آموزش تایپ ده‌انگشتی با یوتایپ

تایپ ده انگشتی مهارت قابل ستایشی‌ست، به ویژه برای کسانی که زمان قابل توجهی را مقابل صفحه کامپیوتر می‌گذرانند. مترجمین نیز در این زمره اند و می‌توانند از یادگیری تایپ ده‌انگشتی و افزایش بهره‌وری خود سود زیادی ببرند. این یادداشتی‌ست که نشان می‌دهد تایپ ده‌انگشتی برای مترجمین تا چه میزان راه‌گشاست.

صرفه‌جویی واقعی در زمان ترجمه با تایپ ده انگشتی

یکی از بارزترین مزایای تایپ ده‌انگشتی؛ سرعت و صرفه‌جویی در وقت و در نتیجه افزایش بهره‌وری است. به طور متوسط، سرعت تایپ، هنگام استفاده از فقط دو انگشت بین ۳۰ تا ۴۰ کلمه در دقیقه است. یادگیری تایپ‌کردن با همه انگشتان و بدون نگاه‌کردن به صفحه‌کلید، می‌تواند سرعت شما را دو برابر کند. اگرچه ممکن است این تعداد، عدد زیادی به نظر نرسد، اما در هنگام ترجمه نوشته‌ها و اسناد طولانی، این تفاوت کاملا به چشم می‌آید. اجازه ندهید تایپ ابتدایی با دو انگشت شما را از حرفه‌ای بودن دور کند.

دقت بیشتر هنگام ترجمه

تایپ کردن فقط با دو انگشت نه تنها کندتر است، بلکه دقت را هم کم می‌کند. چرا که شما باید مرتباً صفحه کلید را نگاه کنید و بیشتر اوقات چشم خود را از صفحه بگیرید. در نتیجه، کمتر متوجه خطا و اشتباه تایپی می‌شوید. این، به نوبه خود به معنای زمان بیشتری است که برای خواندن و ویرایش کلمات صرف می‌شود و در نهایت ممکن است بر کیفیت کار شما تأثیر منفی بگذارد. برای مقایسه، تایپیست های ده‌انگشتی می‌توانند هنگام تایپ متن را بخوانند و هنگام نگاه به صفحه‌، اشتباهات را اصلاح کنند.

پشت کامپیوتر سلامت می‌مانید

تسلط بر تایپ ده‌انگشتی می‌تواند برای سلامتی و وضعیت بدن شما مفید باشد. اول از همه، لازم نیست که هنگام جستجوی کلیدی خاص روی صفحه کلید خم شوید. علاوه بر این، تایپ‌ده انگشتی می‌تواند خطر ابتلا به سندروم کرنش تکراری را کاهش دهد. از آنجا که تایپ ده‌انگشتی هم سرعت و هم دقت را افزایش می‌دهد، کمک می‌کند مدت‌زمان کم‌تری را روبه‌روی صفحه نمایش بنشینید و از کامپیوتر کمتر استفاده کنید. هم‌چنین زمان کمتری که برای کار با کامپیوتر صرف می‌کنید؛ خطر کمردرد یا خستگی چشم کامپیوتر را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به شما کمک می‌کند روی موارد مهم‌تر تمرکز کنید

تایپ ده‌انگشتی این امکان را ایجاد می‌کند که فرد بدون نیاز به تمرکز بر روی شکل تایپ کردن، روی متنی که در حال کار روی آن است متمرکز شود. این امر در میان بسیاری از متخصصان مانند توسعه‌دهندگان، تحلیل‌گران داده، حسابداران و سایر کارمندان شرکت‌ها رواج دارد و بسیار مطلوب است. مترجمین نیز می‌توانند از یادگیری تایپ ده‌انگشتی و افزایش بهره‌وری خود سود زیادی ببرند.

آیا تسلط بر تایپ ده‌انگشتی دشوار است؟

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به این سؤال بدهیم، خیر! اما پاسخ مفصل‌تر این است که به خودتان بستگی دارد. آیا فرد منظمی هستید که بتوانید در روز فقط ۱۵ دقیقه صرف یادگیری مهارت اساسی تایپ ده انگشتی بکنید، اگر جوابتان مثبت است، باید بگویم شما در عرض یک ماه اصول اولیه را خواهید آموخت و در عرض سه ماه در تایپ ده انگشتی استاد خواهید شد و تا آخر عمرتان هم فراموشش نخواهید کرد! تغییر درست باید از جایی آغاز شود.

برای زبان انگلیسی، وب‌سایت ها ، برنامه‌ها و بازی‌‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند با اصول اولیه تایپ ده‌انگشتی آشنا شوید و به شما در کسب مهارت برای این شیوه کمک می‌کند. اما بهترین نمونه فارسی، همین وب‌سایت یوتایپ است که شما می‌توانید به راحتی در آن به تمرین و یادگیری تایپ ده‌انگشتی فارسی و انگلیسی بپردازید.

وبسایت یوتایپ در تمرین‌هایی که شبیه یک بازی طراحی شده اند، به تدریج تایپ ده انگشتی همه حروف و علائم فارسی و انگلیسی را خواهید آموخت و در عرض یک ماه به راحتی ده انگشتی تایپ خواهید کرد. در طی انجام دروس، از طریق نمودارهای تحلیلی، از روند پیشرفت خود مطلع خواهید شد.

درس‌های اولیه یوتایپ رایگان است و برای شروع دوره هیچ نیازی به پرداخت هزینه یا حتی ثبت نام در سایت نیست. توصیه می‌کنیم، همین الان آموزش تایپ فارسی را در یوتایپ شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.