۵ مزیت استخدام کارشناس تولید محتوا برای کسب و کار خود

اگر کار‌هایی که قرار است در جهت راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود انجام دهید را به‌صورت یک لیست در آورید، مطمئناً مهارت یافتن در نویسندگی نمی‌تواند جزو اولویت‌های شما باشد. چالش‌های زیادی در امر تجارت وجود دارند که بایستی به تنهایی با آنها مواجه شده و سعی کنید که به بهترین شکل ممکن آنها را پشت سر بگذارید.

اما زمانی که نوبت به چالش نویسندگی و تولید محتوا می‌رسد، باید بدانید افرادی هستند که در این زمینه می‌توانند به شما یاری برسانند تا در این زمینه خود را تنها احساس نکنید. این افراد کسانی نیستند، به جز کارشناسان تولید محتوا.

طراحی و عملکرد وب‌سایت تجاری شما حرف اول را در زمینه بازاریابی می‌زند. عملکرد یک وب‌سایت نیز تا حد زیادی به کیفیت محتوای آن بستگی دارد، به‌صورتی که می‌توان گفت «محتوا، کلید وب‌سایت شما به قلب گوگل است».

اگر شما شخصاً تولید محتوا برای سایت خود را در دست بگیرید یا آن را به افراد غیر حرفه‌ای محول کنید، به دلیل عدم شناخت کافی به اصول سئو و عدم مهارت در تولید محتوا، به سادگی مشتریان خود را از دست خواهید داد.

استخدام یک کارشناس تولید محتوا می‌تواند از زیان رسیدن به تجارت شما جلوگیری کند.

شغل تولید محتوا چیست؟

اگر حرفه تولید محتوا را به معنای عام آن در نظر بگیریم، کسی که برای یک وب سایت، یک بروشور کاغذی، یک آگهی مکتوب، یک مقاله در روزنامه مطلب می‌نویسد یا یک پوستر بزرگ برای تبلیغات محیطی طراحی و ارائه می‌کند، تولیدکننده محتوا محسوب می‌شود.

اما شغل تولید محتوا به معنای خاص خود که طی سال‌های اخیر رواج یافته است، به معنای تولید محتواهایی است که در بستر دیجیتال جا‌به‌جا می‌شوند و مخاطبان آن را کاربران فضای مجازی تشکیل می‌دهند.

توانایی‌های کلیدی که یک تولید کننده محتوا باید از آن‌ها برخوردار باشد، عبارتند از:

  • آشنایی با بازاریابی محتوا
  • آشنایی با ویرایش ساده تصاویر
  • تسلط به فن نویسندگی
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • تسلط به یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا
  • تسلط به اصول سئو
  • داشتن خلاقیت
  • توانایی جست‌وجوی اینترنتی
  • اطلاعات عمومی بالا

حال که با این شغل بیشتر آشنا شدید، در ادامه به بررسی مزایایی خواهیم پرداخت که استخدام یک کارشناس تولید محتوا به دنبال دارد.

صرفه‌جویی در وقت با استخدام کارشناس تولید محتوا

اگر شخصاً به تولید محتوا بپردازید یا از کارکنان خود در این زمینه کمک بگیرید، بدون شک قسمت قابل توجهی از زمان شما یا کارکنانتان صرف رسیدگی به آن می‌شود.

ولی هنگامی که تولید محتوای سایت خود را به افراد حرفه‌ای در این حوزه می‌سپارید، می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کرده و با تمرکز بیشتر به فعالیت‌های روزانه مربوط به کسب و کار خود بپردازید.

افزایش مخاطبان با استخدام تولیدکنندگان حرفه‌ای

یک نویسنده محتوای حرفه‌ای با ایجاد یک محتوای خوب رتبه وب‌سایت شما را در گوگل بالا می‌برد. علاوه بر این، یک محتواکار به خوبی می‌داند که چگونه مطلبی بنویسد که نه تنها مخاطبان را برای مطالعه آن ترغیب کند، بلکه سبب شود آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

بنابراین هنگامی که یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای استخدام می‌کنید، علاوه بر افزایش بازدیدکنندگان، مخاطبان وفاداری پیدا می‌کنید که همانند یک بازاریاب دیجیتالی، فعالیت‌های شما را تبلیغ می‌کنند.

در نتیجه روز به روز افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا شده و در نهایت تجارت شما به موفقیت زیادی دست پیدا خواهد کرد.

مطمئناً شما نمی‌خواهید انرژی و تلاشی را که برای راه اندازی و موفقیت تجارت خود صرف کرده‌اید، به سادگی به خطر بیندازید، پس باید بدانید اگر از افراد غیر حرفه‌ای برای تولید محتوا کمک بگیرید این خطر را به جان خریده‌اید.

یکی از خدمات مورد ارائه در ترجمیک خدمات تولید محتوا به صورت متنی و تعیین استراتژی محتوا است. اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و یا مدیر محتوا نیاز به برون‌سپاری خدمات خود دارید. ترجمیک آماده ارائه خدمات محتوای متنی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و … به شماست.

ایجاد دیدگاه متفاوت با تولید محتوای جذاب

ممکن است شما به عنوان مالک یک کسب‌وکار چنین بیندیشید که نکات کلیدی و مهم برای دستیابی به اهداف تجاری خود را به خوبی می‌دانید. اما باید بدانید که کاملاً در اشتباه هستید. شما هر چقدر هم در زمینه کسب و کار خود تجربه داشته باشید، باز هم نکاتی هستند که از چشمان شما پنهان مانده‌اند.

کارشناسان تولید محتوای حرفه‌ای برای مدت زمان قابل توجهی در زمینه مشاغل مختلف تحقیق و فعالیت کرده‌اند.

متخصصان تولید محتوا به واسطه تحقیقات گسترده، مهارت در ارتباطات و اطلاعات عمومی بالا در زمینه مشاغل مختلف، نگاه عمیق‌تری به مسائل مربوط به تجارت شما دارند و می‌توانند نکات و ریزه کاری‌های تأثیر گذاری را که نادیده گرفته شده‌اند را به شما گوشزد کنند. این کارشناسان با نظرات خود می‌توانند دیدگاه متفاوتی را نسبت به مسائل در شما ایجاد می‌کنند.

نویسندگان حرفه‌ای محتوا می‌دانند گوگل چه چیزی را می‌خواهد

درصد بالایی از افراد برای جستجوی چیزی که به آن نیاز دارند، از وب سایت گوگل استفاده می‌کنند. گوگل به سایت‌هایی که محتوای جدید ارائه می‌کنند، پاداش می‌دهد و این پاداش چیزی نیست جز افزایش تعداد بازدید.

تولید محتوای جدید به تنهایی نمی‌تواند سبب افزایش بازدید و بالا رفتن رتبه سایت شما شود. حتی اگر شما بتوانید مطالب جدید و جذابی تولید کنید، باز هم ممکن است مورد توجه گوگل قرار نگیرید.

کارشناسان تولید محتوا به دلیل تسلط بر اصول سئو به خوبی می‌دانند که اطلاعات را به چه شکلی ارائه کنند، که هم برای مخاطب جذاب باشد و هم توجه هوش مصنوعی گوگل را جلب کند.

کارشناسان حرفه‌ای تولید محتوا در کار خود خبره هستند

همان طور که شما در شغل خود تبحر دارید و افراد غیر متخصص نمی‌توانند به خوبی شما آن را انجام دهند، همان گونه هم تولید کنندگان محتوا در کار خود خبره هستند و شما نمی‌توانید مانند آنها محتوا تولید کنید. تولید محتوا تنها نوشتن مطلب نیست و انواع مختلفی دارد، از پادکست گرفته تا کلیپ‌های ویدئویی و شما نمی‌توانید در همه آنها تخصص پیدا کنید.

همچنین انتخاب عنوان جذاب، کلمات کلیدی مناسب، رعایت چگالی کلمات کلیدی، لینک‌ دهی به وب سایت‌های دیگر، درج تصاویر و … همه و همه کارهایی هستند که به اندازه مطلب اصلی اهمیت دارند.

یک تولیدکننده محتوا به تمامی این کار‌ها تسلط دارد و محتوا را به شکلی ارائه می‌کند که بیشترین تأثیر را بر مخاطب داشته باشد.

در پایان لازم است که خاطر نشان شود که نباید از یک کارشناس تولید محتوا انتظارات نا‌به‌جایی مانند تسلط به انواع نرم افزار‌های گرافیکی، تولید انیمیشن، عکاسی حرفه‌ای، جوابگویی به مشتریان و غیره داشته باشید.

در صورتی که برای اداره وب‌سایت خود به چنین تخصص‌هایی نیاز دارید، بایستی در کنار یک کارشناس تولید محتوا، از متخصصان فنون مذکور که به‌صورت فریلنسر فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید.

اگر برای توسعه تبلیغات اینترنتی و بازاریابی محتوایی، نیاز به استخدام تولید کننده محتوا دارید، بهتر است همین الان با ترجمیک تماس بگیرید یا سفارش تولید محتوا خود را ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.