مقایسه حقوق مترجمان در کشورهای مختلف جهان

«حقوق مترجمان در نقاط مختلف جهان چقدر است»؟ شاید شما هم به دنبال پاسخ این سوال باشید. مترجمان در نقاط مختلف جهان به نسبت نیاز ترجمه در آن نقطه، حقوق متفاوتی دریافت می‌کنند. برای مثال، حقوق مترجمان کانادایی و آمریکایی با وجود نزدیکی این دو منطقه به یکدیگر، فرق می‌کند.

مترجمان آمریکایی و کانادایی به ترتیب ساعتی ۲۲.۳۹ و ۲۹.۰۱ دلار درآمد دارند. جالب است، نه؟ برخلاف تصور، درآمد مترجمان کانادایی بیشتر است، چرا که حرفه ترجمه در آمریکا بیشتر از کانادا وجود دارد. با این حال، مترجمی همواره حرفه‌ای پردرآمد به حساب می‌آید.

نکته جالب اینجا است که در استرالیا، حقوق مترجمان سالانه به ۱۰۷۸۳۵ دلار نیز می‎‌رسد. اگرچه حقوق مترجم به جنبه‌های مختلفی از قبیل تجربه، تحصیلات و عملکرد فرد نیز بستگی دارد، عوامل دیگری نیز در آن دخیل هستند. در ادامه با سایت ترجمه ترجمیک همراه باشید تا این عوامل را بررسی کنیم.

مطالب مرتبط:

چالش‌های مترجمان و راهکارهای مقابله با آن‌ها

حرفه مترجمی در خارج کشور

شرکت‌های خارجی و چندملیتی همیشه به مترجم نیاز دارند، اما همه زبان‌ها را شامل نمی‌شود. بیشترین حقوق برای مترجمانی در زبان‌های غیررایج یا متخصص در متون فنی (قراردادها، مقالات علمی و غیره) است. بنابراین، دانستن یک زبان غیرانگلیسی و فعالیت در حرفه‌ای خاص مانند حقوق، بر درآمد شما تاثیرگذار خواهد بود.

برخی از سازمان‌های دولتی به‌صورت فعال به دنبال مترجمان می‌گردند و به این افراد دستمزدهای رقابتی می‌دهند
برخی از سازمان‌های دولتی به‌صورت فعال به دنبال مترجمان می‌گردند و به این افراد دستمزدهای رقابتی می‌دهند

اگرچه بیشتر مترجمان در شرکت‌های خصوصی استخدام می‌شوند، ولی برخی از آنها شغل خود را در بخش خدمات عمومی پیدا می‌‌کنند. برخی از سازمان‌های دولتی به‌صورت فعال به دنبال مترجمان می‌گردند و به این افراد دستمزدهای رقابتی می‌دهند و مزایای گسترده‌ای را برایشان فراهم می‌کنند.

تاثیر منطقه جغرافیایی بر حقوق مترجمان خارج کشور

تصور کنید که منطقه جغرافیایی و نیاز به مترجم در آن منطقه تا چه حد بر حقوق مترجمان آن ناحیه تاثیرگذار است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، دستمزد مترجمان در آمریکا کمتر از مترجمان در کانادا محاسبه می‌شود. در ادامه جدول حقوق مترجمان در نقاط مختلف جهان و نواحی جغرافیایی را مشاهده خواهیم کرد.

حقوق مترجمان در کشورهای مختلف

کشور

دستمزد ساعتی (دلار)

حقوق مترجمان آمریکا

۲۲.۳۹

حقوق مترجمان کانادا

۲۹.۰۱

حقوق مترجمان انگلیس

۲۸.۴۰۲

حقوق مترجمان آلمان

۶۶.۶۴۴

حقوق مترجمان استرالیا

۵۵.۳۰

حقوق مترجمان ایتالیا

۲۸.۷۳

حقوق مترجمان اسپانیا

۲۶.۱۱

حقوق مترجمان فرانسه

۲۵.۷۸

حقوق مترجمان در کشورهای مختلف

حقوق مترجمان در ایالات متحده آمریکا

درآمد یک مترجم در آمریکا یا ایالات متحده چقدر است؟ خب، آمریکا یک کشور پیشرفته است که مردم زیادی حقوق حرفه خود را در این کشور جست‌وجو می‌کنند. به طور کلی یک مترجم بین ساعتی ۲۶ تا ۳۵ دلار درآمد کسب می‌کند. نرخ ساعتی بسته به عوامل بسیاری از جمله تحصیلات، مدارک، مهارت‌های تخصصی و سابقه‌کار فرق دارد.

حقوق مترجمان در کانادا

همانطور که گفتیم، حداقل حقوق مترجمان در کانادا ساعتی ۲۹.۰۱ دلار است. با این حال، حقوق یک مترجم خبره در کانادا به ۳۷.۲۱ نیز می‌رسد. درست مانند دیگر کشورها، میزان موفقیت یک مترجم و حقوق او در این کشور نیز به مهارت و تجربه او بستگی دارد.

حقوق مترجمان در انگلستان

در انگلیس، مترجمان انتظار دریافت متوسط حقوق سالانه ۲۶۱۳۵ پوند (۳۲۶۰۰ دلار آمریکا) را برای یک موقعیت تمام وقت خواهند داشت. لازم به ذکر است که بیشتر مترجمان مستقر در انگلستان دستمزد ارزشمندی دریافت نمی‌کنند، اما این مبلغ با پاداش‌های بزرگ در صنعت جبران می‌شود. کارفرمایان انگلیسی تمرکزشان بر عملکرد افراد است و مشوق‌هایی را به‌‍صورت هفتگی و ماهانه به عنوان پاداش ارائه می‌دهند. این موضوع درآمد مترجمان را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

مطالب مرتبط:

چگونه مترجمی عالی باشیم؟

حقوق مترجمان در استرالیا

متوسط حقوق مترجم در استرالیا ۱۰۷۸۳۵ دلار در سال یا همان ۵۵.۳۰ دلار در ساعت است. حقوق مترجمان تازه‌کار در استرالیا از ۶۳۲۳۲ دلار در سال شروع می‌شود، در حالی که اکثر کارگران با تجربه تا ۱۳۶۲۰ دلار در سال درآمد دارند.

با این اوصاف، انتظار می‌رود که با افزایش تقاضا، حقوق آنها نیز رشد چشمگیری داشته باشد. فقط در پنج سال گذشته، میزان اشتغال مترجمان ۱/۳۳ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود تا سال‌های آتی به ۵۰ درصد نیز برسد.

میزان حقوق مترجمان با توجه به تجربه کاری

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، میزان تجربه کاری یک مترجم بر حقوق او تاثیر زیادی می‌گذارد. هر چقدر یک مترجم تجربه کاری زیادتری داشته باشد، حقوق بیشتری نیز دارد. نمودار تجربه کاری و حقوق مترجمان در تمام نقاط جهان به شرح تصویر زیر است:

میزان حقوق مترجمان با توجه به تجربه کاری
میزان حقوق مترجمان با توجه به تجربه کاری

مترجمان در ترجمیک

همانطور که گفته شد، اگرچه دستمزد متوسط ​​در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است، اما نحوه تاثیر تجربه بر حقوق مترجمان در سراسر جهان مشابه هم است. صرف‌نظر از نرخ واقعی پرداخت، مترجمان انگلیسی زبان (ساکنان ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا یا انگلیس) در نهایت می‌توانند که حقوق اولیه خود را سه برابر کنند.

اگر شما هم به دنبال تجربه کسب کردن و شروع ترجمه از طریق یک شبکه دورکار هستید، با ما همراه شوید. هم‌اکنون بیش از ۲۴۰۰۰ نویسنده و مترجم دورکار در تیم‌های ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی، تولید محتوای متنی و غیره با ما همکاری می‌کنند. همین حالا در صفحه استخدام مترجم رزومه خود را ارسال کنید.

3 دیدگاه در «مقایسه حقوق مترجمان در کشورهای مختلف جهان»

  1. سلام اگه من به ۵ زبان پر کاربرد مسلط باشم در ترکیه اگه در شرکت های بین‌المللی کار کنم حقوق ماهانه من حدودا خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.