ترجمه روسی به فارسی و فارسی به روسی

شروع به کار بخش زبان روسی در ترجمیک

اهمیت زبان و ادبیات روسی در جهان و ارتباطات علمی و گردشگری که در سال‌های اخیر بین دو کشور ایران و روسیه گسترش یافته است، موجی از نگاه جدید به روسیه را در ایران به وجود آورده است. ارتباطات علمی بین دانشگاه‌های برتر کشور از قبیل دانشگاه شریف و دانشگاه تهران با دانشگاه‌های مختلف در مسکو و سنت‌پترزبورگ سیر تصاعدی دارد و هر ساله تعداد زیادی دانشجو در دوره‌های مشترک این دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند. همچنین تحلیل‌های کارشناسان حاکی از آن است که با توجه به قرارداد لغو روادید بین ایران و روسیه، این کشور یکی از مهمترین مقاصد گردشگری و تجاری ایرانیان در سال‌های پیش‌رو خواهد بود.

بر همین اساس و در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در کشور روسیه، زبان روسی به مجموعه زبان‌های پشتیبانی‌شده در ترجمیک اضافه شد. تلاش‌ها برای فعال سازی بخش زبان روسی از مدتی قبل در ترجمیک آغاز و با استخدام مترجمان حرفه‌ای فعالیت این بخش از دو روز قبل آغاز شد. بخش ترجمه زبان روسی در ترجمیک، خدمات خود را به کمک ۲۵ مترجم حرفه‌ای از چند روز قبل شروع کرده است. برخی از این مترجمان دوران تحصیل خود را در دانشگاه‌های کشور روسیه و به زبان روسی سپری کرده‌اند و برخی نیز از فارغ‌التحصیلان رشته مترجمی زبان روسی در دانشگاه‌های برتر کشورمان هستند.

پیش از این پروژه‌های ترجمه به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی، چینی، ژاپنی، ترکی استانبولی و کردی توسط مترجمان همکار با ترجمیک انجام می‌شد. به این ترتیب زبان روسی به عنوان دهمین زبان به مجموعه زبان‌های پشتیانی شده در ترجمیک اضافه شد. امیدواریم در این راه به هموطنانی که نیاز به استفاده از خدمات ترجمه روسی به فارسی و ترجمه فارسی به روسی دارند کمک‌های درخوری ارائه نماییم. علاقه‌مندان برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله و متن به زبان روسی می‌توانند سفارش خود را ارسال نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.