معرفی کتاب کوتاه

معرفی بهترین کتاب‌های کوتاه جهان + خلاصه

رمان و کتاب کوتاه برای خوانندگان تنبل نیست! حتی کتابخوان‌‌ها نیز گاهی حوصله مطالعه رمان و داستان‌‌‌های بلند چندصد صفحه‌ای را ندارند. در این مواقع دنبال کتاب‌‌هایی می‌گردند که ضمن جذابیت، کوتاه باشند و سریع تمام شوند. این دلیلی است که سایت ترجمه کتاب ترجمیک، این بار از چند رمان کوتاه برای شما حکایت می‌کند.

نویسندگان بزرگ همیشه در اوقات فراغت خود، داستان‌ها و رمان‌های کوتاهی خلق کرده‌اند که جاودانه شدند. برخی از رمان‌های کوتاه چنان در روح و جان ما رخنه می‌کنند که داستان آن‌‌ها را تا پایان عمر فراموش نمی‌کنیم. بنابراین، در برهه‌ای از زندگی آنچه که روح ما را از ادبیات سیراب می‌کند، داستان‌ها و رمان‌های کوتاه هستند.

مطالعه کتاب‌های کوتاه که زود تمام شوند، حتی از لحاظ روانشناسی نیز مفید است. به طور کلی وقتی یک کتاب را تمام می‌کنیم، انگیزه‌مان برای مطالعه کتاب بعدی بیشتر می‌شود. پس اگر قصد دارید تا عادت مثبت کتابخوانی را به وجود آورید، باید از کتاب‌های کوتاه شروع کنید.

منتظر چی هستید؟ پلک نزنید تا با هم به مطالعه مقاله «معرفی کتاب‌های کوتاه» بپردازیم.

مطالب مرتبط:

ده کتاب برتر جهان که باید آن‌ها را بخوانید!

کتاب سرگیجه از ژوئل الگوف

یکی از بهترین رمان‌های کوتاه که یک لحظه هم آن را زمین نخواهید گذاشت، کتاب «سرگیجه» از «ژوئل الگوف» است. این داستان، روایت پسر جوانی را به قلم می‌کشد که با مادربزرگش در یک محله آلوده زندگی می‌کند. پسر جوان قصه،‌ تنها امیدش برای زندگی دوست جوانش به نام «بورچ» است که هر روز با هم به محل کارشان، یعنی «کارخانه تولید گوشت» می‌روند.

سرگیجه مملو از توصیفات جالب است که هنر قلم نویسنده را به نمایش می‌گذارد. تصاویر این داستان به قدری ملموس هستند که انگار خودتان در آن محیط زندگی می‌کنید. این رمان کوتاه با یک نگاه منتقدانه، زندگی روزمره جوانان در مکان‌های فراموش‌شده فرانسه را روایت می‌کند. بخشی از کتاب را با هم می‌خوانیم:

می‌دانم روزی که از اینجا بروم، غمگین خواهم شد. حتما چشم‌هایم از اشک تر می‌شود. به هر حال، ریشه‌های من این‌جاست. تمام فلزات سنگین را مکیده‌ام. رگ‌هایم پر از جیوه است و مغزم مملو از سرب. در تاریکی می‌درخشم، پیشابم آبی‌رنگ است، ریه‌هایم مثل کیسه جاروبرقی پر است . با این حال، می‌دانم روزی که از این‌جا بروم، حتما اشکم سرازیر می‌شود.

معرفی کتاب کوتاه با خلاصه
ریشه‌های من این‌جاست. تمام فلزات سنگین را مکیده‌ام. رگ‌هایم پر از جیوه است و مغزم مملو از سرب.

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری از جمله معروف‌ترین کتاب‌های کوتاه جهان است. تقریبا همه ما کم و بیش با شخصیت اصلی این داستان، یعنی «شازده کوچولو» و «گل سرخ کوچک» آن آشنا هستیم. با وجود اینکه در معرفی‌های این کتاب، آن را با عنوان کتاب کودک و نوجوان می‌شناسند، اما این کتاب پر از درس‌های زندگی برای بزرگان است. فرصت را از دست ندهید و حتما کتاب کوتاه شازده کوچولو را مطالعه کنید.

کتاب جنگل واژگون اثر جی‌. دی. سلینجر

همه انسان‌ها فرصت این را پیدا نمی‌کنند که به عشق کودکی خود برسند‌، اما کورین پیدا می‌کند. جنگل واژگون ماجرای زندگی یک دختر جوان به نام «کورین» را بیان می‌کند که در گیر و دار یک عشق نافرجام می‌افتد. عشقی که از ابتدا آرزو می‌کند که کاش به آن دست پیدا نکرده بود. بخشی از کتاب را با هم مطالعه می‌کنیم:

در هیچ‌کدام از سخنان یا اعمالش در آن شب اثری از تظاهر نبود. تنها مردی بزرگ بود که عظمتش در یک ضیافت شام در تنگنا قرار گرفته بود و او سعی می‌کرد نه با گزین‌گویه‌های نمایشی و یا کم‌گویی دور از نزاکت، بلکه سخاوتمندانه و با تحمل دشواری خود را نجات دهد. شب باشکوهی بود. همه آن‌ها هم اگر واقعا این را نمی‌دانستند، حداقل احساسش می‌کردند.

کتاب پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

کتاب پیرمرد و دریا داستانی جذاب درباره پیرمردی است که در یک نبرد با یک نیزه‌ماهی غول‌پیکر می‌افتد. این داستان زیبا در سال ۱۹۵۱ و توسط ارنست همینگوی، داستان‌نویس قهار آمریکایی، نوشته شد. جنگ پیرمرد با نیزه‌ماهی به هدف شکار او، مخاطبان داستان را تا انتها به مطالعه ترغیب می‌کند. داستان پیرمرد و دریا،‌ درس‌های زیادی به ما می‌دهد که هرگز فراموش نخواهیم کرد.

کتاب داستانی مرموز از گابریل گارسیا مارکز

یکی از بهترین کتاب‌های کوتاه جهان که در کمتر از نصف روز آن را تمام می‌کنید، کتاب «داستانی مرموز» است. گابریل گارسیا مارکز در سنین جوانی این رمان را به شکل داستانی دنباله‌دار برای مطبوعات نوشت. بعدها تبدیل به یک کتاب به نام داستانی مرموز شد که امروزه به عنوان یکی از بهترین آثار او شناخته می‌شود. ابتدای کتاب داستانی مرموز به این شکل آغاز می‌شود:

در روز نهم آوریل سال ۱۹۸۴، حدود ساعت یک بعد از ظهر خورخه الیسر گائیتان، آزادی‌خواه مردمی، با شلیک فردی ناشناس به قتل رسید. از دفتر وکالت خود در خیابان هفتم در مجاورت خیابان خیمنزد کزاداد در مرکز شهر بوگوتا خارچ می‌شد. نیم ساعت پس از آن شلیک، گائیتان جهان را ترک کرد.

کتاب سیلوی اثر ژرار دو نروال

«ژرار دو نروال» شاعر، نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس نامدار فرانسوی است. رمان کوتاه «سیلوی» که کمتر از ۱۵۰ صفحه دارد به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین آثار او بدل شد. این کتاب زیبا به دلیل توصیفات دقیق، ظریف و شاعرانه‌ای که از محیط اطراف دارد، یک شاهکار ادبی به حساب می‌آید. استفاده از آثار هنری قرن هجدهم برای به نمایش کشیدن تصاویر درون رمان، هنر و سواد نویسنده را به خوبی بیان می‌دارد. اومبرتو اوکو، منتقد ادبی و رمان‌نویس ایتالیایی، در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است:

اگر بخواهم در میان آثاری که تا به حال خوانده‌ام یکی را از همه نزدیک‌تر به کمال بدانم، سیلوی ژرار دو نروال خواهد بود. این کتاب را بسیار می‌خوانم و هر بار مطمئن می‌شوم که امکان ندارد یک کلمه به آن اضافه یا کلامی از آن کم کرد.

معرفی کتاب کوتاه + خلاصه
اگر بخواهم در میان آثاری که تا به حال خوانده‌ام یکی را از همه نزدیک‌تر به کمال بدانم، سیلوی ژرار دو نروال خواهد بود.

کتاب خانه کاغذی اثر کارلوس ماریا دومینگس

کتاب خانه کاغذی که مجموع صفحاتش به ۱۰۰ هم نمی‌رسد، یک شاهکار بی‌نظیر از کارلوس ماریا دومینگس بوده که تا به حال چندین جایزه ادبی را برده است. ابتدای این کتاب به قدری جذاب و گیرا شروع می‌شود که تا انتها شیفته آن خواهید شد. شخصیت‌های داستان خانه کاغذی پیچیده‌اند و مسیر زندگی‌شان غریب به نظر می‌رسد. خانه کاغذی تا به حال به بیش از بیست زبان ترجمه شده است. بخشی از قسمت‌های آغازین کتاب را با هم مطالعه خواهیم کرد:

کتاب‌ها سرنوشت انسان‌ها را دگرگون می‌کنند. طوری که بعضی‌ها با خواندن «ببر مالزی» در یک دانشگاه دوردست، مدرس ادبیات شده‌اند. «سیذارتا» ده‌ها هزار جوان را به بودیسم کشاند، همینگوی آن‌ها را ورزشکار کرد، دوما زندگی هزار زن را به هم ریخت، و اصلا هم اینطور نیست که یک کتاب آشپزی کسی را از فکر خودکشی منصرف کرده باشد.

سخن پایانی

کتاب‌های کوتاه گاهی خوراک روح و جان کتابخوان‌هایی هستند که کمی به استراحت نیاز دارند. علاوه بر آن،‌ این کتاب‌ها به ما کمک می‌کنند تا تعداد کتاب‌های بیشتری بخوانیم. در این معرفی از وبلاگ ترجمیک، به معرفی بهترین کتاب‌های کوتاه برای مطالعه پرداختیم.

سایت ترجمه ترجمیک یک همراه خوب برای ترجمه فوری مقاله و ترجمه کتاب‌های شماست. اگر به خدمات ترجمه کتاب،‌ ترجمه مقاله و ترجمه تخصصی متون خود نیاز دارید، وارد سایت ترجمیک شوید. سفارش خود را ثبت کنید و صفحه هزینه ترجمه را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.