آیا خریدن مدرک آيلتس ممکن است؟

خرید مدرک آیلتس؛ واقعیت یا کلاه‌برداری؟

موفقیت در هر آزمونی به تلاش و مطالعه کافی نیاز دارد. بعضی افراد ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از راه‌های درست با کارهایی مانند تقلب یا خرید مدارک جعلی به نتیجه دل‌خواه خود دست یابند. آزمون آیلتس نیز از این امر مستثنا نیست. بعضی از داوطلبان وسوسه می‌شوند تا هزینه زیادی برای به دست آوردن مدرک جعلی آیلتس پرداخت کنند.

جای تعجب نیست که هر جا تقاضایی وجود داشته باشد، کلاه‌بردارانی نیز برای سواستفاده از موقعیت حاضر می‌شوند. کلاه‌‌بردارانی که با ترفندهای حرفه‌ای ‌و پیشرفته، هزینه‌های بالایی از این افراد می‌گیرند.

اما آیا امکان خریدن مدرک آیلتس وجود دارد؟ چرا بعضی افراد وعده می‌دهند که مدرک آیلتسی که آن‌ها می‌فروشند، حتی کد استعلام نیز دارد؟ اگر همه مدارک فروخته‌شده جعلی هستند، پس چرا هنوز سایت‌های بسیاری مدرک آیلتس می‌فروشند؟ راه میان‌بری وجود دارد تا مسیر دشوار آموزش آیلتس را طی نکنیم؟

برای آشنایی با چگونگی خرید مدرک آیلتس، تا انتهای این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

اگردرباره سطح خود در زبان انگلیسی اطلاعات ندارید، آزمون تعیین سطح آیلتس دبستان ترجمیک را از دست ندهید!

مطالب مرتبط:

سوالات رایج و مهم آزمون آیلتس

چرا فروش گواهی‌های آیلتس بازار جذابی دارد؟

یک جست و جوی ساده در گوگل، تعداد زیادی وب‌سایت را به شما نشان می‌دهد که مدرک آیلتس می‌فروشند؛ البته نتایج جست و جو در دارک‌ وب را به حساب نیاوردیم. سایت‌هایی که به صورت علنی و بدون هیچ ترسی به داوطلبان، وعده کسب مدرک آیلتس با نمره دل‌خواه و بدون شرکت در جلسه آزمون را می‌دهند.

نمایی از جست و جو در گوگل برای خرید مدرک آیلتس
نمایی از جست و جو در گوگل برای خرید مدرک آیلتس

بعضی از این سایت‌ها حتی ادعا می‌کنند که گواهی‌های آیلتس آن‌ها مورد تایید برگزارکنندگان آیلتس رسمی آیلتس است. در ادامه به دلایل رونق بازار فروش مدارک جعلی آیلتس می‌پردازیم.

تعاد قابل توجهی از افراد دنبال خریدن مدرک آیلتس هستند

اگر تقاضای تقلب وجود نداشته باشد، هیچ کلاه‌برداری امکان سواستفاده از این موقعیت را ندارد. اما متأسفانه با وجود هشدارهای بسیار از سوی برگزارکنندگان آیلتس، برخی از داوطلبان همچنان فریب روش‌های جدید و فریبنده کلاه‌برداران را می‌خورند.

این داوطلبان با آگاهی از خطرات ناشی از خرید مدرک جعلی مانند از دست دادن پول یا قرار گرفتن در لیست سیاه، حاضر به خرید مدرک آیلتس هستند. بعضی افراد همواره به دنبال راه‌های میان‌بری هستند که آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برساند و در زمینه آیلتس نیز چنین افرادی وجود دارد.

سود هنگفتی در بازار فروش مدرک آیلتس وجود دارد

سود حاصل از فروش مدرک آیلتس از چند صد یورو نیز بیشتر است. اگر به برخی از این وب‌سایت‌های فروش آیلتس مراجعه کنید، با قیمت‌های گوناگونی مواجه خواهید شد. برای خرید مدرک آیلتس جعلی، بسته به زمانی که در اختیار دارید یا نمره دل‌خواه خود، باید مبلغی بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو بپردازید!

جالب نیست؟ البته برخی از این سایت‌ها به شما لطف می‌کنند و این مبلغ را در دو قسط از شما دریافت می‌کنند. اولین قسط قبل از تهیه مدرک آیلتس و دومی بعد از صدور گواهینامه و تایید صحت آن توسط داوطلب!

مطالب مرتبط:

در آزمون آیلتس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

قربانیان تمایلی به شکایت از فروشندگان مدرک آیلتس ندارند

چون قربانیان معمولاً جرات گزارش کلاه‌برداری را ندارند یا اقداماتی قانونی برای محکوم کردن کلاه‌برداری انجام نمی‌دهند، کلاه‌برداران و فروشندگان مدارک جعلی آیلتس به کار خود ادامه می‌دهند!

شاید برای شما هم جالب باشد که حتی اقدام برای خرید مدرک آیلتس نیز به خودی خود غیرقانونی است. به همین علت معمولا قربانیان به مراجع ذی‌صلاح شکایت نمی‌کنند.

با این حال، این پایان ماجرا نیست. زمانی که افراد متوجه می‌شوند که قربانی کلاه‌برداری بوده‌اند و هیچ مدرکی دریافت نخواهند کرد، کلاه‌برداران را با اقدام به شکایت تهدید می‌کنند. در این زمان کلاه‌برداران برگ برنده خود را رو می‌کنند.

کلاه‌برداران داوطلبان را تهدید می‌کنند که در صورت هرگونه اتهام قانونی، مدارک مربوط به خرید مدرک آیلتس را به سازمان‌های مهاجرتی یا دانشگاه متقاضی ارائه خواهند کرد. به این ترتیب، افراد ممکن است که برای همیشه در لیست سیاه سازمان‌های مهاجرتی یا دانشگاه‌ها قرار بگیرند. چه فردی حاضر است که خطر قرارگیری در لیست سیاه را بپذیرد؟

مطالب مرتبط:

تفاوت آزمون آیلتس با تافل چیست؟

کلاه‌برداران چگونه داوطلبان را برای خرید مدرک آیلتس ترغیب می‌کنند؟

اول از همه، کلاه‌برداران از قربانیان می‌خواهند که قیمت توافق شده یا حداقل نیمی از آن را به کارت اعتباری یا حساب بانکی خود واریز کنند. آن‌ها از ترفند ارائه کارت اعتباری یا حساب بانکی برای متقاعد کردن نامزدها استفاده می‌کنند تا همه‌‌چیز قانونی به نظر بیاید. همین امر باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان در خریداران می‌شود.

روش‌های کلاه‌برداری از داوطلبان در سال‌های اخیر پیشرفت کرده‌ است
روش‌های کلاه‌برداری از داوطلبان در سال‌های اخیر پیشرفت کرده‌ است

اما چرا کلاه‌برداران حاضرند که جزئیات حساب بانکی خود را به این راحتی ارائه دهند؟ دلیل این ماجرا ساده است، کلاهبرداران معمولا صاحب این حساب‌ها نیستند. در بیشتر موارد این حساب‌ها توسط کلاه‌برداران با قیمت پایینی از اشخاص دیگری خریداری می‌شوند تا حتی در صورت پیگرد قانونی، با مشکل روبه‌رو نشوند.

در برخی موارد، کلاه‌برداران برای نشان دادن این‌که همه چیز طبق اصول انجام می‌شود، از نامزدها مدارک زیر را می‌خواهند:

  • کپی پاسپورت
  • عکسی با پس زمینه سفید
  • یک اسکن اثر انگشت

گاهی اوقات، این افراد سودجو از سیاست‌های تبلیغاتی گوگل سو استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که اگر این کار غیرقانونی بود، گوگل به آن‌ها اجازه تبلیغات نمی‌داد! با این حال، در واقعیت، هر کسی، حتی شما، می‌توانید که با استفاده از کارت اعتباری مجازی، آزادانه و بدون گرفتن مجوز در گوگل تبلیغ کنید.

همچنین، اگر آگهی‌های کلاه‌برداری به گوگل گزارش شوند، فرآیند بررسی زمان‌بر است. و همین برای کلاه‌برداران زمان می‌خرد.

چگونه بعضی افراد مدعی ارائه مدرک آیلتس با گواهی استعلام هستند؟

کلاه‌برداران ادعا می‌کنند که صحت گواهی‌های خریداری‌شده آیلتس را می‌توان به صورت آنلاین استعلام کرد. بنابراین به داوطلبان اعلام می‌کنند که امکان پرداخت نیمی از هزینه پس از استعلام وجود دارد.

اول از همه باید بدانید که در بیشتر موارد فرآیند خرید مدرک آیلتس هرگز به مرحله استعلام نمی‌رسد زیرا این افراد حداقل نیمی از قیمت توافقی را قبلا دریافت کرده‌اند. کلاه‌برداران معمولا به این مقدار راضی هستند، بنابراین نیازی به نصف دیگر ندارند. تنها کاری که پس از آن باید انجام دهند این است که به دنبال قربانی بعدی خود بگردند.

با این حال، در برخی موارد، کلاه‌برداران حریص‌تر از روش‌های فیشینگ برای فریب قربانیان خود استفاده می‌کنند و مابقی مبلغ توافق شده را هم دریافت می‌کنند. در این روش از طریق وب‌سایتی جعلی با استفاده از آدرسی بسیار مشابه با آدرس سایت اصلی آیلتس، تاییدیه جعلی را به داوطلبان نشان می‌دهند و مابقی پول توافق شده را دریافت می‌کنند!

مطالب مرتبط:

آیا آزمون آیلتس نمره منفی دارد؟

آیا امکان خرید مدرک آیلتس وجود دارد؟

جواب کوتاه، خیر است!

یکی از دلایلی که آزمون آیلتس را به عنوان معتبرترین آزمون زبان بین‌المللی در جهان می‌شناساند، امنیت بالای آن است. به همین دلیل است که اکثر سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در سراسر جهان به نتایج این آزمون اطمینان کامل دارند.

علاوه بر این، در سال های اخیر، برگزارکنندگان آیلتس (IDP و شورای بریتانیا) تدابیر امنیتی شدیدتری را برای حفظ ایمنی و اعتبار این آزمون اخذ کرده‌اند. اقداماتی مانند گرفتن اثر انگشت و عکس در روز امتحان.

بنابراین با قطعیت می‌توان گفت که خرید مدرک آیلتس غیرممکن است و هرکسی که ادعای فروش آن را داشته باشد، قطعا کلاه‌بردار است.

خریدن مدرک آیلتس در واقعیت غیر ممکن است
خریدن مدرک آیلتس در واقعیت غیر ممکن است

سخن پایانی

بهترین راه برای موفقیت در آزمون آیلتس، مطالعه و تلاش است. حتی با فرض محال اگر موفق به تقلب و خرید مدرک جعلی در آزمون آیلتس شدید، مراحل بعدی را چه می‌کنید؟ شما قصد تحصیل یا کار در جامعه‌ای انگلیسی‌زبان را دارید و باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. پس بهتر است که برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش کنید.

درست است که کسب نمره بالا در آزمون آیلتس دشوار است ولی محال نیست. افراد بسیاری قبل از شما از کشورهای مختلف مانند ایران نمره بالای هفت در این آزمون کسب کرده‌اند. پس دلیلی وجود ندارد که شما موفق به کسب نمره بالا در آزمون آیلتس نشوید.

شرکت در کلاس‌های آنلاین یکی از مواردی است که مسیر آمادگی و آموزش آیلتس را هموار می‌کند. کلاس‌ آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که می‌خواهند برای آزمون آیلتس آماده شوند.

7 دیدگاه در «خرید مدرک آیلتس؛ واقعیت یا کلاه‌برداری؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.