استراتژی شبکه توزیع محتوا: مروری بر روش‌های توزیع محتوا

 حتما بارها و بارها شنیده‌اید که “محتوا پادشاه است”، اما اگر مخاطبان شما محتوای تولید شده شما را نبینند، در واقع وقت و تمام زحمات خود را هدر داده‌اید. نحوه توزیع و اشتراک‌گذاری مطالب اگر مهمتر نباشد، حداقل به همان اندازه خود محتوا مهم است.

روزانه تقریباً ۴٫۵ میلیون پست وبلاگی منتشر می‌شود و شما برای جلب توجه خوانندگان خود با از رقبای بسیاری رقابت می‌کنید.

تولید محتوا

صرف نظر از اینکه برای ایجاد استراتژی محتوایی خود و فرایندهای تحریریه و یا تهیه محتواهای متقاعد کننده، جذاب و با کیفیت بالا ، وقت و مراقبت زیادی صرف می‌کنید، موفقیت برند شما اغلب با توزیع و تبلیغات مناسب زنده می‌ماند یا می‌میرد. تا به حال نام قانون ۸۰/۲۰ را شنیده اید؟ این مفهوم به آن معناست که یک بازاریاب حوزه دیجیتالی فقط باید ۲۰ درصد از وقت خود را برای تولید محتوا اختصاص دهند و ۸۰ درصد دیگر را به تبلیغ و به اشتراک گذاری محتوا اختصاص دهند.

شبکه توزیع محتوا (Content delivery network)  یا همان CDN با استفاده از یک شبکه توزیع شده از چند سرور برای تحویل منابع به کاربران، عملکرد سایت را بهبود می‌بخشند.

از آنجا که CDN بار سرور را کاهش می‌دهد، هزینه سرور را کاهش می‌دهد و برای مدیریت افزایش ترافیک مناسب است. این مقاله چگونگی کار CDN‌ها را مورد بحث قرار می دهد و راهنمایی های لازم را برای انتخاب، پیکربندی و بهینه‌سازی CDN ارائه می‌دهد.

شبکه توزیع محتوا یا CDN چیست؟

شبکه تحویل محتوا شامل شبکه ای از سرورها است که برای تحویل سریع محتوا به کاربران بهینه شده است. اگرچه مسلماً CDN ها بیشتر به خاطر ارائه محتوای حافظه پنهان شناخته شده‌اند ، CDNها می‌توانند باعث انتقال محتوای غیرقابل دسترسی نیز شوند.

شبکه‌های تحویل محتوا ستون فقرات شفاف اینترنت هستند که وظیفه تحویل محتوا را بر عهده دارند. چه ما این را بدانیم و چه ندانیم، هر یک از ما روزانه با CDNها ارتباط برقرار می کنیم. مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید یا چه نوع محتوایی را بررسی می‌کنید، این احتمال وجود دارد که CDNها را پشت هر کاراکتر متن، هر پیکسل تصویر و هر فریم فیلم که به رایانه شخصی و مرورگر تلفن همراه شما تحویل داده می‌شود، پیدا کنید.

در سطح بالا، مزایای عملکرد CDN از چند اصل ناشی می شود: سرورهای CDN نسبت به سرورهای مبدا، نزدیکتر به کاربران قرار دارند و بنابراین تأخیر کمتری در زمان رفت و برگشت (RTT)  دارند. بهینه‌سازی‌های شبکه به CDNها امکان می‌دهد تا نسبت به این که محتوا “مستقیماً” از سرور مبدا بارگیری شده باشد، سریعتر محتوا را تحویل دهند.

شبکه توزیع محتوا چگونه کار می‌کند؟

برای به حداقل رساندن فاصله بین بازدید کنندگان و سرور وب سایت شما، CDN نسخه پنهان شده ای از محتوای شما را در چندین نقطه (به عنوان مثال ، نقاط حضور یا PoPs)  ذخیره می‌کند. هر PoP شامل تعدادی سرور حافظه پنهان است که مسئول تحویل محتوا به بازدید کنندگان در نزدیکی آن است.

در واقع ، CDN محتوای شما را همزمان در مکانهای مختلف قرار می‌دهد و پوشش خوبی را به کاربران خود ارائه می دهد. به عنوان مثال، وقتی شخصی در لندن به وب سایت میزبان شما در ایران دسترسی پیدا می‌کند، این کار از طریق یک PoP محلی UK انجام می شود و این یعنی دریافت اطلاعات از نزدیکترین سرور به جای اتصال مستقیم به هاست اصلی شما. این موضوع پاسخ به درخواست‌دهنده را بسیار سریع‌تر می‌کند.

علاوه بر استفاده از شبکه CDN، توزیع صحیح محتوا در دنیای مجازی نیز اهمیت فراوانی دارد. در دنیای تجارت امروز، انواع بی‌شماری از استراتژی‌های توزیع وجود دارد. نحوه به اشتراک گذاشتن محتوای خود با کاربران بستگی به این دارد که از چه کانال‌های توزیع دیجیتالی استفاده می‌کنید ، چگونه برای مخاطبان خود بازاریابی می‌کنید و چه چیزی برای آن صرف می‌کنید.

انواع استراتژی‌های توزیع محتوا

بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین استراتژی‌های توزیع محتوا که امروزه استفاده می‌شود بیاندازیم و چند نمونه از کانال‌های توزیع خوب را بررسی کنیم.

پست وبلاگ

وب سایت / وبلاگ

از آنجایی که شما صاحب وب‌سایت یا وبلاگ خود هستید، یکی از ارزانترین و آسانترین سیستم‌های توزیع محتوا وبلاگ خودتان خواهد بود. در وبلاگ خودتان مسائلی مانند تولید محتوا، کلمه کلیدی، افرادی که آن را می‌بینند، نحوه به اشتراک گذاری و شکل ظاهری شما کاملاً تحت کنترل شماست. همچنین می‌توانید محتوای بارگذاری شده در سایت خود را با سیستم‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

ایجاد و ارسال محتوای داخلی به طور کلی یک مکان عالی برای شروع است، مخصوصاً اگر بودجه کمی دارید.علاوه بر این، ارسال محتوای ثابت و با کیفیت داخلی می تواند رتبه سئو شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. شما می توانید از ابزارهایی مانند Ubersuggest و Keywords Everywhere برای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار موضوع خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با هزینه‌ای نسبتا کم از شرکت‌های تولید محتوا برای ایجاد محتوایی بهتر کمک بگیرید.

ایمیل

به عنوان یک استراتژی برتر برای توزیع بازاریابی محتوا، ایمیل می‌تواند انتخاب خوبی باشد. ثابت شده‌است که بازاریابی از طریق ایمیل  ارزش بالایی دارد. ایمیل‌های خود را می‌توانید به صورت دستی ارسال کنید یا از یکی از بسیاری از شرکت‌های توزیع محتوای دیجیتال استفاده کنید. ایمیل راهی مستقیم برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و به روزرسانی های خود با افرادی است که از قبل در مورد تجارت شما اطلاعاتی دارند.

با این حال، فقط پست وبلاگ جدید خود را بدون تغییر و هیچ چیز اضافه‌ای ارسال نکنید. با عناوین جذاب، توجه کاربران را به خود جلب کنید.

در این راستا، از ابزارهای معروفی مانند MailChimp و Constant Contact استفاده کنید تا به شما در روند کار کمک کنند. آنها می‌توانند به تجزیه و تحلیل موفقیت و تعیین روند کار، ارسال ایمیل‌های برنامه‌ریزی شده و موارد دیگر کمک کنند.

رسانه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به‌خصوص برای تجارت B2B فراموش نکنید. وقتی صحبت از توزیع محتوای شبکه‍های اجتماعی می‍‌شود، ده‌ها برنامه و پلتفرم مختلف مطرح می‌شود. بسیاری از ما بلافاصله به فیس‌بوک و اینستاگرام فکر می‌کنیم ، اما توییتر، LinkedIn و Pinterest همگی کشش قابل توجهی برای ارتقای کسب‌وکار دارند. برای مثال، LinkedIn یک پلتفرم اجتماعی قدرتمند است که گاهی از آن چشم پوشی می‌شود. این پلتفرم می تواند راهی عالی برای معرفی خود به عنوان رهبر و اعلام اهداف شرکت شما باشد.

شاید بخواهید کمی تحقیق کنید تا بفهمید چه کانال تحویل محتوا برای کسب و کار شما بهتر است.

فروم‌ها و انجمن‌های آنلاین

اگرچه ممکن است در ابتدا به فکر به اشتراک گذاشتن محتوای خود در انجمن ها یا انجمن‌های آنلاین نباشید، اما بد نیست بدانید در سال ۲۰۱۹، فروم‌ها کانال‌های بسیار قدرتمندی در توزیع محتوا بودند. به ویژه اگر در تلاش برای برقراری ارتباط با انجمن‌هایی باشید که بتوانند از شرکت شما پشتیبانی کنند.

فروم‌هایی مانند یک سایت پرسش و پاسخ  و انجمن‌ها به شما امکان می‌دهند با کاربران تعامل داشته باشید و به سوالات آنها به صورت مستقیم پاسخ دهید. به علاوه، به اشتراک گذاشتن محتوای شما در یک انجمن شانس دیدن آن را توسط کاربران دیگر افزایش می‌دهد. علاوه بر این، از این طریق ارتباطات معنی دارتری ایجاد خواهید کرد که جایگاه شرکت شما را بشدت تقویت می‌کند.

نشانه گذاری اجتماعی

تا به حال در مورد Social bookmarking شنیده اید؟

این روشی است که به کمک آن افراد می‌توانند صفحات وبی را که مفید می‌دانند یا به آن علاقمندند را  ذخیره و علامت‌گذاری کنند. این سیستم توزیع می‌تواند بازدیدهای زیادی  را به صفحه شما هدایت کند. ممکن است سایتهایی از این قبیل را کانالهای توزیع بازاریابی محتوای معتبر تصور نکنید ، اما آنها در به اشتراک گذاری محتوای نوشتاری و غیر نوشتاری شما کاملاً موثر هستند.

بیانیه مطبوعاتی

اگر کسب و کار شما کمی پول اضافی برای خرج دارد ، ممکن است بخواهید یک شرکت روابط عمومی را استخدام کنید که به انواع خدمات توزیع محتوا دسترسی دارد. از روزنامه‌ها گرفته تا وب سایت‌های همکار، آژانس‌های روابط عمومی. می توانید با استفاده از این توانایی‌ها مخاطبان بیشتری کسب کنید.

لزوماً مجبور نیستید برای رسیدگی به نیازهای خود یک شرکت روابط عمومی استخدام کنید. به سرویس هایی مانند PRLog مراجعه کنید که در آن می توانید خبرهای خود را بدون پرداخت هزینه به کارشناسان اعلام کنید. این کاملا رایگان است و طیف گسترده‌ای از توزیع اخبار را فراهم می کند.

همکاری با یک شرکت روابط عمومی یا کمک گرفتن از کانال مرتبط در موارد زیر می‌تواند به ارتقای کار شما کمک کند:

  • هنگامی که می‌خواهید محصولات یا خدمات جدیدی معرفی کنید.
  • وقتی نام تجاری شما میزبان یک رویداد / گردهمایی بزرگ است.
  • هنگامی که یک تغییر نام تجاری بزرگ ایجاد می شود (وب سایت جدید ، نام ، نشان و غیره)
  • وقتی به خیریه کمک می‌کنید یا هدف بزرگتری را پشتیبانی می کنید.
  • وقتی کتاب الکترونیکی منتشر می‌کنید یا میزبان یک وبینار هستید.
  • هنگامی که یک کمپین یا شعار جدید را راه‌اندازی می کنید.

فیلم‎ها

نمی دانید چگونه می‌توان محتوای ویدیویی را توزیع کرد؟

وقتی بیشتر مردم به فکر به اشتراک‌گذاری/ بازاریابی فیلم ها هستند ، بلافاصله به YouTube فکر می‌کند. با این حال، این تنها روش توزیع محتوای ویدیویی نیست که باید بررسی کنید. مردم عاشق مشاهده فیلم ها در سایر اشکال رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک هستند.

اشتراک فیلم های خود در شبکه های اجتماعی یک روش هوشمندانه برای تشویق به اشتراک‌گذاری و تعامل با مشتری است. علاوه بر این، ممکن است بخواهید به یک شبکه توزیع محتوای ویدئویی نگاه کنید تا به گسترش محتوای خود بیش از کانال ویدیویی خود کمک کنید.

تبلیغات بومی

به مکان‌های خاص برای تبلیغ محصول فکر کنید، مانند زمانی که یک سوپراستار اینستاگرام از کالای خاصی استفاده می کند بدون اینکه تبلیغات آن را به صراحت انجام دهد یا مارک خاصی از ماشین در صحنه تعقیب و گریز بزرگ یک فیلم رانده شود.

مثال عالی دیگر این است که “Sponsored” یا “Presented By” را در بالای یک پست وبلاگ یا کنار یک ویدیو مشاهده کنید. این معمولاً بدان معنی است که مارک برای آن پست (و در نتیجه تبلیغات) هزینه پرداخت کرده است ، اما یک تبلیغ “آشکار” نیست. این شیوه از قدرتمندترین اشکال توزیع بازاریابی محتوا است و بهترین قسمت این است که تجربه کاربر را مختل نمی کند (در حالت ایده آل).

نتیجه‌گیری

با رشد و تغییر فناوری، مفهوم ما از خدمات توزیع محتوا نیز تغییر خواهد کرد. چه کسی می‌داند که در اینده چگونه فیلم‌ها ، وبلاگ ها ، اینفوگرافیک ها و مطالعات موردی خود را به اشتراک خواهیم گذاشت؟

در سال ۲۰۱۹ (و فراتر از آن)، بر ایجاد محتوای متنوعی تمرکز کنید که باعث جلب علاقه خوانندگان شما و افزایش تعامل شود. مردم باید به عنوان منبع اطلاعات معتبر و قابل اعتماد به شما اعتماد کنند. از گسترش و استفاده از بستری که قبلاً هرگز امتحان نکرده‌اید، نترسید. بازاریابی محتوا تکنیکی متناسب با همه نیست، بنابراین برای یافتن استراتژی محتوا مناسب برای کسب و کار خود آزمایش کنید. در صورت لزوم از سایت تولید محتوا کمک بگیرید تا بتوانید تولید محتوا خود را با بهترین شیوه توزیع کنید و بازار خود را گسترش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.