مدارک بین‌المللی زبان اسپانیایی

مدارک بین‌المللی زبان اسپانیایی

به زبان اسپانیایی علاقه دارید و دوست دارید که این زبان شیرین را یاد بگیرید؟ به دنبال ادامه تحصیل در کشورهای اسپانیایی‌زبان هستید؟ دوست دارید که رزومه خود را برای تحصیل در خارج کشور تقویت کنید؟ وقت آن است که درباره مدارک بین‌المللی زبان اسپانیایی بیشتر بدانید!

همانطور که معتبرترین آزمون‌ها و مدارک زبان انگلیسی تافل، آیلتس و دولینگو هستند، زبان اسپانیایی نیز مدارک مخصوص خود را دارد. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور اسپانیایی‌زبان را داشته باشید، باید این مدارک را ارائه دهید. همچنین برای کار به عنوان معلم زبان اسپانیایی در ایران نیز به این مدارک نیاز پیدا خواهید کرد.

بستگی به نوع دانشگاه پذیرنده، مدارک بین‌المللی زبان اسپانیایی متفاوت خواهند بود. برای مثال، مدرکی که برای ادامه تحصیل در خود اسپانیا ارائه می‌دهید، با مدرکی که در یکی از دانشگاه‌های آرژانتین ارائه می‌دهید،‌ شاید متفاوت باشد.

معتبرترین مدارک زبان اسپانیایی کدام هستند؟ چگونه می‌توانیم که آزمون‌های بین‌المللی زبان اسپانیایی را بدهیم و مدرک آن‌ها را دریافت کنیم؟ در ادامه با پلتفرم ترجمه اسپانیایی ترجمیک همراه شوید تا همراه یکدیگر این موارد را بررسی کنیم!

مطالب مرتبط:

چنل یوتیوب برای یادگیری اسپانیایی

مدارک و آزمون‌های بین‌المللی زبان اسپانیایی

اگر دوست دارید تا به عنوان یک مترجم اسپانیایی فعالیت کنید، بد نیست که با آزمون‌های بین‌المللی زبان اسپانیایی آشنا شوید. با کمک مدارک این آزمون‌ها، در مراکز معتبر مترجمی مشغول خواهید شد. مدارک بین‌المللی زبان اسپانیایی به دانشجویان و افراد مختلف برای اثبات تسلط این زبان، کمک کنند.

این مدارک معمولا جهت اثبات سطح زبانی برای پذیرش در دانشگاه‌ها، درخواست ویزا یا اشتغال در کشورهای اسپانیایی زبان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان اسپانیایی می‌پردازیم.

مدارک بین‌المللی زبان اسپانیایی

مدرک DELE (Diplomas de Español como Lengua Extranjera)

معروف‌ترین و فراگیرترین آزمون‌ بین‌المللی زبان اسپانیایی، آزمون DELE است. مدرک این آزمون توسط موسسه Cervantes اسپانیا ارائه می‌شود و سطوح مختلفی از A1 تا C2 را پوشش می‌دهد. آزمون DELE در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. یکی از نمایندگی‌های اصلی آزمون DELE اسپانیایی، کانون زبان ایران است. آزمون دله هر سال در این موسسه برگزار می‌شود. جهت اطلاع از فرایند و زمان برگزاری آزمون دله، می‌توانید که در سایت اصلی این آزمون اطلاعات مد نظر خود را جست‌وجو کنید.

مدرک SIELE (Servicio Internacional de Evaluación de la Lengua Española)

یکی دیگر از مدارک بین‌المللی زبان اسپانیایی، مدرک SIELE است. این آزمون توسط چندین دانشگاه حمایت می‌شود. در آزمون SIELE تمام مهارت‌های زبانی (شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتاری) سنجیده می‌شود. هنگام پذیرش در دانشگاه‌های اسپانیایی‌زبان، باید بدانید که ارائه کدام مدرک (DELE یا SIELE) الزامی است.

مدرک CELU (Certificado de Español: Lengua y Uso)

آزمون CELU و مدرک آن توسط دانشگاه ملی «‌سان‌ مارتین» آرژانتین ارائه می‌شود. برای ورود به این دانشگاه و برخی کالج‌های مرتبط باید مدرک این آزمون را برای زبان اسپانیایی خود داشته باشید. جدا از این، مدرک CELU یکی از مدارک معتبر برای زبان اسپانیایی است که رزومه شما را تقویت می‌کند.

مدرک CCSE (Conocimientos Constitucionales y Socioculturales de España)

موسسه سروانتس مدرک دیگری تحت عنوان مدرک CCSE ارائه می‌دهد. این مدرک برای کسانی مناسب است که قصد دریافت تابعیت اسپانیا را دارند. ماهیت این آزمون معمولا پرسش‌هایی مربوط به فرهنگ، تاریخ و سیاست اسپانیا است.

مدارک موسسه سروانتس (Instituto Cervantes)

موسسه سروانتس یک موسسه معتبر بین‌المللی است که در مادرید اسپانیا قرار دارد. بسیاری از آزمون‌های معتبر زبان اسپانیایی تحت نظر این موسسه برگزار می‌شوند. جدا از آن، مدارک صادره از این موسسه نیز به عنوان رزومه یادگیری زبان اسپانیایی موثر خواهند بود.

دلایلی که باید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید!

زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های مهم جهان است. چند دلیل برای یادگیری این زبان وجود دارد:

۱٫ تعداد بالای گویشور: اسپانیایی زبان رسمی بیست و یک کشور جهان است. بیش از ۴۵۰ میلیون نفر به زبان اسپانیایی حرف می‌زنند. علاوه بر آن، اسپانیایی زبان مادری بیش از ۲۱ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا است.

۲٫ تاثیر فرهنگی: اسپانیایی زبانی با تاریخ فرهنگی غنی است که شامل ادبیات، هنر، موسیقی و سینما می‌شود. آثار بزرگی مانند اشعار پابلو نرودا، نوشته‌های گابریل گارسیا مارکز و نقاشی‌های پابلو پیکاسو تنها بخشی از آثار برجسته فرهنگی این زبان هستند.

۳٫ دسترسی به بازار کار جهانی: یادگیری زبان اسپانیایی باعث می‌شود تا افراد به مشاغل بین‌المللی دست پیدا کنند. شرکت‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین، اسپانیا و دیگر کشورهای اسپانیایی زبان به دنبال کارمندانی هستند که زبان اسپانیایی را بلد باشند. با زبان اسپانیایی، در حوزه ترجمه تخصصی نیز امکان فعالیت خواهید داشت.

۴٫ علاقه شخصی: یادگیری زبان زیبایی مانند اسپانیایی، عمق دانش شما را افزایش خواهد داد، علاوه بر آن، توانایی شما در ارتباط با دیگران را افزایش می‌دهد و ذهن شما را نیز تقویت می‌کند. با اشاره به اینکه اسپانیا و کشورهای آمریکای لاتین، مقاصدی بسیار محبوب برای گردشگری هستند. یادگیری این زبان می‌تواند که تجربه سفرتان را بهبود بخشد و ارتباط شما را با مردم محلی تقویت کند.

مطالب مرتبط:

سایت آموزش زبان اسپانیایی

با توجه به تمام این موارد، یادگیری زبان اسپانیایی فرصت‌های شغلی، فرهنگی و شخصی بسیاری را برای شما ایجاد خواهد کرد.

سخن پایانی

دانستیم که اسپانیا برای زبان‌آموزان بین‌المللی خود مدارک متفاوتی را ارائه می‌دهد. اگر زبان اسپانیایی بخشی از رزومه شما به حساب می‌آید، باید برخی از این مدارک را داشته باشید. علاوه بر آن، برای ادامه تحصیل در کشورهای اسپانیایی‌زبان نیز وجود این مدارک الزامی است.

ترجمیک یک پلفترم اختصاصی برای ترجمه متون مختلف است. با ورود به دنیای بزرگ ترجمیک، تجربه ترجمه فوری مقاله، ترجمه تخصصی و سایر خدمات برای شما بی‌نظیر خواهد شد. همین حالا می‌توانید که سفارش خود را ثبت کنید یا به عنوان مترجم، بخشی از خانواده ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.