چگونه سئو ویدیوهای سایت خود را تقویت کنیم؟

۱۰ نکته کاربردی برای بهبود سئو ویدیوها

اگر در مورد سئو و بهینه‌سازی موتورهای جست و جو اطلاعات کافی را داشته باشید، می‌دانید که ویدیو در کنار متن یکی از موثرترین نوع محتواها است. تولید محتوا متنی می‌تواند روی رتبه سایت شما در گوگل بسیار تاثیرگذار باشد.

هنگامی که قصد دارید که ویدیویی را در سایت خود منتشر کنید، باید اصول سئو را هنگام انتشار ویدیو در سایت رعایت کنید. علاوه بر بهینه‌سازی سئو ویدیو خود باید حواستان را جمع کنید تا صفحه‌ای که در آن ویدیو را منتشر می‌کنید، هم اصول سئو در آن رعایت شده باشد.

در این مقاله از ترجمیک توضیح می‌دهیم که چگونه سئو ویدیو‌های خود را تقویت کنید و ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. در ادامه همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

معرفی ۴+ ۳ کتاب کاربردی برای کارشناسان محتوای متنی

در نظر گرفتن مخاطبان خود

مخاطبان شما بسیار مهم هستند! باید آن‌ها را بشناسید و طبق سلیقه‌ای که دارند، محتوا را تولید کنید. باید ببینید که آن‌ها از چه پلتفرم‌‌هایی استفاده می‌کنند؟ برای تماشای ویدیو از چه پلیرهایی استفاده می‌کنند؟ و همچنین چه نوع محتوای ویدیویی را می‌پسندند؟

امروزه کاربران زیادی در جهان برای تماشای ویدیو از دستگاه موبایل یا تبلت خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهینه بودن ویدیو بر روی دستگاه‌های گفته شده بسیار مهم است. کاربر موقع تماشای ویدیو باید احساس راحتی کند.

زمان و طول ویدیو

حواستان به زمانی که برای ویدیو در نظر گرفته‌اید، باشد. محتوای ویدیویی که تولید می‌کنید، علاوه بر جذابیت باید مخاطب را در ۱۰ ثانیه اول نگه داردو او را جذب کند. همان طور که نرخ پرش در محتوای متنی مهم است، در محتوایی ویدیویی هم اهمیت بالایی دارد.

اگر مخاطب از ویدیوی 10 دقیقه‌ای شما، فقط یک دقیقه آن را تماشا کند، گوگل ویدیوی شما را محتوایی غیر جذاب تشخیص می‌دهد.
اگر مخاطب از ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای شما، فقط یک دقیقه آن را تماشا کند، گوگل ویدیوی شما را محتوایی غیر جذاب تشخیص می‌دهد.

اگر مخاطب از ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای شما، فقط یک دقیقه آن را تماشا کند، گوگل ویدیوی شما را محتوایی غیر جذاب تشخیص می‌دهد.

سایز ویدیو

اندازه پیش‌فرض ویدیو برای انتشار ۳۶۰ در ۶۴۰ پیکسل است. اما کوچک‌ترین سایزی که برای ویدیو در نظر گرفته می‌شود ۲۲۵ در ۴۰۰ پیکسل است که گوگل می‌تواند آن را ایندکس کند.

متا دیسکریپشن ویدیو

توضیحات متا در ویدیو روی نتایج جست و جو تاثیر می‌گذارد. توضیحات مناسب در ویدیو به افزایش کلیک روی ویدیو یا لینکی که می‌خواهید افراد روی آن کلیک کنند، بسیار کمک‌کننده است.

عنوان ویدیو

عنوان نقش مهمی را روی سئو دارد. انتخاب یک عنوان جذاب، مخاطب را به سمت ویدیو جذب خواهید کرد. همچنین عنوان را به طوری انتخاب کنید که کلمات کلیدی هم در آن نقش داشته و همسو با موضوع ویدیو باشند.

تاریخ بارگذاری

برای انتشار ویدیو‌هایتان، تاریخ مشخصی را در نظر بگیرید. این کار روی رتبه‌بندی سایتتان در گوگل تاثیر می‌گذارد. به‌روزرسانی منظم ویدیو احتمالا بالا بردن لینک سایت شما را افزایش می‌دهد. حتما لازم نیست که کل ویدیو را تغییر دهید و یک ویدیو جدید بارگذاری کنید. بلکه احتمالا ویرایش‌های جزئی نیز مشکل شما را رفع می‌کند.

مطالب مرتبط:

پاراگراف‌های خود را سئوپسند کنید! آموزش تولید محتوای متنی

نقشه سایت ویدیویی

همان طور که می‌دانید، نقشه سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و برای بهینه‌سازی سئو مهم است. اگر شما جز افرادی است که از محتوایی ویدیویی به طور مداوم استفاده می‌کند پس از نقشه سایت در کار خود بهره‌مند شوید.

پیش‌نمایش یا Thumbnail ویدیو‌ها

اگر چه گوگل بابت قابلیت ‌Thumbnail رتبه بهتری نخواهد داد اما این امر باعث افزایش نرخ کلیک خواهد شد. قابلیت ‌Thumbnail به تصاویر کوچکی گفته می‌شود که از روی یک تصویر اصلی یا فریمی از ویدیو انتخاب شده‌اند.

قابلیت ‌Thumbnail به تصاویر کوچکی گفته می‌شود که از روی یک تصویر اصلی یا فریمی از ویدیو انتخاب شده‌اند.
قابلیت ‌Thumbnail به تصاویر کوچکی گفته می‌شود که از روی یک تصویر اصلی یا فریمی از ویدیو انتخاب شده‌اند.

این قابلیت به مخاطبان برای پیدا کردن محتوای مورد نظرشان میان انبوه زیادی از محتوا کمک خواهد کرد. Thimbnail اگر جذاب باشد، قطعا مشاهده‌کنندگان بیشتری به دیدن ویدیوی شما تمایل پیدا می‌کنند.

آپلود کردن ویدیو‌ها روی پلتفرم‌های مختلف

ویدیو‌تان را فقط داخل سایت خود آپلود نکنید بلکه روی شبکه‌های ویدیویی دیگر هم آپلود کنید. پیشنهاد می‌کنیم، ویدیو خود را داخل آپارات یا یوتیوب هم آپلود کنید. در حال حاضر یوتیوب بعد از گوگل پرطرفدارترین موتور جست جوی دنیا است. همچنین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از انتشار ویدیو در یوتوب یا آپارات، لینک ویدیو آپلود شده را در دسترس مخاطبان خود قرار دهید.

انتخاب فرمت مناسب برای ویدیو

از VideoObject Schema برای بهینه‌سازی فرمت ویدیو خود استفاده کنید. ابزارهای وردپرس و گوگل این امکان را به شما می‌دهند تا نشانه‌گذاری ویدیو خود را به درستی انجام دهید.

فرمت‌های ویدیویی که بیش‌ترین اطلاعات متنی را دارند، یکی از بهترین روش‌ها برای سئو ویدیو است.

سخن پایانی

ویدیو‌ها باید در کم‌ترین زمان، توجه مخاطب را جلب کنند. ویدیو‌هایی با کیفیت بالا شانس بیش‌تری را برای دیده شدن در گوگل دارند. همچنین ویدیو‌ باید با کلمه کلیدی مورد جست و جو کاربر مرتبط باشد تا با جست و جویی ساده به آن برسد.

در این مطلب از ترجمیک نکاتی را گفتیم تا به شما در سئو ویدیو کمک کند. امیدواریم مفید بوده باشد.

نویسندگان سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، انجام پروژه‌های تولید محتوای متنی شما را با رعایت کلیه اصول و قواعد سئو انجام می‌دهند. برای استفاده از این خدمات وارد سایت ترجمیک شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

یک دیدگاه در «۱۰ نکته کاربردی برای بهبود سئو ویدیوها»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.