مزیت آیلتس کامپیوتری

۶ مزیت شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری

تقریبا سه دهه است که آیلتس به شکل آزمونی کاغذی برگزار می‌شود. ظهور فناوری‌ و تکنولوژی باعث شد آزمون آیلتس کامپیوتری نیز معرفی شود. این آزمون که با عنوان CBT نیز شناخته می‌شود، نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۷ در استرالیا معرفی شد.

انتخاب نوع آزمون برای داوطلبانی که آموزش آیلتس و مطالعه را به پایان رسانده‌اند و قصد شرکت در این آزمون را دارند، آزاد است. سطح دشواری، امتیازدهی، فرمت آزمون، سوالات هر دو آزمون مشترک است. در واقع، تفاوت این دو آزمون مبتنی بودن بر کاغذ و کامپیوتر است.

اگر به دنبال یادگیری مزیت‌های شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری هستید، با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

۷ نکته طلایی برای افزایش تمرکز در آزمون آیلتس

امکان ویرایش آسان‌تر نوشته‌ها

با شرکت در آیلتس کامپیوتری، داوطلبان به شکل آسان‌تری می‌توانند نوشته‌های خود را ویرایش کنند. این موضوع در مهارت رایتینگ آیلتس و با توجه به زمان مشخص‌شدۀ می‌تواند برای داوطلبان بسیار سودمند باشد. این موضوع هم‌چنین باعث می‌شود سازماندهی بهتری برای ساختار مقالات داوطلبان آیلتس صورت بگیرد.

شمارش تعداد کلمات

یکی دیگر از مزیت‌های آیلتس کامپیوتری این است که امکان شمارش تعداد کلمات نوشته‌شده توسط داوطلبان وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود استرس و دل‌نگرانی داوطلبان کمتر شود و با آرامش‌خاطر بیشتری آزمون خود را به خصوص در مهارت اسپیکینگ طی کنند.

خلوت‌تر بودن مراکز آیلتس کامپیوتری

داوطلبان آزمون آیلتس به این نکته توجه داشته باشند که مراکز آزمون آیلتس کاغذی خلوت‌تر از مراکز آیلتس کامپیوتری هستند. داوطلبان این آزمون گزارش کرده‌اند که خلوت و سازمان‌دهی بودن این مراکز این امکان را می‌دهد تا داوطلبان استرس کمتری را تجربه کنند.

عدم نگرانی بابت دست‌خط

اگر دست‌خط خوبی ندارید یا بابت خوانا بودن دست‌خط خود توسط مصحح در رایتینگ نگرانی دارید، با شرکت در آیلتس کامپیوتری نگرانی از این بابت نخواهید داشت. در واقع دست‌خط نامرتب ممتحن را درک مطالب مدنظر شما دچار مشکل می‌کند و این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز شود.

دسترسی راحت به سوالات ریدینگ

در ریدینگ آیلتس کامپیوتری صفحۀ نمایشگر به دو بخش متن ریدینگ و سوالات تقسیم می‌شود. این به این معناست که نیازی به ورق زدن صفحات هم‌چون آیلتس کامپیوتری ندارید و بدون اینکه تمرکز حواس خود را از دست دهید بالافاصله پاسخ را پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

آیا حفظ پاسخ‌ها، باعث افزایش نمره آیلتس می‌شود؟

امکان هایلایت کردن متن

در آیلتس کامپیوتری، داوطلبان امکان برجسته کردن متن را دارند. این مورد با کلیک راست امکان‌پذیر است. این امر موجب می‌شود داوطلبان سریع‌تر به نکات مهم مدنظر خود دسترسی پیدا کنند و سریع به چشم آن‌ها بخورد.

هایلایت کردن متن در آیلتس کامپیوتری
در آیلتس کامپیوتری، امکان هایلایت کردن متن وجود دارد.

نکاتی در خصوص آزمون آیلتس کامپیوتری

√داوطلبان توجه داشته باشند که این آزمون ممکن است برای افرادی که به سر وصدا حساسیت دارند، آزاردهنده باشد. صدای تایپ داوطلبان دیگر می‌تواند برای افراد حساس به این موضوع مشکل‌ساز باشد.

√اگر جز داوطلبانی هستید که شیوه‌های سنتی مانند استفاده از کاغذ و خودکار را به کامپیوتر ترجیح می‌دهید، آیلتس کامپیوتری را انتخاب نکنید.

√در آیلتس کامپیوتری امکان یادداشت‌برداری و نوشتن وجود ندارد. بنابراین اگر جز داوطلبانی هستید که حتما باید نکاتی را برای خود یادداشت کنید، این آزمون برای شما مناسب نیست. دقت کنید که برخی از مراکز آزمون ممکن است کاغذ و خودکار نیز در این آزمون در اختیار داوطلبان قرار دهند. با این حال این موضوع بسته به مرکز آزمون شما متفاوت خواهد بود.

√اگر چشمان شما به مانیتور و صفحه نمایش حساس است، انتخاب این آزمون ممکن است با خستگی چشمانتان و کاهش عملکردتان همراه باشد. بنابراین اگر با این آزمونی مشکلی دارید، آیلتس کاغذی را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم نکاتی را در خصوص آزمون آیلتس کامپیوتری بیان کنیم. نکته مهم در خصوص انتخاب نوع آزمون این است که با شناخت توانایی‌ها و خصوصیات خود اقدام به انتخاب آزمون خود کنید.

اگر فردی هستید که با کامپیوتر و تکنولوژی رابطۀ خوبی دارید، آزمون آیلتس کامپیوتری برای شما مناسب است. اگر کاغذ و خودکار را ترجیح می‌دهید و گمان می‌کنید انتخاب آزمون آیلتس کامپیوتری ممکن است برایتان چالش باشد، آیلتس کاغذی را انتخاب کنید.

اگر به دنبال ترجمه مدارک تحصیلی خود با بالاترین کیفیت و سریع‌ترین زمان هستید، ترجمه رسمی ترجمیک را از دست ندهید!

یک دیدگاه در «۶ مزیت شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.