آموزش تغییر سایز خطوط جدول در Word

تنظیم خطوط جداول، هم‌اندازه کردن ستون و سطرهای جدول، تنظیم متن در جدول و … همه از مواردی است که هنگام شخصی‌سازی جدول در برنامه ورد به آن برمی‌خوریم. در این پست به چگونگی تنطیم این موارد در برنامه ورد پرداخته‌ایم.

به منظور تغییر سایز خطوط جدول در Word، به قسمت Table Tools و Design رفته و لیست دوم را برای انجام تغییرات انتخاب کنید.

منوی کشویی بازشده، ضخامت‌های مختلفی را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب نمایید.

انتخاب ضخامت خطوط در ورد
از این قسمت، ضخامت خطوط را انتخاب کنید

 پس از انتخاب آن، ضخامت هر کدام از خطوط را به صورت جداگانه تغییر دهید.

اگر می خواهید تغییر ضخامت در دسته‌ای از خط‌ها انجام شود، پس از انتخاب ضخامت، جدول خود را انتخاب کنید. سپس در قسمت Table Tool و Design روید و با کلیک بر روی Border منوی کشویی آن باز می‌شود. اکنون شما می‌توانید هر کدام از تنظیمات را اعمال نمایید.

هم‌اندازه کردن ستون و سطرهای جدول در Word

برای هم اندازه کردن ستون و سطرهای جدول در Word، در Table Tools به قسمت Layout رفته و سپس در بخش Cell Size به دو گزینه Distribute Rows و Distribute Columns دقت نمایید.

Distribute Rows برای تنظیم کردن و هم اندازه کردن ردیف جدول و همچنین Distribute Columns برای هم اندازه کردن ستون جدول کاربرد دارد. با انتخاب هر کدام، تنظیمات مورد نظر در جدول اعمال می گردد.

هم‌ اندازه کردن سطرها و ستون‌ها در ورد
هم‌اندازه کردن سطرها و ستون‌ها در ورد

چگونه بین خانه‌های جدول در Word فاصله قرار دهیم؟

برای قرار دادن فاصله بین خانه های جدول در Word، آن بخش از جدول را انتخاب کرده و یا بر روی یکی از خانه ها کلیک کنید، سپس در قسمت Table Tools و Layout، به بخش Alignment و Cell Margins بروید، با کلیک بر روی این گزینه ای پنجره ای برایتان باز می‌گردد.

با انتخاب گزینه Allow Spacing Between Cells، فاصله بین جدول ایجاد می‌شود و می‌توانید آن را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

چگونه بین خانه‌های جدول در Word فاصله قرار دهیم؟
ایجاد فاصله بین خانه‌های جدول در ورد

به منظور انجام تنظیمات متن داخل جدول در Word کافیست آن سلول را انتخاب نموده و یا داخل آن کلیک کرده و سپس در قسمت Layout و Alignment رفته و گزینه Text Direction را کلیک کنید.

تغییر فاصله بین خانه‌های جدول در ورد
تغییر فاصله بین خانه‌های جدول در ورد

۹ حالت را نشان می دهد که با انتخاب هر کدام، تنظیمات مربوطه صورت می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که اگر تنظیمات مورد نظر شما در آن موجود نیست، باید دوباره بر روی گزینه Text Direction کلیک کنید تا ۹ مورد کناری سمت چپ آن تغییر کند.

سخن پایانی

ورد (word) نرم‌افزاری واژه‌پرداز است که در اکثر ادارات و شرکت‌ها از آن استفاده می‌شود. در این میان آشنایی و کار با نرم‌افزارهای آفیس به خصوص ورد، برای تمامی افراد ضروری است. آموزشی که در این مطلب ارائه شد، آموزشی ساده و کاربردی بود که هنگام رسم جدول  در ورد به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

ترجمیک، برگزارکننده دوره‌های تخصصی ویراستاری، ترجمه،‌ آموزش اکسل و … است. برای دیدن و ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی به صفحه اصلی دبستان ترجمیک مراجعه کنید.

ترجمیک بزرگ‌ترین موسسه خدمات زبانی کشور است که خدمات ترجمه تخصصی، ویرایش و تولید محتوا شما را بر عهده می‌گیرد. برای بررسی سایت، به ثبت سفارش ترجمه مراجعه کنید.

2 دیدگاه در «آموزش تغییر سایز خطوط جدول در Word»

  1. درود بر شما
    بنده خطوطی رو ک میخواستم تو جدولم تو ورد تیره تر کردم، ولی موقع چاپ اصلا همون سایز قبلی پرینت گرفته میشه، و خطوط رو تیره نمیکنه.میشه بفرمایید مشکل چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.