کدام کشورها رکوردار نشر کتاب هستند؟ تعداد کل کتاب‌های تاریخ چاپ

به نظر شما از سال ۱۴۴۰ که دستگاه چاپ اختراع شده چه تعداد کتاب با عناوین جدید در جهان منتشر شده است؟ سوال جالبی است! بر اساس اطلاعاتی که گوگل جمع‌آوری کرده است، حدود ۱۳۰ میلیون عنوان کتاب به صورت چاپی منتشر شده است.

به نظر می‌رسد اگر تمام زمان کاری خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهید، میلیون‌ها سال زمان لازم است که تمام کتاب‌های منتشر شده در جهان را مطالعه کنید.

 یکی از مشخصه‌هایی که در پیشرفت یک کشور مورد توجه قرار می‌گیرد حجم کتاب‌های منتشر شده در یک سال در آن کشور است. منظور از انتشار کتاب، تعداد کتاب‌هایی است که به صورت تالیفی یا ترجمه کتاب در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. گزارش‌های مختلفی در مورد میزان نشر در کشورهای مختلف وجود دارد که معتبرترین آن مربوط به یونسکو است.

یونسکو پیگیر میزان کتاب‌های چاپ شده در کشورهای مختلف است و بر اساس برآورد سازمان ملل در هر سال حدود ۲٫۲ میلیون عنوان جدید در سراسر جهان منتشر می‌گردد. بر اساس گزارش سازمان ملل، بخش عمده‌ای از کتاب‌هایی که در جهان منتشر می‌شود توسط هزینه‌های شخصی مولف یا مترجم کتاب، چاپ شده است.

در تصویر زیر پراکندگی حجم انتشار کتاب در سراسر جهان را می‌توانید مشاهده کنید.

تعداد عناوین منتشر شده در هر کشور

در جدول به ترتیب کشورهایی که بیشترین میزان انتشار عنوان کتاب را داشته‌اند را می‌توانید مشاهده فرمایید. در حال حاضر سرلیست کشورها چین با حدود ۴۴۰ هزار عنوان کتاب جدید و ویرایش مجدد است. نکته جالب این است که ایران با انتشار با حدود ۷۲ هزار عنوان کتاب جدید در سال در جمع ده کشور اول جهان قرار دارد.

رتبهکشورتعداد عنوان
۱ چین ۴۴۰۰۰۰
۲ آمریکا ۳۰۴۰۰۰
۳ انگلستان ۱۸۴۰۰۰
۴ ژاپن ۱۳۹۰۰۰
۵ روسیه ۱۰۱۰۰۰
۶ آلمان ۹۳۰۰۰
۷ هند ۹۰۰۰۰
۸ اندونزی ۸۹۰۰۰
۹ فرانسه ۷۷۰۰۰
۱۰ ایران ۷۲۰۰۰
۱۱ترکیه ۶۶۰۰۰
۱۲ کره جنوبی ۶۳۰۰۰
۱۳ ایتالیا ۶۱۰۰۰
۱۴ برزیل ۵۷۰۰۰
۱۵ اسپانیا ۴۴۰۰۰
۱۶ استرالیا ۲۸۲۰۰
۱۷ تایوان ۲۸۰۰۰
۱۸ آرژانتین ۲۸۰۰۰
۱۹ ویتنام ۲۴۰۰۰
۲۰ هلند ۲۱۰۰۰

ترجمیک به عنوان جامع‌ترین پلتفرم خدمات زبانی در ایران، نقش بسزایی در ترجمه تخصصی کتاب در ایران دارد. این خدمات شامل ترجمه کتاب‌های تالیفی از فارسی به زبان‌های دیگر و یا ترجمه آثار برجسته بقیه کشورها به زبان فارسی برای نشر می‌باشد. بسیاری از کتب ترجمه شده در ترجمیک در کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، ترکیه و … چاپ شده است.

2 دیدگاه در «کدام کشورها رکوردار نشر کتاب هستند؟ تعداد کل کتاب‌های تاریخ چاپ»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.