چگونه المثنی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت را دریافت کنیم

راهنمای دریافت کارت پایان خدمت المثنی برای ترجمه رسمی

به ترجمه رسمی کارت پایان خدمت یا ترجمه رسمی کارت معافیت از خدمت خود نیاز دارید؟ به این نکته توجه داشته باشید که برای ترجمه رسمی این دو مدرک حتما باید اصل آن را به مترجم رسمی تحویل دهید. امکان ترجمه رسمی کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت با کپی رنگی یا اسکن آن وجود ندارد. اما اگر این کارت‌ها مفقود شده باشند، باید چه کار کنیم؟

کارت پایان خدمت یکی از مدارک رایج برای ترجمه رسمی است. در واقع اگر قصد اخذ انواع ویزا مانند ویزای تحصیلی، ویزای کاری و … را داشته باشید، شاید به ترجمه رسمی این کارت نیاز داشته باشید. در نظر داشته باشید که ترجمه رسمی مدارک معمولا بین ۶ ماه تا ۱ سال اعتبار دارد و در صورتی که این زمان گذشته باشد، احتمالا به ترجمه رسمی دوباره مدارک خود نیاز خواهید داشت.

برای آشنایی با شیوه دریافت کارت پایان خدمت المثنی برای ترجمه رسمی و سایر امور این مقاله وبلاگ ترجمیک را تا پایان مطالعه کنید.

مطالب مرتبط:

راهنمای دریافت کارت ملی المثنی برای ترجمه رسمی

جست و جو در منابع آنلاین برای یافتن کارت پایان خدمت

برای اطمینان از عدم پیدا شدن کارت پایان خدمت باید به سامانه پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. پس از مراجعه به این سامانه خدمات الکترونیکی را انتخاب کنید و اطلاعات خود را وارد کنید. در صورتی که پیدا شدن کارت پایان خدمت شما در این سامانه ثبت نشده بود، باید برای دریافت المثنی مدرک خود اقدام کنید.

چگونه کارت پایان خدمت المثنی دریافت کنیم؟

برای دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت المثنی ابتدا باید به نزدیک‌ترین شعبه پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. برای یافتن نزدیک‌ترین شعبه پلیس +۱۰ کلیک کنید. برای دریافت المثنی مدرک خود به مدارکی هم‌چون اصل شناسنامه عکس‌دار، اصل کارت ملی، تصویر یا کپی کارت پایان خدمت قبلی (در صورت وجود) و اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی مربوطه (در صورتی که وضعیت تحصیلی به نسبت به گذشته تغییر کرده باشد) نیاز دارید.

توجه داشته باشید که برای تصویر کارت پایان خدمت، معمولا در همان شعب نسبت به اخذ تصویر بیومتریک از شما اقدام می‌شود.

توجه داشته باشید که برای تصویر کارت پایان خدمت، معمولا در همان شعب نسبت به اخذ تصویر بیومتریک از شما اقدام می‌شود.
توجه داشته باشید که برای تصویر کارت پایان خدمت، معمولا در همان شعب نسبت به اخذ تصویر بیومتریک از شما اقدام می‌شود.

اگر ساکن خارج از کشور هستیم، چگونه برای دریافت المثنی کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت اقدام کنیم؟

در صورتی که ساکن ایران نیستید، برای دریافت المثنی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت دو گزینه پیش روی شما وجود دارد. حالت اول این است که به سفارت‌خانه یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور موردنظرتان مراجعه کنید. پس از مراجعه فرم تعهد را تکمیل می‌کنید و مدارک مورد نیاز را تحویل می‌دهید. پس از آن سفارت‌خانه اقدام به ارسال مدارک به وزارت امور خارجه می‌کند. سپس با هماهنگی‌های انجام شده، کارت پایان خدمت المثنی از طریق سازمان نظام وظیفه به وزارت امور خارجه و سپس به سفارت‌خانه ارسال خواهد شد.

مطالب مرتبط:

مدت زمان اعتبار ترجمه رسمی مدارک

راه‌‌حل دوم هم این است که فرم تعهد را سفارت‌خانه یا نمایندگی دولت ایران در کشور مورد نظر تایید کند. سپس پدر، مادر یا نماینده قانونی به همراه مدارک موردنیاز به دفاتر پلیس ۱۰+ داخل ایران مراجعه کنند و برای دریافت المثنی کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت اقدام کند. در این حالت وظیفه ارسال کارت نیز با نماینده شما است که المثنی کارت را دریافت کرده است.

صدور کارت پایان خدمت المثنی چه مدت طول می‌کشد؟

یکی از سوالات رایج این است که صدور کارت پایان خدمت چه مدت طول می‌کشد. بر طبق منابع مختلف معمولا صدور کارت پایان خدمت به ۱۵ روز زمان نیاز دارد. البته کارت پایان خدمت از طریق پست برای شما ارسال خواهد شد و باید زمانی را برای ارسال با پست در نظر بگیرید.

سخن پایانی

برای صدور المثنی کارت پایان خدمت ابتدا بهتر است که از طریق سامانه پلیس ۱۰+ به دنبال این باشسد که آیا کارت پایان خدمت شما پیدا شده است یا نه. در صورت پیدا نشدن باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید و برای صدور المثنی درخواست دهید.

اگر به خدماتی هم‌چون ترجمه رسمی کارت پایان خدمت، کارت معافیت از خدمت، کارت ملی، شناسنامه و سایر اسناد قانونی نیاز دارید، با خیالی آسوده از خدمات ترجمه رسمی دارالترجمه آنلاین ترجمیک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.