زبان‌های رایج در ایالات متحده آمریکا

زبان هر کشوری قسمتی از فرهنگ مردم آن کشور است. آمریکا از قدیم کشوری مهاجرپذیر بوده و هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. به همین علت شاهد تنوع زبانی و فرهنگی در کشور آمریکا هستیم.

زبان رایج در آمریکا، زبان انگلیسی است اما به عنوان زبان رسمی شناخته نشده است. نداشتن زبان رسمی در آمریکا بی دلیل نیست. سیاستمداران برای این موضوع تلاش‌هایی کردند اما تلاش‌هایشان بی ثمر بوده است. به این علت که بر برخی از سیاستمداران بر این معتقد بودند که داشتن زبان رسمی بر آزادی شخصی افراد تاثیر می‌گذارد.

کدام زبان‌ها در آمریکا رایج هستند؟ مردم آمریکا بیشتر به چه زبانی صحبت می‌کنند؟ در این مقاله است به زبان‌های رایج در آمریکا بپردازیم. اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید کدام کدام زبان بیش‌ترین گویشور را دارد، این مطلب را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

کدام کشورها ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

زبان انگلیسی – ۲۴۵ میلیون نفر گویشور

جای تعجبی ندارد که جمعیت زیادی در آمریکا به انگلیسی صحبت کنند. اما با تعداد بالای گویشور باز هم باعث نشده است که این زبان، زبان رسمی آمریکا محسوب شود. این موضوع بحث داغی را میان افراد برانگیخته است که موضوع آن به قر‌ن‌ها قبل بر می‌گردد.

مخالفان تبدیل زبان انگلیسی به زبان رسمی، معتقد هستند داشتن یک زبان رسمی آزادی فردی را از مهاجران می‌گیرد. نداشتن زبان رسمی از معیارهای آزادی در کشور آمریکا است. سالانه افراد زیادی از کشورشان به آمریکا مهاجرت می‌کنند و این باعث تنوع زبانی در آمریکا شده است.

نبود زبان رسمی در کشور آمریکا
در کشور آمریکا، زبان رسمی‌ای وجود ندارد.

انگلیسی زبان بین‌المللی است و برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری نیاز است که انگلیسی را بلد باشید. دانشگاه‌های آمریکا به زبان انگلیسی تدرس می‌کنند. پس با شرکت در کلاس آیلتس آنلاین زبان خود را تقویت کنید و در کشورهایی مانند آمریکا یا انگلستان تحصیل کنید.

انگلیسی زبانان بخش عظیمی از جمعیت ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهند. نسخه‌ها و گویش‌های مختلفی از زبان انگلیسی در مناطق مختلف کشور آمریکا صحبت می‌شود. با تحقیقات گسترده مشخص شده است که ۲۴ گویش مجزا در کشور آمریکا وجود دارد. این تنوع برای یک زبان واحد بسیار زیاد است.

زبان اسپانیایی – ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گویشور

تعداد اسپانیایی زبانان بسیار کم‌تر از انگلیسی زبانان است اما این حال اسپانیایی یکی از زبان‌های در حال رشد در آمریکا است. طبق تحقیقاتی که مرکز پپو انجام داده است، بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۳، تعداد اسپانیایی زبان‌ها ۲۳۳ درصد افزایش داشته است.

بیش‌ترین تعداد مهاجران به آمریکا از مکزیک است. زبان رسمی مکزیک اسپانیایی است. می‌توان گفت که تعداد اسپانیایی زبانان در آمریکا بیشتر از مردم کشور اسپانیا است.

شواهدی نشان می‌دهد که فراگیر بودن زبان اسپانیایی را می‌توان به مناطق جغرافیایی و فرهنگ لغات رومزه آمریکایی ربط داد. مردم شهرهای بزرگی مانند نیویورک، لس آنجلس و میامی به این زبان صحبت می‌کنند.

با گذر زمان واژگان و کلمات اسپانیایی راه خود را به زبان انگلیسی باز کرده‌اند. در بسیاری از شهرها و ایالت‌های بزرگ آمریکا مانند سان‌فرانسیسکو این اتفاق بسیار دیده می‌شود.

مطالب مرتبط:

چگونه از ۰ تا ۱۰۰ در اسپانیایی بشماریم؟

چینی ( کانتونی، ماندارین و انواع دیگر) – ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گویشور

چینی زبانان بخش بزرگی از جمیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. بسیاری از مهاجران چینی در قرن ۱۹ام به کالیفرنیا مهاجرت کردند و هم‌ اکنون بخش بزرگی از بومیان کشور آمریکا، چینی هستند.

محله‌های چینی در سراسر کشور آمریکا دیده می‌شوند. نیویورک میزبان بزرگ‌ترین جمعیت چینی‌های قومی خارج از آسیا است. ۱۲ محله چینی در نیویورک وجود دارد. بیش‌ترین افراد چینی زبان در کالیفرنیا زندگی‌می‌کنند و پس از آن نیویورک و تگزاس در رتبه سوم قرار دارند.

جمعیت بالای چینی زبانان در کشور ایالات متحده آمریکا
جمعیت زیادی از آمریکا را چینی زبانان تشکیل داده‌اند.

تاگالوک – یک میلیون ۶۱۰ هزار گویشور

تاگالوک زبانیست که تعداد کمی از افراد در آمریکا به این زبان صحبت می‌کنند. برای کسانی که هرگز نام این زبان را نشنیده‌اند، باید گفت که این زبان بیشتر در فلیپین صحبت می‌شود و نسخه استاندارد آن، فیلپینی است.

حدود ۴۳ درصد از فیلیپینی‌ها در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. فیلیپین در سال ۱۸۹۹ زیر نظر آمریکا در آمد و فیلیپینی‌ها، به شهروند آمریکایی تبدیل شدند. این اتفاق مهاجرت به آمریکا را برای فلیپینی‌ها سخت‌تر می‌کرد. موج بزرگ مهاجرت مردم فیلیپینی بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۳ به علت فرصت‌های اقتصادی و آموزشی و همچنین جا افتادن فرهنگ مهاجرت اتفاق افتاد.

ویتنامی – ۱ میلیون ۴۰۰ هزار گویشور

تعداد ویتنامی زبانان در ایالات متحده آمریکا کم‌تر از تعداد تاگالوک زبانان است. در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴، بیش‌ از ۳۰۰ هزار ویتنامی به آمریکا وارد شدند. بسیاری از ویتنامی‌ها بعد از جنگ، به آمریکا درخواست پناهندگی دادند.

مطالب مرتبط:

بهترین سایت‌های یادگیری آنلاین زبان چینی

کریول فرانسوی و فرانسوی – بیش از ۱ میلیون گویشور

فرانسوی کریول لوئیزیانا، ترکیبی از زبان‌‌های فرانسوی و آفریقایی است. این زبان ششمین زبان پر گفتار در آمریکا است. ریشه این زبان به قرن هفدهم باز می‌گردد. فرانسه در سال ۱۶۹۹ قلمرو لوئیزیانا را تحت کنترل داشت که مهاجران فرانسوی، فرهنگ خود را پدید آوردند.

پس از خرید این منطقه، فرهنگ برده‌های آفریقایی به این زبان نفوذ کرد و زبان آفریقایی با زبان فرانسوی ترکیب شد. امروزه در جنوب لوئیزیانا و نیواورلئان به این زبان صحبت می‌کنند.

سخن پایانی

در دنیا و هر کشوری، فرهنگ و زبان‌های متفاوتی دارند و این دو مورد جزئی از هویت هر کشوری محسوب می‌شود. مهاجرپذیر بودن کشور آمریکا باعث شده است که تنوع زبانی در آن بالا رود. مردم در آمریکا به زبان‌های متفاوتی صحبت می‌کنند که این باعث شده است که کشور آمریکا زبان رسمی نداشته باشد.

در این مقاله به زبان‌های رایج آمریکا اشاره کردیم. شما با کدام یک زبان‌های اشاره شده در این مطلب آشنا هستید؟

در ترجمیک ترجمه به هر زبانی که شما بخواهید، مترجم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای ترجمه تخصصی، ترجمه کتاب و … به زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، چینی، فرانسوی و … با ما در تماس باشید.

یک دیدگاه در «زبان‌های رایج در ایالات متحده آمریکا»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.