نکات کلیدی تولید محتوا با هدف افزایش فروش

در فضای شدیداً رقابتی امروزی، کسب و کار‌های مختلف تنها با تکیه بر کیفیت یا قیمت محصولات خود نمی‌توانند به موفقیت کامل دست یابند. بازاریابی به جزء لاینفک تجارت تبدیل شده است و در دنیای دیجیتال، این بازاریابی محتوا است که حرف اول را می‌زند.

غالب محتوا‌هایی که در وب سایت‌های مختلف درج می‌شوند، با هدف فروش یک محصول یا یک سرویس خدماتی تولید می‌شوند. ولی نکاتی هستند که رعایت آن‌ها یک محتوا را در زمینه فروش موفق‌تر می‌سازد که در ادامه به مهم‌ترین‌ آن‌ها می‌پردازیم.

از تولید محتوای جدید غافل نشوید

شاید باور آن سخت باشد، ولی تولید محتوای جدید به سایت‌های فروشگاهی اعتبار می‌بخشد. معمولاً بازدیدکنندگان یا مشتریان با مشاهده تولید محتوا به شکل مستمر در یک سایت به این نتیجه می‌رسند که سایت مذکور یک سایت فعال می‌باشد و در ذهن خود دلیل فعال بودن سایت را حجم بالای فروش تصور می‌کنند.

برعکس، هنگامی که برای مدت زیادی محتوای جدیدی تولید نمی‌کنید، هم از دید گوگل و هم از نگاه کاربران یک سایت برشکسته خواهید بود. بنابراین نگذارید سایت شما تار عنکبوت ببندد. با تولید محتوای جدید فضای سایت را پویا نگه داشته و اعتبار کسب کنید.

در فواصل زمانی مشخص درباره بهترین و پرفروش‌ترین محصولات فروشگاه بنویسید

بازیدکنندگان نمی‌توانند تنها در عرض چند دقیقه در مورد تمامی محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید،  اطلاعات کسب کنند و با آ‌ن‌ها آشنا شوند .از‌این‌رو پیشنهاد می‌شود که به‌صورت منظم هفتگی یا ماهانه درباره ۵ محصول پرفروش هفته یا ۵ محصول برتر از نظر کیفیت، یا ۵ مورد از پرطرفدار‌ترین خدمات و… محتوا تولید کنید. بدین ترتیب هم یک نوع محتوای خوب برای سایت خود تولید کرده‌اید و هم به مخاطب برای شناخت بیشتر محصولات کمک کرده‌اید که می‌تواند در نهایت به فروش بیشتر محصولات و خدمات شما منجر شود.

رقبایتان را تخریب نکنید

تولید محتوا با هدف فروش بایستی به‌صورت غیر تخریبی باشد. به عبارت دیگر نباید برای فروش بیشتر یک محصول، محصولات رقیبان خود را زیر سوال ببرید. چرا که نه تنها این کار از نظر اخلاقی صحیح نمی‌باشد، بلکه مخاطب را نسبت به شما بدبین می‌سازد. از نظر مخاطب، فروشنده‌ای که در برابر همکارانش اصول اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کند، فرد قابل اعتمادی نیست.

حتی به طور جمعی نیز رقیبان را زیر سؤال نبرید. همواره از برتری خود نسبت به رقبا بگویید یا نه از کمبود رقبا نسبت به خود.

مشتری را در سایت خود نگه دارید

نباید محتوای خود را با صحبت از فروش آغاز کنید، بلکه بایستی با ارائه اطلاعات جدید و مطالب جذاب در مورد محصول مورد نظر، کاربر را در سایت خود نگه داشته و در بخش آخر بهمبحث فروش وارد شوید.

بر اساس تجربه معمولاً کاربرانی به خریداران واقعی تبدیل می‌شوند که محتوای شما را مفید ارزیابی کرده و مطالب را تا پایان مطالعه می‌کنند.

چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید

چگالی یا تراکم کلمات کلیدی همان نسبت کلمات کلیدی به کل کلمات محتوا است. یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش فروش چگالی مناسب کلمات کلیدی می‌باشد، چرا که یکی از مهم‌ترین معیار‌های رتبه بندی سایت توسط موتور‌های جستجو به شمار می‌رود.

اگر چگالی کلمات کلیدی نا‌مناسب (از ۱ درصد کمتر و از ۳ درصد بیشتر) باشد، احتمال نمایش صفحه وب در نتایج اول کمتر شده و در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان کاهش می‌یابد. کاهش بازدیدکننده نیز به معنای کاهش فروش است.

صادق باشید

هر چه مشتری در کلام شما صداقت بیشتری ببیند، اعتماد بیشتری به شما خواهد کرد. پس از دروغ، بزرگنمایی و اغراق در مورد محصولات خود بپرهیزید.

کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند، به احتمال زیاد از سایت‌های فروشگاهی دیگر نیز بازدید کرده و کم و بیش اطلاعاتی درباره محصول مورد نظر دارند. اگر مخاطب متوجه عدم صداقت شما در رابطه با معرفی کالا یا خدمات شود، ضربه جبران ناپذیری به وجهه وب سایت و کسب و کار شما وارد می‌شود.

مطالب اصلی را در ابتدای هر پاراگراف قرار دهید

همان طور که قرار دادن کلمات کلیدی در ابتدای متن، ربات‌های گوگل را به سمت سایت جذب می‌کند، تحقیقات گروه نیلسن نورمان نیز نشان داده‌ است که کاربران به ابتدای محتوا و ابتدای هر پاراگراف بیشتر از سایر قسمت‌ها توجه می‌کنند. بنابراین مطالب جذاب‌تر و مهم‌تر را در این قسمت‌ها قرار دهید.

نقاط ضعف رقبا را به نقاط قوت خود تبدیل کنید

تلاش کنید در معرفی محصولات گوی سبقت را از رقیبان بربایید و ویژگی‌های مهمی را که سایت‌های دیگر به آن نپرداخته‌اند، ولی برای مشتری اهمیت زیادی دارد را درج نمایید. برای مثال تمام وب سایت‌های فروشگاهی در قسمت معرفی ساعت‌های هوشمند خود تنها به ذکر مشخصات فنی پرداخته‌اند، ولی اگر به بخش نظرات کاربران مراجعه ‌کنید، متوجه خواهید شد که در برخی موارد سایز صفحه ساعت خریداری شده برای مچ دست خانم‌ها یا آقایان نامناسب بوده و نارضایتی مشتری را در پی داشته است. حال اگر شما این نکته را در وب سایت خود درج کنید، مخاطب زیادی را به سمت خود جلب می‌کنید.

محتوای همه پسند تولید کنید

اگر محتوایی که تولید می‌کنید، بتواند نظر افراد با سن، جنسیت، تحصیلات و وضعیت مالی متفاوت را جلب کند و برای همگان جذاب باشد، قدم مهمی را در افزایش فروش برداشته‌اید. محتوای همه پسند، ترافیک سایت را بالا برده و اقشار مختلف را به خرید محصولات تشویق می‌کند.

برای مثال اگر تنها روی گرافیک و قابلیت بازی با یک تبلت تمرکز کنید، افرادی که مصارف علمی یا هنری دارند را از آن محصول نا‌امید می‌کنید. اگر روی قیمت تمرکز کنید توجه افرادی که به دنبال کیفیت هستند و به قیمت اهمیت چندانی نمی‌دهند را از دست خواهید داد.

پس با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و نظرات کاربران را در وب سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا با خواسته‌ها و سلیقه آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

از جلوه‌های بصری غافل نشوید

تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی نقش پر‌رنگی در جذب مخاطب دارند. تصاویر رنگارنگ و با‌کیفیت محصولات تأثیر روانی عمیقی بر مخاطبان دارند و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل می‌کنند.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که برخی افراد کالای مورد نظر خود را در تصاویر یا ویدئو‌های گوگل جستجو می‌کنند و مطمئناً تصاویر جذاب‌تر کلیک بالاتری دریافت می‌کنند.

بنا بر گزارشات، روزانه پنج میلیارد ویدئو تنها در سایت یوتیوب مشاهده می‌شود، پس نقش فایل‌های تصویری را کوچک نشمارید و به آن اهمیت بدهید.

تولید محتوا به‌ویژه با هدف افزایش فروش یک امر جدی و مهم است. تمام وب سایت‌های فروشگاهی مشهور مانند دیجی کالا با تولید محتوای دقیق، گسترده و با‌کیفیت به موفقیت رسیده‌اند، بنابراین برای تولید محتوای خود از کارشناسان حرفه‌ای تولید محتوا کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.