برای تحصیل در مقطع دکتری به چه نمره‌ای نیاز داریم؟

نمره آیلتس موردنیاز برای تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل و یادگیری سفری است که تقریبا پایانی ندارد!

برای تحصیل در مقطع دکتری (phd) در خارج از کشور به صلاحیت‌ها و مدارکی نیاز دارید. برای کسب ویزا و دریافت پذیرش تحصیلی اقداماتی را باید انجام دهید. برای مثال باید از استادان، توصیه‌نامه دریافت کنید. با استادان دانشگاه‌های خارج از کشور برای پذیرش و سایر امور مربوطه مانند دریافت فاند مکاتبه کنید. ترجمه مدارک تحصیلی خود را تهیه کنید. هم‌چنین در صورت انتخاب کشورهای انگلیسی‌زبان باید مدرکی مبنی بر تسلط خود به زبان انگلیسی ارائه دهید.

گواهی آزمون‌های تافل و آیلتس از مقبولیت بالایی برخوردار هستند. در این بین گواهی آزمون آیلتس مورد قبول کشورهای انگلستان، کانادا، ایرلند، استرالیا، بعضی از دانشگاه‌های آمریکا و … است. نمره این آزمون بین ۱ تا ۹ است. آزمون آیلتس رد یا قبولی ندارد و نمره مناسب را هدف شما، سازمان پذیرنده و شرایط ویزا کشور موردنظر تعیین می‌کنند.

اما چه نمره‌ آیلتسی برای تحصیل در مقطع دکتری مناسب است؟ برای آشنایی با نمره مناسب برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

آیلتس آکادمیک شرکت کنم یا آیلتس جنرال؟

آیا برای تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور، باید آیلتس بگیرم؟

اگر کشور هدف شما، انگلیسی‌زبان است، پاسخ این سوال تقریبا بله است. اگر قبلاً در یک کشور انگلیسی‌زبان در سطح دانشگاهی به زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اید، معمولاً هنگام درخواست برای دکتری نیازی به شرکت در آیلتس ندارید. بنابراین، برای مثال، اگر مدرک کارشناسی ارشد خود را از یکی از دانشگاه‌های استرالیا اخذ کرده باشید، این مدرک برای نشان دادن تسلط شما به زبان انگلیسی کافی است.

برای تحصیل در بیشتر کشورهای انگلیسی زبان، به مدرک آیلتس نیاز خواهید داشت
برای تحصیل در بیشتر کشورهای انگلیسی زبان، به مدرک آیلتس نیاز خواهید داشت

اما اگر مدرک قبلی شما، از دانشگاه‌های کشورهای غیر انگلیسی‌زبان اخذ شده است، باید در آزمون آیلتس یا تافل (بسته به کشور و دانشگاه مقصد خود) شرکت کنید.

نمره مناسب آیلتس برای تحصیل در مقطع دکتری چند است؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که دانشگاه مقصد شما کجاست. قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را دارید یا دانشگاه‌های خارج از کشور؟ در ادامه حالت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه‌های انگلستان

نمره آیلتس موردنیاز برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های داخلی

برای شرکت در مصاحبه و قبولی در مقطع دکتری در دانشگاه‌های ایران، به مدرک زبان نیاز ندارید. البته داشتن مدرک زبان در جلسه مصاحبه، دارای امتیاز مثبت است. اما قبل از شرکت در آزمون جامع، باید نشان دهید که به زبان انگلیسی مسلط هستید. یکی از روش‌های نشان دادن توانمندی در زبان انگلیسی، ارائه مدرک زبان است.

مدارک زبان معتبر برای ارائه در مقاطع دکتری عبارتند از MSRT، EPT، تولیمو، تافل، آیلتس و … نوع آزمون مورد قبول به دانشگاه شما هم بستگی دارد اما گواهی تافل و آیلتس مورد تایید تمامی دانشگاه‌های داخل کشور است.

حداقل نمره قابل قبول این آزمون در دانشگاه‌های مختلف با هم متفاوت است. اما برای شرکت در آزمون جامع بیشتر دانشگاه‌ها، به حداقل نمره ۶.۵ (برای بعضی دانشگاه‌ها ۵ به بالا) نیاز دارید.

نمره آیلتس مناسب برای دانشگاه‌های خارج از کشور

دانشگاه‌های کشورهای استرالیا، کانادا، انگلستان و … مدرک آیلتس را ترجیح می‌دهد. ولی دانشگاه‌های ایالات متحده اغلب تافل را به آیلتس ترجیح می‌دهند. البته بیشتر موسسات آمریکایی، آیلتس را نیز می‌پذیرند اما برخی برای مقاطع دکتری، تنها مدرک تافل را قبول می‌کنند.

برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان به حداقل نمره ۶.۵ و گاهی بالاتر نیاز خواهید داشت
برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان به حداقل نمره ۶.۵ و گاهی بالاتر نیاز خواهید داشت

به صورت کلی برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان، حداقل به نمره کل ۶٫۵ و حداقل ۶ در هر بخش نیاز دارید. البته بعضی دانشگاه‌ها برای تحصیل در مقطع دکتری از شما نمره ۷ و ۷.۵ آیلتس را می‌خواهند.

مطالب مرتبط:

در آزمون آیلتس محدودیت سنی وجود دارد؟

در جدول ادامه به نمره آیلتس برای تحصیل در چندی از بهترین دانشگاه‌های جهان اشاره می‌کنیم. توجه داشته باشید که معمولا حداقل نمره هر یک از بخش‌ها، باید حداکثر نیم باند از نمره کلی کمتر باشد.

نام دانشگاه

نمره آیلتس برای دکتری

دانشگاه MIT

۷

دانشگاه آکسفورد

۷.۵ – ۷

کالج سلطنتی لندن

۷

دانشگاه ادینرو

۷

دانشگاه منچستر

۶.۵

دانشگاه ملی استرالیا

۷ – ۶.۵

دانشگاه مک‌گیل

۶.۵

دانشگاه ملبورن

۷.۵ -۷

دانشگاه تورنتو

۷.۵ -۷

دانشگاه سیدنی

۶.۵

نمره آیلتس مناسب برای دانشگاه‌های خارج از کشور

سخن پایانی

حداقل نمره مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکتری کشورهای انگلیسی زبان بین ۶.۵ تا ۷.۵ است. با توجه به هزینه بالای آزمون آیلتس، پیشنهاد می کنیم که از قبل به خوبی برای این آزمون آماده شوید تا با اولین بار شرکت در این آزمون، نمره مناسب را کسب کنید. البته آیلتس محدودیتی برای تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون ندارد.

اگر زمان آزاد کمی دارید، کلاس آیلتس آنلاین گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. دبستان ترجمیک دوره‌های آنلاین آیلتس را با همکاری استادان مجرب آیلتس برگزار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به صفحه آموزش آیلتس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.