معرفی سایت دانلود رایگان مقاله

معرفی بهترین وب‌سایت‌های دانلود رایگان مقاله

برای این که به یک محقق و پژوهشگر خوب تبدیل شوید، باید دائما در حال بررسی و مطالعه آثار سایر محققان باشید و از ایده‌ها و روش کار آن‌ها الهام بگیرید. روشن است که برای این کار، باید به طیف گسترده‌ای از مقالات علمی دسترسی داشته باشید. اما نکته مهم اینجاست که دسترسی به بسیاری از مقالات رایگان نیست و به پرداخت هزینه نیاز دارد.

اگر شما هم هنگام دانلود مقالات موردنیازتان با مشکل مواجه می‌شوید، جای درستی آمده‌اید. چراکه در این مطلب از سایت ترجمه ترجمیک، به معرفی بهترین وب‌سایت‌های دانلود رایگان مقاله می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

جدیدترین آدرس‌ ورود به Sci-hub ،Libgen و Zlib

Sci-Hub

Sci-Hub یکی از محبوب‌ترین سایت‌های دانلود رایگان مقاله است و امکان دسترسی به بیش از ۵/۴ میلیون مقاله رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این وب‌سایت موانع مالی دانلود را دور می‌زند و متن کامل مقالات و کتاب‌های غیررایگان را به همراه لینک دانلود به نمایش درمی‌آورد. کافیست URL، PMID، DOI یا حتی نام مقاله موردنظرتان را داشته باشید و وارد کنید.

سایت‌های دانلود رایگان مقاله

Z-Library

برای دسترسی به کتابخانه‌ای جامع و کامل، سری به Z-Library بزنید. این سایت امکان ارسال متن مقالات، کتاب‌ها و متون دانشگاهی (که اکثرا به صورت غیرقانونی انجام می‌شود) را برای کاربران فراهم کرده است. این یعنی بخشی از منابع Z-Library توسط کاربران تامین می‌شود. با این حال، اکثر کتاب‌ها از Library Genesis می‌آیند.

Z-Library ادعا می‌کند که تا آپریل ۲۰۲۳ به بیش از ۱۰۱۳۹۳۸۲ کتاب و ۸۴۸۳۷۶۴۶ مقاله علمی دسترسی پیدا کرده است و همچنان وعده تبدیل شدن به بزرگ‌ترین کتابخانه الکترونیکی جهان را به کاربران می‌دهد.

معرفی سایت دانلود رایگان مقاله

Library Genesis

همان‌طورکه در گوگل جست‌وجو می‌کنیم و محتوا و مطالب زیادی را پیدا می‌کنیم، سرچ در Library Genesis هم کتاب‌ها و مقالات زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. صفحه اصلی این سایت به صورت زیر است و همانطورکه مشاهده می‌کنید، تنظیمات متعددی برای جست‌وجو دارد. ما در اینجا موضوع COVID 19 را سرچ کرده‌ایم.

سایت برای دانلود رایگان مقاله

کتاب‌ها و مجلات مرتبط با این موضوع، به نمایش درمی‌آیند و از ستون اول از سمت راست نیز قابل دانلود هستند. کافیست یکی از لینک‌های ستون سمت چپ را انتخاب کنید تا متن کامل را مشاهده کنید.

سایت دانلود مقاله

Unpaywall

اگر در حال نگارش و ترجمه مقاله یا انجام پروژه تحقیقاتی هستید، احتمالا قبلا از Unpaywall استفاده کرده‌اید. Unpaywall یک افزونه است که روی مرورگر فایرکس و کروم نصب می‌شود و کاملا قانونی کار می‌کند.

برای نصب این افزونه وارد سایت Unpaywall شوید و روی گزینه Get The Extension کلیک کنید.

سایت دانلود مقاله

سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی کادر آبی‌رنگ کلیک کنید.

سایت دانلود مقاله

پس از نصب این افزونه، در صفحات وب مربوط به مقالات غیررایگان یک قفل سبزرنگ به نمایش درمی‌آید و دانلود آن را امکان‌پذیر می‌کند.

افزونه دانلود رایگان مقاله

Directory of Open Access Journals (DOAJ)

راهنمای مجلات دسترسی آزاد که با نام انگلیسی Directory of Open Access Journals و علامت اختصاری DOAJ شناخته می‌شود، مجموعه‌ای نسبتا جامع از مجلات دسترسی آزاد است. این پایگاه داده در سال ۲۰۰۳ و با حدود ۳۰۰ مقاله کار خود را شروع کرد. اما امروز بیش از ۱۷۵۰۰ مقاله و تقریبا همه حوزه‌های علمی از جمله علم و فناوری، پزشکی، علون اجتماعی، هنر، علوم انسانی و… را پوشش می‌دهد.

نکته جالب توجه این است که DOAJ مجلات همه کشورها و همه زبان‌ها را نمایه‌سازی می‌کند و از این نظر محدودیتی ندارد.

سایت دانلود رایگان مقاله

researcher

تصور کنید که در آزمایشگاه هستید، خیلی فوری به یک مقاله نیاز دارید و لپ‌تاپ هم ندارید. احتمالا در چنین شرایطی آرزو می‌کنید که یک اپلیکیشن رایگان دانلود مقاله روی تلفن همراه‌تان نصب باشد. بنابراین همین حال researcher را نصب کنید تا در مواقع ضروری به فریادتان برسد!

researcher محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ در میان محققان است و توسط بیش از ۳ میلیون پژوهشگر و دانشجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

OA.mg

فرقی ندارد که به دنبال مقاله علمی خاصی باشید، در حال تحقیق باشید یا بخواهید به همه آثار یک نویسنده دسترسی داشته باشید. موتور جست‌وجوی OA.mg بهترین جایی است که می‌توانید همه این آثار را پیدا کنید.

دانلود مقاله

Internet Archive Scholar (IAS)

Internet Archive Scholar (IAS) بیش از ۲۵ میلیون مقاله تحقیقاتی و سایر اسناد علمی را در آرشیو خود نگهداری می‌کند. این مجموعه به‌قدری کامل است که از نسخه‌های دیجیتالی قرن هجدهم تا آخرین مقالات کنفرانسی که از شبکه جهانی وب خزیده شده‌اند را شامل می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب با بهترین وب‌سایت‌های دانلود رایگان مقاله آشنا شدیم. امیدواریم تا آشنایی با این سایت‌ها مسیر تحقیق و پژوهش را برای شما ساده‌تر و شیرین‌تر کند.

ویرایش نیتیو مقاله و اعطای گواهی ویرایش نیتیو یکی از خدمات ترجمیک است. برای استفاده از این خدمات روی لینک رنگی کلیک کنید.

4 دیدگاه در «معرفی بهترین وب‌سایت‌های دانلود رایگان مقاله»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.