چگونه در آزمون آیلتس تمرکز بیشتری داشته باشیم؟

۷ نکته طلایی برای افزایش تمرکز در آزمون آیلتس

علاوه بر نقش پررنگ آموزش آیلتس، یادگیری نکاتی برای افزایش نمره و کسب نتیجه مدنظر داوطلب، مفید و سودمند است. برای هر چهار مهارت مورد ارزیابی این آزمون، نکات و تکنیک‌هایی وجود دارد که روند کسب نمره بالا در هر مهارت را تسهیل می‌کند.

یکی از موضوعاتی که در عملکرد داوطلبان در نمره آیلتس موثر است، مسئله تمرکز است. برای افزایش سطح تمرکز داوطلبان، نکاتی وجود دارد که یادگیری این نکات منجر به کسب نتیجه‌ای مطلوب و درخشان خواهد شد.

اگر به دنبال یادگیری نکات موثر در افزایش تمرکز در آزمون آیلتس هستید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

برنامه‌ریزی برای کسب آمادگی آزمون آیلتس

برای افزایش تمرکز در آزمون آیلتس، چه باید کرد؟

در ادامه به ۷ نکته‌ای که در افزایش تمرکز آزمون آیلتس موثر است، اشاره می‌کنیم.

نکات مهم افزایش تمرکز در آزمون آیلتس
نکات مهم افزایش تمرکز در آزمون آیلتس

از روند آزمون دقیقا اطلاع کسب کنید!

اطلاع از روند و شیوۀ آزمون، الگو و روند پاسخ آن را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. استفاده از کتاب‌های آموزش آیلتس هم‌چون کتاب‌های کمبریج، تکنیک‌های پاسخ به سوالات را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد.

به سوالات دشوارتر، وقت کمتری اختصاص دهید!

این به این معنا است که زمان زیادی را به سوالاتی که پاسخ آن‌ها برایتان دشوار است، اختصاص ندهید. ابتدا باید سوالاتی را که می‌دانید، ثبت کنید و سپس به سوالاتی که پاسخ آن‌ها برای شما سخت‌‌تر است، برگردید و آن‌ها را پاسخ دهید.

تمرین قبلی را جدی بگیرید!

در پاسخ‌گویی به سوالات این آزمون مهم‌ترین گام، تمرین و تکرار است. سعی کنید برای این آزمون تا حد امکان تمرین و مطالعه را در اولویت خود قرار دهید. نوشتن انواع مقالات و مطالعه روزنامه‌ها، در تقویت رایتینگ شما موثر است. اگر قصد تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ خود را نیز دارید، گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی را فراموش نکنید.

گروه‌های دوستی آزمون آیلتس بسازید!

این گروه‌ها به شما کمک می‌کند برای هدفی مشترک خود را ارتقا دهید. هم‌چنین این موضوع در تقویت مهارت‌های چهارگانه شما نیز موثر است، به طوری که همیشه فردی برای تقویت مکالمه و اسپیکینگ شما وجود دارد. علاوه بر این امکان به اشتراک‌گذاری نمونه سوالات و پاسخ‌های این آزمون نیز وجود دارد.

اهمیت ساخت گروه های دوستی برای موفقیت در آزمون آیلتس
اهمیت گروه‌های دوستی را در موفقیت در آزمون آیلتس دست کم نگیرید!

هنگام ثبت پاسخ‌ها دقت کنید!

در هنگام وارد کردن پاسخ‌های بخش‌هایی مانند لیسنینگ به پاسخ‌نامه، دقت لازم را داشته باشید و در انتقال و بازنویسی پاسخ‌ها متمرکز باشید. مطمئن باشید که گزینه درستی را انتخاب می‌کنید و علامت صحیح را در جای دقیق ثبت می‌کنید. زمان‌بندی صحیح را نیز فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

چگونه در اولین بار شرکت در آیلتس، نمره بالایی کسب کنیم؟

با کلمات کلیدی آشنا شوید!

آشنایی با کلمات کلیدی به خصوص در مهارت لیسنینگ و رایتینگ موجب درک کلی و ارتقا نمره شما می‌شود. به عبارت دیگر، کلمات کلیدی به معنای درک اولین کلمه‌ای که می‌شنوید یا می‌دانید نیست. برای مثال ممکن است گوینده در لیسنینگ عبارتی را بیان کند و پس از آن نظر خود را تغییر دهد. مانند عبارت زیر:

I thought the party starts at 4 pm as I heard, but Thomas told me he has changed his decision, everybody should beat his door at 5:30.

همانطور که مشخص است عدد ابتدایی را که می‌شنویم ، عدد ۴ است. در صورتی که پاسخ صحیح ۵:۳۰ دقیقه است. پس درک صحیح متن و شناخت کلمات کلیدی در رفع این قبیل خطاهای رایج موثر خواهد بود.

با فکر آزمون آیلتس زندگی کنید!

این به این معنا است که فکر و دغدغه‌ی ذهنی خود را به صورت کامل به این آزمون اختصاص دهید. مطالعه منابع مرتبط و مفید مربوط به این آزمون در کسب نمره مطلوب موثر است. ایجاد آمادگی به معنای این است که با فکر این آزمون زندگی کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف خود به کار گیرید.

برای موفقیت در آزمون آیلتس، فکر و دغدغه‌ی ذهنی خود را باید به صورت کامل به این آزمون اختصاص دهید.
برای موفقیت در آزمون آیلتس، فکر و دغدغه‌ی ذهنی خود را باید به صورت کامل به این آزمون اختصاص دهید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا نکاتی را در خصوص راه‌های افزایش تمرکز در آزمون بیان می‌کنیم. موفقیت در آزمون آیلتس مستلزم دقت، آشنایی با کلمات کلیدی صحیح و مطالعه است. توصیه ما این است که آموزش و مطالعه را در یک راستا قرار دهید و زمانی مناسب برای آن اختصاص دهید تا نمره مدنظر خود را کسب کنید.

اگر به دنبال کلاس با هزینه آیلتس مناسب هستید، اولین گام تعیین سطح است. تعیین سطح آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

4 دیدگاه در «۷ نکته طلایی برای افزایش تمرکز در آزمون آیلتس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.