ترفند تبدیل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی

آموزش تصویری تبدیل فوری حروف کوچک و بزرگ انگلیسی

استفاده صحیح و به‌جا از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، یکی از قوانین مهم نگارش زبان انگلیسی است. این قوانین باید در مواردی مثل نوشتن مقالات آکادمیک مورد توجه قرار بگیرند. اما تصور کنید که بعد از پایان نگارش یک مقاله چندین صفحه‌ای، ناگهان متوجه شدید که این قوانین را به‌درستی اجرا نکرده‌اید. قطعا در چنین مواقعی، دنبال یک ترفند فوری و سریع هستید تا هر جا نیاز است، حروف کوچک و بزرگ را به هم تبدیل کنید.

در این مطلب، همراه ما باشید تا با ترفند تبدیل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی آشنا شویم. اگر مشغول نگارش و ترجمه مقاله هستید یا در حوزه ویراستاری تخصصی مقالات علمی فعالیت می‌کنید، این ترفند برای شما مفید خواهد بود.

مطالب مرتبط:

در چه مواردی از حروف بزرگ انگلیسی استفاده کنیم؟

کلید میانبر تبدیل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی در ورد

خوشبختانه برای این قابلیت ورد نیز مانند سایر قابلیت‌ها، یک کلید میانبر در نظر گرفته شده است. برای استفاده از این کلید میانبر، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • کلمات یا سطرهای موردنظرتان را با نشانگر موس انتخاب کنید. البته اگر قصد تغییر کل متن را دارید، می‌توانید با کلید میانبر CTRL+A همه متن را انتخاب کنید.
  • کلیدهای Shift و F3 را همزمان فشار دهید.
  • پس از فشار دادن این دکمه‌ها، حروف اول تمام کلمات متن موردنظر شما بزرگ و بقیه حروف کوچک می‌شود. اگر یک بار دیگر کلید میانبر را تکرار کنید، همه حروف متن انتخابی بزرگ می‌شوند و در صورت استفاده مجدد، حروف بزرگ به حروف کوچک تبدیل می‌شوند.

نکته: اگر از لپتاپ یا مک‌بوک استفاده می‌کنید، ممکن است این کلید میانبر برای شما فعال نباشد. در این صورت، باید از کلید ترکیبی Shift+Fn+F3 استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

کلید های میانبر در نرم افزار Word

آموزش تبدیل حروف کوچک انگلیسی به بزرگ و بالعکس در ورد

اگر به هر دلیلی، استفاده از کلید میانبر Shift+F3 برای شما ممکن نبود، برای تبدیل حروف کوچک و بزرگ، از راهکار زیر استفاده کنید.

  • از نوار ابزار، به منوی Home بروید و گزینه change case را انتخاب کنید.
تبدیل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی به هم
  • با کلیک روی این گزینه، یک منوی کشویی که شامل چندین گزینه است، برای شما باز می‌شود. کاربرد هر یک از این گزینه‌ها به ترتیب به شرح زیر است.

Sentence case.: این گزینه، یکی از قواعد مهم نگارش انگلیسی را برای شما اجرا می‌کند: حرف اول نخستین کلمه جمله را بزرگ می‌کند.

lowercase: برای کوچک کردن تمام حروف جمله، از این گزینه استفاده کنید.

UPPERCASE: به کمک این گزینه، تمام حروف بخش موردنظرتان را به بزرگ تغییر دهید.

Capitalize Each Word: در صورت انتخاب این گزینه، حرف اول تمام کلمات بخش موردنظر شما به حالت بزرگ تغییر پیدا می‌کند.

tOGGLE cASE: نتیجه این گزینه، قدری نامتعارف است اما ممکن است نیازتان شود. با کلیک روی این مورد، حروف اول واژگان کوچک و سایر حروف به حالت بزرگ تغییر پیدا می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب، با یکی از ترفندهای پرکاربرد ورد آشنا شدیم؛ ترفندی که استفاده از آن در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند. برای آشنایی با ترفندهای بیشتر واژه‌پرداز ورد، وبلاگ ترجمیک را دنبال کنید.

استخدام نیروهای دورکار، یکی از اهداف همیشگی بخش منابع انسانی ترجمیک است. در صورتی که به دورکاری علاقه‌مند هستید و با فنون ترجمه، ویراستاری و تولید محتوا آشنایی دارید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

4 دیدگاه در «آموزش تصویری تبدیل فوری حروف کوچک و بزرگ انگلیسی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.