لینک‌سازی خارجی

۶ گام طلایی برای ساخت یک استراتژی لینک‌سازی خارجی

در این مقاله از سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، ۶ گام کاربردی و عملی برای ساخت یک استراتژی لینک‌سازی خارجی موفق را بررسی خواهیم کرد.

لینک‌سازی خارجی اصلی‌ترین زیرشاخه سئوی خارج صفحه است. یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در رشد صفحات نیز به شمار می‌رود. تا جایی که بدون لینک‌سازی خارجی، حتی بهترین تولیدکنندگان محتوا و حرفه‌ای‌ترین سئوکارها هم نمی‌توانند کاری برای بهبود جایگاه کلمات کلیدی یک سایت کنند.

حال که لینک‌سازی خارجی این همه برای گوگل مهم است، بهترین راه و روش انجام آن چیست؟ چگونه می‌توان با اتخاذ یک استراتژی صحیح و مناسب، به بهترین نتایج رسید؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا با مرور ۶ گام ساده و کاربردی، ساخت یک استراتژی موفق لینک‌سازی خارجی را یاد بگیریم.

مطالب مرتبط:

آموزش کامل لینک‌های خارجی و راهکارهای بهینه‌سازی آن

۶ گام تا تدوین یک استراتژی موفق برای لینک‌سازی خارجی

تا به حال اقدامی برای لینک‌سازی خارجی نکرده‌اید؟ پس حتما متوجه افت جایگاه کلمات کلیدی شده‌اید و باید طبق این راهنمای گام به گام عمل کنید. مطمئن باشید که طی مدت زمانی منطقی، به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

مخاطبان خود را بشناسید

برای پیدا کردن وب‌سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند، باید مخاطبان واقعی خود را بشناسید. البته شاید همین حالا هم تصوری کلی از مخاطبان هدف داشته باشید. اما هیچ بعید نیست که این تصور، کاملا با واقعیت مغایرت داشته باشد.

بنابراین به حدس و گمانه‌زنی بسنده نکنید و برای شناخت مخاطبان هدف، از روش‌های دقیق تحقیق و تجزیه و تحلیل استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید مخاطبان فعلی را حفظ کنید و راه‌هایی برای دسترسی به مخاطبان جدید پیدا کنید. در نهایت نیز به ایده‌های خوبی درباره وب‌سایت‌هایی که ممکن است به سایت شا لینک بدهند، می‌رسید.

برای درک موضوع، فرض کنید که یک فروشگاه آنلاین صنایع‌ دستی دارید و در وبلاگ آن، درباره صنایع دستی تولید محتوا کنید. در فرایند تحقیق پرسونای مخاطب نیز متوجه شده‌اید که بخش بزرگی از مخاطبان شما، والدینی هستند که به دنبال کاردستی‌های سرگرم‌کننده برای فرزندان خود می‌گردند. حال این طور نتیجه‌گیری می‌کنید: وب‌سایت‌هایی که در زمینه سرگرمی‌های مربوط به کودکان فعالیت می‌کنند، یکی از کاندیدای اصلی لینک‌دهی به سایت شما هستند. (نتیجه‌ای که احتمالا به ذهن خودتان نمی‌رسید ولی با تحقیق و تجزیه و تحلیل به دست آوردید).

مطالب مرتبط:

چگونه پرسونای مخاطب خود را طراحی کنیم؟ (اهمیت + نمونه پرسونای مخاطب)

یک لیست جامع از سایت‌های موردعلاقه مخاطبان خود تهیه کنید

بعد از شناخت کامل همه مخاطبان هدف، نوبت به تهیه یک لیست جامع از سایت‌های موردعلاقه آن‌ها می‌رسد. با این کار، انگار یک سرنخ عالی از مخاطبان بالقوه کسب و کارتان پیدا کرده‌اید و می‌توانید خودتان را معرض دیدشان قرار بدهید. نکته جالب این است که مخاطبان فعلی، خودشان شما را پیدا کرده‌اند ولی مخاطبانی که از این طریق پیدا می‌کنید، حاصل زحمت خودتان هستند!

البته فراموش نکنید که بین ماهیت سایت شما و ماهیت سایت‌های موردعلاقه کاربران، باید یک ارتباط منطقی وجود داشته باشد. به عنوان مثال در مثال قبلی گفتیم که والدین، می‌توانند یکی از مخاطبان هدف سایت فروشگاهی صنایع دستی باشند. از سوی دیگر، سایت‌های مربوط به مشکلات پزشکی کودکان نیز جزء سایت‌های موردعلاقه این دسته از مخاطبان هستند. اما آیا بین این سایت‌ها و سایت فروشگاهی صنایع دستی، ارتباطی وجود دارد؟ قطعا خیر! بنابراین دریافت لینک خارجی از چنین سایتی ارزشمند نیست و توصیه نمی‌شود.

علاوه بر این، ناگفته نماند که گرفتن بک‌لینک از سایت‌های هرزنامه نیز به هیچ عنوان سودی ندارد و توصیه نمی‌شود. این لینک‌ها حتی می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند و به رتبه‌بندی سایت شما آسیب بزنند.

عالی تولید محتوا کنید!

روشن است که هیچ سایتی حاضر نیست با لینک دادن به مطالب بی‌‌کیفیت و ضعیف، اعتبارش را خدشه‌دار کند. بنابراین، برای تولید محتواهای باکیفیت، جذاب، مرتبط و مفید، تمام تلاش‌تان را به کار بگیرید. نکته دیگر این است که فقط به فکر فروش محصولات و خدمات نباشید. در عوض، از طریق تولید محتوا به مخاطبان‌تان خدمت کنید و به نیازها و سوالات آن‌ها پاسخ بدهید. به عنوان مثال ترجمیک، به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات تولید محتوا و سئو، دائما به انتشار مطالب مفید و کاربردی در این زمینه می‌پردازد.

این کار، دو مزیت دارد: باعث جلب اعتماد مخاطب می‌شود و اعتبار سایت را به گوگل اثبات می‌کند. همچنین سایت‌های مرتبط را به بک‌لینک دادن ترغیب می‌کند.

مطالب مرتبط:

آموزش صفر تا صد تولید محتوای متنی

محتواها را با وب‌سایت‌های مناسب مطابقت دهید

بعد از تولید محتواهای باکیفیت و استاندارد، مجددا سراغ لیستی که از وب‌سایت‌های مختلف تهیه کرده‌اید بروید و موضوع مطالب را با ماهیت وب‌سایت‌ها تطبیق دهید. سپس می‌توانید برای انتشار محتوا در سایت‌های موردنظر اقدام کنید. حال این کار می‌تواند از طریق انتشار رپورتاژ یا رایزنی با مدیران سایت‌ها انجام شود.

حال ممکن است وسوسه شوید و برای انتشار همه محتوا در همه سایت‌ها اقدام کنید. این در حالی است که این کار می‌تواند به نتیجه معکوس ختم شود و اصلا توصیه نمی‌شود.

نکته: اگر برای تثبیت جایگاه کلمات کلیدی نیچ تلاش می‌کنید، احتمالا به وب‌سایت‌های کمی محدود می‌شوید ولی نگران نباشید چراکه این چیز بدی نیست. حتی برعکس؛ به این معناست که دسترسی دقیق‌‌تر و بهتری به مخاطبان هدف دارید و امکان انتشار محتوا در سایت‌هایی را دارید که بیشترین تعداد مخاطبان شما آنجا جمع شده‌اند.

با مدیران سایت‌ها ارتباط برقرار کنید

بعد از نوشتن محتوا و پیدا کردن وب‌سایت‌های مناسب برای انتشار آن‌ها، نوبت به برقراری تماس با مدیران سایت‌ها می‌رسد. برای این کار می‌توانید ایمیل ارسال کنید یا در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و لینکدین پیام دهید. نکته مهم این است که با اشاره به اقداماتی که برای شناخت پرسونای مخاطب و پیدا کردن این وب‌سایت انجام داده‌اید، پیام‌تان را شخصی‌سازی کنید. با این کار، توجه مدیر وب‌سایت را جلب می‌کنید و پیام‌تان را از پیام‌های آماده و تکراری متمایز می‌کنید. همچنین در این پیام، علت مفید بودن محتوا برای مخاطبان سایت میزبان را نیز اعلام کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از طریق سایت‌های واسطه اقدام کنید و با خرید رپورتاژ، خیلی آسان و بی‌دردسر در سایت موردنظر محتوا منتشر کنید و بک‌لینک بگیرید.

محتواهای موردنظرتان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید

صرف نظر از انتشار محتوا در وب‌سایت‌های دیگر، می‌توانید از گزینه شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید. کافیست لینک محتواهای مفید و خوب‌تان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید که افراد به محتوای شما واکنش نشان می‌دهند و اگر آن را مفید ارزیابی کنند، با دیگران به اشتراک می‌گذارند. شما هم به همین راحتی شانس بیشتری برای گرفتن بک‌لینک به دست می‌آورید و مخاطبان جدیدی پیدا می‌کنید.

نتیجه‌گیری: لینک‌سازی، یک استراتژی اساسی برای رشد سایت‌هاست

در پایان می‌توانیم این طور نتیجه‌گیری کنیم که یک استراتژی لینک‌سازی موفق، باید روی ایجاد ارتباط با افراد جدید و روانه کردن آن‌ها به سمت سایت شما متمرکز باشد. بنابراین تمام تلاش‌تان را بکنید تا از طریق ساخت لینک‌های جدید، مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و آن‌ها را به مطالعه مطالبی از خواندنشان لذت می‌برند دعوت کنید.

تولید محتوای متنی در ترجمیک، به بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا و در زمینه‌های تخصصی مختلف ارائه می‌شود. برای استفاده از این خدمات کلیک کنید.

ترجمیک علاوه بر تولید محتوای متنی به زبان فارسی، تولید محتوای انگلیسی نیز انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خدمات کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.