کیورد استافینگ و راه‌های مقابله با آن

سایت‌ها و لندینگ پیج‌هایی که رتبه سئو بالایی دارند، در معرض دید مخاطبان و کاربران بیشتری قرار می‌گیرند و در نتیجه سوددهی و فروش بیشتری را برای صاحب خود به ارمغان می‌آورند.

راه‌های مختلفی برای بهبود رتبه سئو سایت‌ها وجود دارد. تولید محتوای متنی مفید و مرتبط و به‌روزرسانی منظم آن‌ها، بهبود سرعت سایت و لینک‌دهی صحیح و مناسب، از جمله این راه‌ها هستند. با این حال، بهینه‌سازی موتورهای جست و جو بیش از هر چیز در گرو استفاده از کلمات کلیدی است.

با این وجود آیا استفاده از این تکنیک، به‌سادگی پر کردن کلمات کلیدی در محتوا است؟ قطعا خیر! در واقع یکی از آسیب‌های بازاریابی محتوایی، پر کردن کلمات کلیدی یا همان «کیورد استافینگ» است. برای آشنایی بیشتر با معضل کیورد استافینگ و راه‌های مقابله با آن، تا انتها همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

معرفی و بررسی شش اشتباه رایج سئو

کیورد استافینگ چیست؟

تصور کنید که در محتوای وب‌سایت خود، بارها و بارها از یک کلمه یا عبارت کلیدی استفاده کنید. در این حالت مرتکب کیورد استافینگ خواهید شد. کیورد استافینگ، معمولا خیلی راحت به چشم می‌آید و مخاطب شما را از خواندن ادامه مطلب دلسرد و منصرف می‌کند.

کیورد استافینگ چیست؟

به طور خلاصه، می‌توان کیورد استافینگ را در دو دسته طبقه‌بندی کرد:

کیورد استافینگ قابل رویت

موارد زیر در دسته کیورد استافینگ قابل رویت قرار می‌گیرند:

  • تکرار غیرضروری کلمات و عبارات در پروژه‌های مختلف تولید محتوای متنی. به عنوان مثال، تصور کنید که کسب و کار شما به ارائه خدمات تولید محتوا می‌پردازد. در این حالت، نباید محتواهای خود را با عباراتی مثل «تولید محتوا» یا «محتوای متنی» پر کنید.
  • استفاده از کلمات یا عبارات غیرمرتبط با موضوع محتوا یا خدمات و محصولاتی که قصد تبلیغ آن را دارید.
  • استفاده مکرر از یک کلمه کلیدی در یک مقاله وبلاگی.

با این وجود، کیورد استافینگ همیشه قابل مشاهده نیست. اگر کلمات کلیدی را در بک‌اند سیستم مدیریت محتوای خود پر کنید نیز با اخطار موتورهای جست و جو مواجه خواهید شد.

مطالب مرتبط:

چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟

کیورد استافینگ غیر قابل رویت

اگر برای کسب رتبه سئو بالاتر موارد زیر را انتخاب کنید، در دام کیورد استافینگ غیر قابل رویت می‌افتید و نتیجه معکوس می‌گیرید.

  • استفاده از رنگ سفید برای نوشتن در پس‌زمینه سفید به هدف مخفی کردن کلمات کلیدی.

با این کار، احتمالا مخاطبان متوجه کلمات کلیدی نمی‌شوند. این در حالی است که ربات‌های موتورهای جست و جو، به‌راحتی این ترفند را تشخیص می‌دهند.

  • تکرار کلمات و عبارات کلیدی در متن جایگزین تصاویر
  • مخفی کردن کلمات کلیدی در کد صفحات سایت
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در تگ‌ها و نظرات

تا اینجا دانستیم که اقدامات مختلفی می‌تواند سایت و محتوای شما را متهم به کیورد استافینگ کند. حال باید به سوال اساسی دیگری پاسخ دهیم:

چرا کیورد استافینگ یک آسیب به حساب می‌آید؟

افرادی که مدت‌هاست که در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال مشغول به کار هستند، به‌خوبی روزهایی را به خاطر دارند که کیورد استافینگ نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کرد، بلکه یک تکنیک رایج نیز بود. اما گذشت زمان، همه چیز را عوض می‌کند!

دلایل مختلفی برای مخرب بودن کیورد استافینگ وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر منفی روی تجربه کاربری

بیشتر اقدامات تولیدکنندگان محتوا و سئوکاران، بر ایجاد تجربه کاربری مثبت و سودمند متمرکز است. چراکه گوگل ارزش زیادی برای مخاطبان خود قائل است.

حال اگر محتوایی که تولید می‌کنید، با کلمات کلیدی پر شده باشد، به موتورهای جست و جو نشان می‌دهید که تنها برای کسب رتبه سئو بالاتر تلاش می‌کنید. در نتیجه محتوای شما در دسته محتواهای مخاطب‌پسند قرار نمی‌گیرد.

  • جریمه گوگل

موتورهای جست و جو محتواهایی که مخاطب‌پسند نیستند را جریمه می‌کنند. در نتیجه کیورد استافینگ می‌تواند برخی صفحات سایت شما را در معرض جریمه قرار دهد و حتی آن‌ها را از دسترس خارج کند.

  • از دست دادن مخاطبان

کیورد استافینگ، این احساس را در مخاطب شما ایجاد می‌کند که بیشتر با هدف افزایش رتبه گوگل تولید محتوا کرده‌اید و ارزشی برای مخاطب خود قائل نیستید. این موضوع، نرخ پرش سایت شما را افزایش می‌دهد و به‌مرور زمان رتبه سئو سایت شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

  • آسیب برند

با توجه به موارد فوق، کیورد استافینگ در نهایت به برند شما آسیب می‌زند. اگر مخاطبان شما دائما با محتواهای ضعیف که با کلمات ثابتی پر شده‌اند مواجه شوند، به‌تدریج اعتمادشان را به برند شما از دست می‌دهند.

راه‌های مقابله با کیورد استافینگ

چه راهکاری برای مقابله با کیورد استافینگ وجود دارد؟

حال که با کیورد استافینگ به عنوان یک آسیب جدی آشنا شدیم، این سوال پیش می‌آید که چه راه جایگزینی برای کسب رتبه سئو بالاتر وجود دارد؟

  • از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

پیش از هر کاری، باید کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. ساده‌ترین راه برای این کار، تحلیل رقبای اصلی است. بنابراین محتواهای منتشرشده توسط رقیبانتان را بررسی کنید و به دنبال پرتکرارترین کلمات کلیدی باشید.

استفاده از ابزارهایی مثل گوگل ترند نیز می‌تواند مفید باشد.

مطالب مرتبط:

گوگل ترند؛ ابزاری برای تحلیل کلمات کلیدی

  • کلمات هم‌خانواده‌ را فراموش نکنید

حال که به دوردست‌ها فکر می‌کنید و در تلاش هستید تا وارد صفحه اول گوگل شوید، باید از تمام ترفندهای درست و مناسب استفاده کنید. استفاده از کلمات مترداف، یکی از این راه‌ها است. لیستی از تمام کلمات و عبارات کلیدی تهیه کنید و مترداف‌ها و هم‌خانواده‌هایشان را نیز لحاظ کنید.

فراموش نکنید که با طیف گسترده‌ای از مخاطبان روبه‌رو هستید و باید همه آن‌ها را در نظر بگیرید. استفاده از کلمات هم‌خانواده این امکان را به شما می‌دهد تا جست و جوی تمام مخاطبان‌تان را پیش‌بینی کرده و آن‌ها را جذب کنید.

  • به ارتباط کلمات کلیدی و محتواها دقت کنید

بی‌شک هر محتوایی هدف و مخاطب مخصوص به خود را دارد. لذا سعی نکنید در تمام مقالات وبلاگی خود از کلمات کلیدی ثابت و مشخصی استفاده کنید. در عوض انتخاب کلمات کلیدی را بر اساس موضوع و مخاطب مقاله انجام دهید.

سخن پایانی

قطعا ساخت، طراحی و کدنویسی سایت، فرایندی هزینه‌بردار و زمان‎‌بر است. بنابراین، هیچ‌کس دوست ندارد سایتش را در معرض جریمه‌های سنگین گوگل قرار دهد. دیدیم که کیورد استافینگ، گاه ناخواسته اتفاق می‌افتد ولی می‌تواند باعث ریزش مخاطبان و جریمه شدن سایت شما شود. خوشبختانه مقابله با کیورد استافینگ کار سختی نیست. کافیست حین تولید محتوا موارد و نکات گفته‌شده در این مطلب را در نظر بگیرید.

ترجمیک یکی از بزرگترین مراکز ارائه‌دهنده خدمات تولید محتوا در کشور است. برای استفاده از این خدمات کلیک کنید.

موسسه ترجمیک برای تکمیل کادر نویسندگان خود از تمامی افرادی که دستی بر قلم دارند و با اصول سئو آشنا هستند، دعوت به همکاری می‌کند. در صورت تمایل به همکاری رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

یک دیدگاه در «کیورد استافینگ و راه‌های مقابله با آن»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.