا باید ترجمه رسمی شوند و سپس در کنار رزومه و سایر مدارک تحصیلی، به سفارت ایتالیا ارائه شوند.

اثبات تمکن مالی

برای اخذ ویزای ایتالیا، تمکن مالی مورد نیاز در یک سال، بالای ۵۵۰۰ یورو است.

اثبات منابع مالی مورد نیاز برای برگشت

یکی از بخش‌های مهم نامه تمکن مالی، اثبات تامین هزینه‌‌های زندگی در کشور ایتالیا است. نامه تمکن مالی نشان می‌دهد که فرد هزینه‌های زندگی در کشور ایتالیا و بازگشت به وطن خود را دارد.

بیمه درمانی

برای درمان و اقدامات پزشکی مورد نیاز، بیمه درمانی الزامی است. هزینه این بیمه درمانی برای یک سال اول تحصیلی، ۱۵۰ یورو تخمین زده می‌شود.

مدارک زبان

تحصیل در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی امکان‌پذیر است. برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی، به مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ و مدرک تافل با حداقل نمره ۸۰ و برای تحصیل به زبان ایتالیایی ارائه حداقل مدرک زبان در سطح B2 نیاز خواهید داشت.

ارائه برنامه سفر

برنامه سفر یک کپی حاوی اطلاعات پرواز (تاریخ و شماره) است.

ترجمه رسمی مدارک با ترجمیک

در این مقاله درباره مدارک لازم برای تحصیل در ایتالیا، مزایای تحصیل در ایتالیا و انواع ویزای تحصیلی در این کشور صحبت کردیم. پیش از اینکه تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در این کشور نهایی کنید، مطمئن شوید که کاملا با مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا آشنایی کامل دارید.

یکی از خدمات گسترده ترجمیک، ترجمه رسمی اسناد و مدارک شماست. ترجمیک با همکاری بهترین مترجمان رسمی کشور، ترجمه مدارک حساس و مهم شما را با ظرافت کامل انجام می‌دهد. فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود اقدام کنید.

2 دیدگاه در «مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.