برون سپاری محتوا نویسی

تولید محتوا را برون سپاری کنیم؟

با پیشرفت و گسترش ارتباطات چهره تبلیغات و حوزه‌های تبلیغاتی نیز دگرگون شده است. انواع شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ­ها و ایمیل‌ها و موارد بی­شمار دیگری همگی در حوزه تبلیغات هستند. محتوایی که در این حوزه‌های تبلیغاتی قرار داده می‌شود در صورتی که به درستی و متناسب با نیاز شما تهیه شده باشد، می‌تواند کسب و کار شما را به خوبی رونق بدهد.

با توجه به اهمیت تولید محتوا قصد داریم تا در این مطلب در خصوص برون سپاری تولید محتوا و این که چه مواردی را باید برای برون سپاری محتوا مدنظر قرار داد، نکاتی را مطرح کنیم.

مطالعه بخش تولید محتوای وبلاگ ترجمیک را به شما توصیه می‌کنیم.

بی‌تردید در برون سپاری محتوا کیفیت اولویت اول است؛ اما برای دستیابی به یک محتوای مناسب و ارزشمند جه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ چگونه یک محتوای خوب تهیه کنیم؟ برای موفقیت در دستیابی به یک محتوای خوب معیارهای متعددی وجود دارد. در ادامه معیارها و شاخصه‌هایی را تعریف می‌کنیم تا با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانید محتوای مناسبی را برای کسب و کار خود سفارش دهید.

تعیین نیازهای واقعی

نخستین قدم برای سفارش تولید محتوا، مشخص کردن نیازها است. باید برنامه و طرح مشخصی مدنظر داشته باشید تا بر اساس آن نیازها، مهارت افراد محتوا نویس را بسنجید. فعالیت‌هایی که نیاز به برون سپاری تولید محتوا دارند را تعیین کنید و با یک هدف مشخص و قابل اندازه گیری سفارش دهید.

استراتژی محتوا

چه تولید محتواهایی را برون سپاری کنیم؟

بعد از برنامه ریزی نیازهای بازاریابی و تبلیغاتی (تدوین استراتژی محتوا) خود باید فعالیت‌های تولید محتوا برون سپاری را مشخص کنید. برنامه تبلیغاتی محتوا یا استراتژی محتوا، ابزارهای مورد نیاز و مهارت‌های مرتبط با نیازهای خود را تعیین کنید. فعالیت‌هایی را که با استفاده از تیم داخلی خود نمی‌توانید انجام دهید، باید به تولید کنندگان محتوا برون سپاری کنید.

نویسنده تولید محتوا با در نظر گرفتن نیازهای شما، سقف هزینه تولید محتوا، شکل و نوع تولید محتوای مورد نیاز را مشخص می‌کند.

 این محتوا می‌تواند به صورت متن، ویدئو و یا هر شکل دیگری باشد. تولید محتوا حوزه وسیعی را شامل می‌شود و باید بر اساس اولویت‌ها و نیازهای خود بهترین نوع تولید محتوا را تعیین و برون سپاری کنید.

چرا تولید محتوا را برون سپاری کنیم (مزیت‌های برون سپاری)؟

تولید محتوا شاید در گام نخست موضوع پیچیده به نظر نرسد؛ اما دلایل متعددی وجود دارد که شما را برای برون سپاری محتوا قانع کند. بسیاری از افراد فعال در شرکت ممکن است که علی رغم داشتن مهارت در حرفه خود، در نوشتن یک متن به عنوان تولید محتوا، دچار ضعف باشند.

علاوه بر این، بسیار از افراد شاغل در شرکت زمان کافی برای تولید محتوا را ندارند. با توجه به این که استخدام یک فرد فقط با هدف تولید محتوا نیز می‌تواند هزینه‌های بیشتری را به شرکت تحمیل کند.

برخی از کسب و کارها نیز، کارمند کارشناس محتوا در استخدام کرده‌اند؛ اما این کارمند تولید محتوا وظایف مهم‌تری مثل مدیریت شبکه‌های اجتماعی و … را هم بر عهده دارد و زمانی برای محتوا نویسی ندارد.

ثابت قدم بودن در تولید محتوا و یک دست بودن محتوا بسیار نکته مهمی است؛ اما برای سئو سایت یا برای رپورتاژ نویسی و … مطالب تکراری است و فقط برای افزایش رتبه سایت نوشته می‌شود.

در این موقعیت، اگر کارمند تولید محتوای شما به تنهایی وظیفه محتوا نویسی را بر عهده داشته باشد، متن‌های روی سایت کاملاً تکراری و یک نواخت می‌شود و مخاطب را دفع می‌کند. به همین دلیل در بسیاری از مواقع لازم است تا محتوا را برون سپاری کنید تا متن با قلم شخص دیگری به رشته تحریر در بیاید.

 به خاطر دلایل ذکر شده، بهترین روش تولید محتوا مازاد و کاهش هزینه تولید محتوا، برون سپاری است.

ارزیابی بازگشت سرمایه

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در برون سپاری تولید محتوا مدنظر قرار دهید، این است که باید نرخ بازگشت سرمایه را در زمینه برون سپاری محتوا ارزیابی کنید. بعد از این که تشخیص دادید تولید محتوا برای تیم داخلی شما زمان و سرمایه زیادی را می‌طلبد و فشار کاری کارمندان را افزایش می‌دهد، بهتر است با ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه فعالیت‌های مورد نظر را برون سپاری کنید.

در مواقعی، از لحاظ هزینه، بهتر است تا تولید محتوا را به تیم داخلی شرکت بسپاریم؛ اما نیازمند این است که برای تولید محتوا زمان کافی در اختیار داشته باشیم و نیروی تولید محتوا هم از لحاظ زمانی برنامه خالی داشته باشد.

بررسی میزان خطر افشای اطلاعات شرکت

در برون سپاری تولید محتوا شما ناچار خواهید بود که بخشی از اطلاعات شرکت را در اختیار نویسنده قرار دهید. با توجه به این که هر شرکتی اطلاعات طبقه بندی شده‌ای دارد که مایل به افشای آن نیست، این موضوع را مد نظر قرار دهید که تا چه میزان اطلاعات را مایلید در اختیار نویسنده تولید محتوا قرار دهید.

 باید توجه داشت هر چقدر اطلاعات بیشتری را در اختیار سایت تولید محتوا قرار دهید به همان میزان نیز خطر افشای اطلاعات شرکت را افزایش خواهید داد. بعد از این که مشخص کردید چه میزان اطلاعات را می‌خواهید با نویسنده تولید محتوا به اشتراک بگذارید باید او را به خوبی همراهی کنید و روش‌های انتقال اطلاعات را متناسب با نیازها و نوع اطلاعات، معین کنید.

برای اطمینان از افشای اطلاعات، باید سعی کنید با شرکت‌های معتبر تولید محتوا کار کنید و در صورت محرمانه بودن یک محتوای خاص، از سایت برون سپاری گواهی افشا نکردن اطلاعات بگیرید.

ترجمیک یکی از شرکت‌هایی است که از تمام نویسندگان و مترجمان، قبل از استخدام،‌ امضای افشا نکردن اطلاعات می‌گیرد تا در آینده مترجم یا نویسنده نتواند هیچ ادعایی بر روی مطلب داشته باشد و یا آن را به اشتراک بگذارد.

برای مطالب بسیار مهم و محرمانه نیز، می‌توانید با زدن محرمانه بودن سفارش، به ترجمیک اطلاع دهید تا سفارش شما را به مترجمان قدیمی و شناخته شده خود بسپارد.

تعیین سبک محتوایی مورد نیاز

قبل از سفارش تولید محتوا بهتر است که سبک محتوای تولیدی خود را مشخص کنید. منظور از سبک محتوا این است که مایلید لحن، قواعد دستوری، تیتر بندی، تصاویر، فونت نوشتاری و دیگر نکات مربوط به یک محتوا، در سایت شرکت شما به چه شکلی تهیه شود.

 راهنمای سبک محتوا باید در اختیار سایت تولید محتوا قرار بگیرد و نویسنده تولید محتوا، درخواست و نیازهای شما را متناسب با سبک درخواستی شرکت بر آورده کند. با استفاده از راهنمای سبک، محتواهای تولیدی شما یکپارچه و هماهنگ خواهد بود.

 به همین دلیل، توصیه می‌شود صرف‌نظر از این‌که قصد برون سپاری محتوای تولیدی به یک سایت تولید محتوا را دارید و یا مایلید توسط پرسنل شرکت خودتان انجام شود، حتماً باید یک سبک محتوا را برای خود مشخص کنید و حدالامکان به آن وفادار باشید.

استفاده از معیارهای قابل اندازه گیری

مسئله دیگری که باید در تولید محتوا مدنظر قرار داد، استفاده از معیارهای قابل اندازه گیری و رصد است تا از این طریق بتوانید میزان کیفیت کار را کنترل کنید.

 این معیارها می‌تواند شامل، حجم محتوای مورد نظر، تعداد کلمات کلیدی، تعداد لینک و تعداد عکس‌هایی باشد که انتظار دارید در یک محتوای تولیدی وجود داشته باشد. نویسنده تولید محتوا با داشتن این اطلاعات نسبت به نیازهای شما مطلع شده و با پایبندی به سبک شرکت شما بهترین کیفیت ممکن را ارائه کند.

ویرایش تولید محتوا

در صورتی که قصد برون سپاری محتوا دارید، استخدام ویراستار بسیار ضروری است. حتی بهترین محتوای تولیدی توسط بهترین نویسنده تولید محتوا هم نیاز به ویرایش دارد. ویراستار با مطالعه محتوای تولیدی می‌تواند پایبندی محتوا به سبک و لحن شرکت را بررسی کند و متناسب با سبک محتوایی شرکت، محتوای تولیدی را اصلاح کند.

بنابراین،‌ توصیه می‌شود به جای استخدام نویسنده تولید محتوا، محتوای مورد نیاز خود را به شرکت و یا سایت تولید محتوا واگذار کنید؛ اما یک ویراستار با تجربه استخدام کنید.

 در این صورت ضمن کاهش هزینه تولید محتوا، می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به محتوایی مناسب با نیازها و سبک مورد نظر شرکت برسید.

ارزیابی صحت مطالب

بی‌تردید ارزیابی صحت محتوای تولیدی توسط یک سایت تولید محتوا به نحوی که به اعتبار شرکت و کسب و کار شما صدمه نزند، یکی از مهم‌ترین مسائل در برون سپاری محتوا است. در صورتی که تولید محتوا صحت نداشته باشد، به شدت به اعتبار مجموعه صدمه وارد می‌کند.

 به همین دلیل بهتر است از مؤسسات و یا سایت‌های تولید محتوای معتبر استفاده کنید و یا وظیفه تولید محتوا مورد نظرتان را به فردی علاقه‌مند به موضوع واگذار کنید.

ارزیابی سوابق کاری

محتوای که توسط یک نویسنده تولید محتوا و یا سایت تولید محتوا، برای کسب و کار شما تهیه می‌شود، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 همان اندازه که یک محتوای مفید و مناسب می‌تواند موجب رونق کسب و کار شما شود، یک محتوای نامناسب نیز می‌تواند اعتبار مجموعه شما را به خطر بیندازد. بنابراین، برون سپاری تولید محتوا یک مسئله کاملاً جدی است.

 در صورتی که قصد برون سپاری محتوا را دارید، بهتر است سوابق سایت تولید محتوا و یا نویسنده تولید محتوا را به دقت بررسی کنید و بعد از اطمینان از مهارت و تخصص نویسنده و یا سایت تولید محتوا، فعالیت مورد نظرتان را برون سپاری کنید.

پیشنهاد می‌شود به منظور ارزیابی بهتر نویسنده و یا سایت تولید محتوا، از آن‌ها درخواست نمونه کار داشته باشید. بعد از مطالعه نمونه کار و اطمینان از اثر بخشی آن، می‌توانید محتوای مورد نظرتان را به آن سایت تولید محتوا و یا نویسنده تولید محتوا، واگذار کنید.

سخن پایانی

اگرچه برخی از نگرانی‌ها به‌خصوص در مورد کیفیت کار، ممکن است برخی از شرکت‌ها را از برون سپاری محتوای تولیدی منصرف کند، بی تردید برون سپاری تولید محتوا با توجه به زمان بر بودن و تخصصی بودن موضوع، قطعاً بار زیادی از دوش شرکت بر خواهد داشت.

در میان توصیه­‌های ارائه شده برای تولید محتوا بیش از هر چیزی پیشنهاد می‌شود از یک لحن و سبک منحصر به فردی برای محتوای خود استفاده کنید. تردید نداشته باشید که امروزه چهره تبلیغات تغییر کرده است و بیان قابلیت‌ها و تواناهایی شرکت شما به شکل و شیوه‌ای نامحسوس و معتبر می‌تواند نقش بسیار تعیین کننده‌ای در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

ترجمیک تمام مزیت‌ها و امکانات ذکر شده در این مطلب را دارد و با بهترین گروه از نویسندگان ایران همکاری می‌کند. برای ثبت سفارش تولید محتوا در هر زمینه‌ای، کافی است تا به لینک ثبت سفارش تولید محتوا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.