معرفی برترین کتاب‌های آموزش گرامر آیلتس

معرفی ۸ کتاب برتر برای یادگیری گرامر آیلتس

 اگر شما هم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی و آموزش آیلتس قدم برداشته‌اید احتمالا با اهمیت یادگیری گرامر آشنا هستید. البته بسیاری از زبان‌آموزان علاقه‌ای به یادگیری گرامر ندارند زیرا آن را کسل‌‌کننده می‌دانند.

فراموش نکنید که بدون یادگیری گرامر، به زبان انگلیسی مسلط نخواهید شد. تسلط به دستور زبان، بخشی ضروری برای یادگیری هر زبانی است. برای تثبیت مهارت‌های خود در زبان انگلیسی، باید بر قواعد و ساختارهای گرامری آن تسلط کامل داشته باشید. این امر به شما در بهبود نمره آیلتس در هر چهار بخش خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه کمک می‌کند.

در آزمون آیلتس بخش جداگانه‌ای برای سنجش مهارت‌های گرامری شما وجود ندارد اما یکی از معیارهای اصلی برای نمره‌دهی به پاسخ‌های شما، درستی گرامر است. یکی از راه‌های یادگیری گرامر زبان انگلیسی، استفاده از کتاب‌های آموزش گرامر است.

اما چه کتاب‌هایی برای یادگیری گرامر آیلتس کاربرد دارند؟ برای خرید و انتخاب کتاب آموزش گرامر مناسب، شما باید از سطح زبان انگلیسی خود مطلع شوید. برای اطلاع و سنجش رایگان سطح زبان انگلیسی خود، به صفحه تعیین سطح آیلتس ترجمیک مراجعه کنید.

برای آشنایی با ۸ کتاب کاربردی آموزش گرامر برای آمادگی آزمون آیلتس، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۱۰ کتاب کاربردی برای آموزش واژگان آیلتس

Basic English Grammar

این کتاب یک کتاب کاربردی آموزش گرامر برای مبتدیان است. Basic English Grammar شامل نمودارهای گرامری ساده و جالب، مثال‌ها، استفاده از اشکال دستوری مختلف و طیف وسیعی از تمرین‌ها است. این کتاب مفاهیمی مانند صرف زمان افعال، الگوهای جمله، اشکال نوشتاری، گفتاری و تلفظ را به شیوه‌ای واضح توضیح می‌دهد.

از این کتاب می‌توان در کلاس زبان و همچنین برای خودآموزی استفاده کرد. این کتاب برای زبان‌آموزان سطح مبتدی انگلیسی، ایده‌آل است. با استفاده از کتاب Basic English Grammar، پایه زبان انگلیسی خود را قوی می‌کنید. این امر در بهبود مهار‌ت‌های نوشتاری و مکالمه‌ به شما کمک می‌کند.

Cambridge Grammar for IELTS Student’s Book

کتاب Cambridge Grammar for IELTS، یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی است. این کتاب بیشتر قوانین گرامری را فهرست می‌کند و شامل تمرین‌ها و مثال‌های مرتبط با آیلتس عمومی و آکادمیک است. هم‌چنین به همراه این کتاب CD آموزشی نیز وجود دارد که برای تقویت مهارت‌های شنیداری زبان انگلیسی شما کاربرد دارد.

مطالب مرتبط:

چگونه به نمره آیلتس اعتراض کنیم؟

این کتاب توسط انتشارات کمبریج که یکی از معروف‌ترین انتشارات در زمینه کتاب‌های آیلتس است، منتشر شده است. بنابراین اگر قصد یادگیری نکات گرامری برای موفقیت در آزمون آیلتس را دارید، مطالعه این کتاب برای رسیدن به هدفتان، به شما کمک می‌کند.

کتاب Cambridge Grammar for IELTS، یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی است.
کتاب Cambridge Grammar for IELTS، یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی است

Oxford Practice Grammar Advanced, G.Yule (Oxford)

کتاب Oxford Practice Grammar Advanced برای زبان‌آموزانی است که در سطح پیشرفته انگلیسی قرار دارند. این کتاب شامل تمرینات تمرینی چالش‌برانگیز است و مفاهیم را با جزئیات توضیح می‌دهد. در هر توضیح از مثال‌ها و اشتباهات رایجی که باید از آن‌ها اجتناب شود، استفاده شده است.

این کتاب هم برای خودآموزی و هم برای استفاده در کلاس آیلتس کاربردی است. این کتاب بیشتر به درد داوطلبانی می‌خورد که هدفشان کسب نمره ۷ و بالاتر در آزمون آیلتس است. از اصلی‌ترین نقاط قوت این کتاب تمرین‌های فراوانش است که نکات گرامری را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند.

Oxford Practice Grammar with answers, J.Eastwood (Oxford)

کتاب Oxford Practice Grammar برای افرادی مناسب است که در سطح B1 و B2 زبان انگلیسی قرار دارند. این کتاب توضیحات مفصلی برای ساختارهای گرامری دارد و شامل تمرین‌ها و مثال‌های بسیاری است. در این کتاب، گرامر، با استفاده از جملات نمونه، داستان‌ها و مکالمات مصور شیوه استفاده از ساختارهای گرامری بیان می‌شود.

این کتاب هم برای آموزش گرامر آیلتس در خانه و هم برای آموزش در کلاس آیلتس کاربرد دارد. کتاب Oxford Practice Grammar به زمینه‌های اصلی گرامر مانند صرف افعال، استفاده از مفعول، زمان‌های شرطی مختلف و استفاده از حروف اضافه پرداخته است.

مطالب مرتبط:

کلاس خصوصی برای آیلتس بهتر است یا کلاس گروهی؟

English Grammar in Use Book with Answers

کتاب English Grammar in Use برای زبان‌آموزان متوسط ​​(B1-B2) مناسب است و برای خودآموزی، ایده‌آل است. این کتاب حاوی توضیحات ساده برای آموزش ساختارهای گرامری است. بسیاری از زبان‌آموزان در سراسر جهان از این کتاب برای یادگیری گرامر انگلیسی استفاده می‌کنند.

در این کتاب، دروس در صفحه چپ و تمرینات مربوط به آن درس در صفحه سمت راست قرار گرفته‌اند. توضیحات این کتاب برای آموزش گرامر دقیق است. مطالعه کتاب English Grammar in Use Book with Answers به داوطلبان آزمون آیلتس توصیه می‌شود.

کتاب English Grammar in Use برای زبان‌آموزان متوسط ​​(B1-B2) مناسب است
کتاب English Grammar in Use برای زبان‌آموزان متوسط ​​(B1-B2) مناسب است

Collins Grammar For IELTS (Advanced)

کتاب Collins Grammar For IELTS برای آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک کاربرد دارد. این کتاب شامل بیست درس ۴ صفحه‌ای است. در این کتاب از تمرین‌هایی مشابه با سوالات آزمون آیلتس استفاده شده است.

در واقع این کتاب برای داوطلبانی مناسب است که نمره آنان حدود ۵ است و می‌خواهند که به نمره ۶ برسند. این کتاب حاوی استراتژی‌ها و نکاتی است که به بهبود نمره آیلتس شما کمک می‌کند.

Get IELTS Band 9 Grammar Secrets

این کتاب یکی دیگر از کتاب‌های سودمندی است که برای آمادگی در آزمون آیلتس آکادمیک به شما کمک می‌کند. این کتاب مهارت‌های گرامری را به گونه‌ای بهبود می‌بخشد که فراگیران را برای نوشتن مقاله‌های عالی برای بخش دوم رایتینگ آیلتس برای کسب نمره ۷ به بالا آماده می‌کند. همچنین کتاب Get IELTS Band 9 Grammar Secrets شامل مثال‌ها، مدل‌ها و دستورالعمل‌هایی است که برای تثبیت دانش گرامری شما کاربرد دارد.

مطالب مرتبط:

خرید مدرک آیلتس؛ واقعیت یا کلاه‌برداری؟

Cobuild English Grammar (Advanced)

کتاب Cobuild English Grammar، سبکی کاربر پسند با توضیحاتی ساده دارد و به عنوان راهنمایی مناسب برای آموزش دستور زبان انگلیسی مدرن عمل می‌کند. هم‌چنین این کتاب تفاوت‌های کلیدی بین دستور زبان انگلیسی و آمریکایی را نشان می‌دهد و شامل مثال‌های جدیدی است. با استفاده از این کتاب، مهارت‌های گفتاری و نوشتاری شما برای آزمون آیلتس تقویت می‌شود.

سخن پایانی

اگر هدف شما کسب نمره بالا و موفقیت در آزمون آیلتس است، حتما یادگیری گرامر را در برنامه مطالعه خود قرار دهید. فراموش نکنید که برای کسب نمره ۷ به بالا در آزمون آیلتس، به مطالعه و تلاش فراوانی نیاز دارید. بنابراین یادگیری را به تعویق نیندازید و با برنامه‌ریزی جامع و مناسب، برای این آزمون آماده شوید.

برای اطلاع از شرایط و هزینه‌های کلاس‌های خصوصی، گروهی و نیمه‌گروهی ترجمیک برای آموزش آیلتس، به صفحه هزینه آیلتس مراجعه کنید. هدف اصلی دبستان ترجمیک، ارائه بالاترین کیفیت آموزشی به فراگیران در تمامی نقاط ایران است.

3 دیدگاه در «معرفی ۸ کتاب برتر برای یادگیری گرامر آیلتس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.