راهنمای گام به گام ثبت پایان‌نامه در ایرانداک

نگارش و ارائه پایان‌نامه، یکی از اصلی‌ترین مراحل تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. ارتقا و غنای جامعه علمی، یکی از مهم‌ترین اهداف نگارش پایان‌نامه است. این هدف زمانی محقق می‌شود که بستری برای ثبت پایان‌نامه‌ها وجود داشته باشد و سایر پژوهشگران نیز امکان دسترسی به این بستر را داشته باشند.

بدین ترتیب، احتمال انجام پروژه‌های علمی تکراری به حداقل می‌رسد و پژوهشگران می‌توانند کار یکدیگر را تکمیل کنند. خوشبختانه از سال ۸۶ در کشور ما امکان ثبت پایان‌نامه در سامانه ایرانداک به وجود آمده است.

در این مطلب به صورت گام به گام و تصویری مراحل ثبت پایان‌نامه در ایرانداک را بررسی خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

راهنمای تصویری همانندجویی پایان‌نامه

مراحل ثبت پایان‌نامه در ایرانداک

ثبت پایان‌نامه در ایرانداک، طی چند مرحله ساده انجام می‌شود. پیش از هر چیز برای ورود به سامانه ایرانداک کلیک کنید. در صورتی که از قبل در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید، روی گزینه نام‌نویسی کلیک کنید. در غیر این صورت، برای ورود از ایمیل و گذرواژه قبلی خود استفاده کنید.

اگر ایمیل خود را فراموش کرده‌اید، امکان ثبت نام مجدد برای شما وجود نخواهد داشت. چراکه هر کد ملی تنها یک بار امکان ثبت در سامانه را دارد. در عوض می‌توانید برای ویرایش ایمیل درخواست دهید و از این به بعد با ایمیل جدید وارد شوید.

نام‌نویسی در سامانه ثبت پایان‌نامه ایرانداک

برای نام‌نویسی در سامانه ایرانداک، باید اطلاعات هویتی‌تان را به صورت کامل وارد کنید.

ثبت پایان‌نامه در ایرانداک

همچنین توصیه می‌شود برای پیگیری بهتر مراحل ثبت نام، تیک دو مورد اول را نیز بزنید.

چگونه با دانشگاه تسویه حساب کنیم؟

پس از کلیک روی گزینه نام‌نویسی، یک ایمیل حاوی لینک فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. با کلیک روی این لینک، نام‌نویسی شما تایید خواهد شد.

نکته: ممکن است این ایمیل، به پوشه اسپم منتقل شده باشد. پس حتما این پوشه را نیز چک کنید.

ورود به سامانه ثبت پایان‌نامه ایرانداک

پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام برای ورود به سامانه ثبت پایان‌نامه در ایرانداک، کافیست ایمیل و گذرواژه خود را وارد کنید.

مراحل ثبت پایان‌نامه در ایرانداک

ثبت پایان‌نامه در سامانه ایرانداک

پس از ورود به پنل کاربری، طبق تصویر زیر از منوی سمت راست، گزینه ثبت مدرک و از سپس از منوی کشویی گزینه رساله/پایان‌نامه داخل کشور را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری ثبت پایان‌نامه در ایرانداک

در قدم بعدی، باید مراحل شش‌گانه ثبت اطلاعات پایان‌نامه در ایرانداک را به ترتیب تکمیل کنید.

مرحله اول، به ورود اطلاعات شخصی و تحصیلی دانشجو اختصاص می‌یابد.

درگام بعدی، باید اطلاعات پایان‌نامه یا رساله خود را به طور کامل وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • زبان پایان‌نامه
  • عنوان فارسی و انگلسی پایان‌نامه
  • تاریخ دفاع
  • مشخصات کامل استاد راهنما
  • چکیده فارسی و انگلیسی پایان‌نامه
  • فهرست مطالب
  • فهرست منابع فارسی و انگلیسی
  • کلیدواژگان

نکته: هر کلمه کلیدی را در یک فیلد جداگانه وارد کنید. در صورت نیاز می‌توانید از گزینه افزودن کلیدواژه نیز استفاده کنید.

پس از تکمیل اطلاعات پایان‌نامه، نوبت به بارگذاری فایل پایان‌نامه می‌رسد. فایل PDF و Word پایان‌نامه را در قسمت‌های مربوطه وارد کنید و روی گزینه گام بعدی کلیک کنید.

نکته: برخی دانشجویان متن پایان‌نامه خود را با نرم‌افزارهای دیگری مثل LaTeX تایپ می‌کنند. در این صورت باید عنوان، فهرست و منابع پایان‌نامه در قالب یک فایل ورد ارسال کنید.

در گام پنجم ثبت پایان‌نامه در ایرانداک باید، اطلاعاتی که در مراحل قبل وارد کردید را تایید کنید. در این مرحله، تمام اطلاعات شامل اطلاعات شخصی و اطلاعات پایان‌نامه، برای تایید دانشجو نمایش داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات، تیک تایید را بزنید تا وارد مرحله آخر، یعنی دریافت کد رهگیری شوید.

تایید مراحل ثبت پایان‌نامه در ایرانداک

پس از تکمیل مراحل شش‌گانه، فایل‌های ارسال شده ابتدا توسط کارشناسان ایرانداک بررسی می‌شود و در صورت تایید، به دانشگاه مربوطه ارجاع داده می‌شود. در صورت عدم تایید فایل‌ها توسط ایرانداک، دانشجو موظف به اعمال اصلاحات و از سر گرفتن مراحل تسویه خواهد بود.

برای ویرایش پایان‌نامه و اعمال اصلاحات، وارد قسمت زیر شوید.

آموزش تسویه حساب کارشناسی ارشد

سخن پایانی

در این مطلب گام به گام با هم جلو آمدیم و مراحل ثبت پایان‌نامه در ایرانداک را بررسی کردیم. قطعا در فرایند فارغ‌التحصیلی و تسویه حساب با دانشگاه، به آشنایی این مراحل نیاز خواهید داشت. پس حتما این مطلب را با سایر دوستان و همکلاسی‌هایتان نیز به اشتراک بگذارید.

مطالعه منابع خارجی، یکی از نیازهای اصلی دانشجویان است. ترجمیک با ارائه خدمات ترجمه مقاله به مرتفع کردن این نیاز دانشجویان کمک شایانی می‌کند.

موسسه ترجمیک برای تکمیل کادر مترجمان و نویسندگان خود اقدام به جذب نیروی دورکار می‌کند. برای شروع فعالیت در این موسسه، کافیست رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.