اطلاعیه ترجمه رسمی سابقه بیمه

اطلاعیه مهم: دریافت سابقه بیمه‌گذاران اتومبیل به صورت الکترونیکی

در گذشته برای دریافت سوابق بیمه و ارائه آن به نهادهای قانونی مانند دفاتر ترجمه رسمی،‌ باید به سازمان بیمه مرکزی کشور مراجعه می‌شد. با این وجود، امروزه امکان استعلام و ترجمه این مدرک به صورت الکترونیکی و بدون نامه اداری وجود دارد.

به دستور قوه قضائیه و سازمان امور مترجمان رسمی کشور، نسخه الکترونیکی سابقه بیمه بیمه‌گذاران اتومبیل نیز امکان ترجمه رسمی را دارد. مطابق این قانون، تنها در صورت استعلام این مدرک از سامانه مربوطه به همراه فاکتور امنیتی یا QRCode، ترجمه رسمی انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط:

ضرورت ارائه اصل مدرک در ترجمه رسمی

نحوه دریافت الکترونیکی سوابق بیمه برای ترجمه رسمی

برای دریافت سابقه بیمه و صدور آن برای ترجمه رسمی،‌ وارد سامانه بیمه مرکزی شوید. پس از آن با مراجعه به میز خدمات الکترونیکی، نسبت به اخذ سوابق بیمه اتومبیل خود اقدام کنید. با طی کردن مراحل مربوطه و درخواست سابقه بیمه،‌ سند مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

شرایط ترجمه رسمی سابقه بیمه

به دستور سازمان امور مترجمان قوه قضائیه، مترجمان رسمی می‌توانند تا ترجمه رسمی سوابق بیمه اتومبیل را نیز با نسخه الکترونیکی، انجام دهند. برای این کار، تنها کافی است که نسخه الکترونیکی مدرک مورد نظر به همراه فاکتور امنیتی (QRCode) موجود باشد. نکته مهم این است که مترجمان باید نسبت به اعتبار مدرک اطمینان کافی را به دست آورند. در غیر این صورت،‌ مسئولیت و عواقب آن بر عهده دفتر ترجمه و مترجم رسمی خواهد بود.

ترجمه رسمی سابقه بیمه با نسخه الکترونیکی
مترجمان رسمی می‌توانند تا ترجمه رسمی سوابق بیمه اتومبیل را با نسخه الکترونیکی، انجام دهند.

نکته مهم: مدارکی که از راه دور ترجمه رسمی می‌شوند!

علاوه بر استعلام این مدرک،‌ گواهی عدم سوءپیشینه و سابقه بیمه‌بارکددار تامین اجتماعی نیز بدون مدرک فیزیکی قابل ترجمه رسمی هستند. شرط این کار،‌ دریافت نسخه به صورت غیرفیزیکی است. در صورت دریافت مدارک به صورت حضوری، ترجمه رسمی آن از راه دور ممکن نیست.

سخن پایانی

اگر قصد ترجمه رسمی سابقه بیمه خود در ترجمیک را دارید، همین حالا می‌توانید تا با ثبت سفارش در صفحه مربوطه این کار را انجام دهید. برای انجام امور ترجمه رسمی در ترجمیک، نیازی به مراجعه حضوری نیست. با ثبت سفارش آنلاین، مدارک شما توسط پیک دارالترجمه دریافت شده و برای ترجمه رسمی صادر می‌شوند.

منبع خبر: اداره امور مترجمان قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.