معرفی راه‌کارهای کاربردی کاهش حجم فایل pdf

چگونه حجم فایل‌های pdf را کاهش دهیم؟

تا به حال برای انتقال فایل‌های pdf حجیم با مشکل مواجه شده‌اید؟ مثلا خواسته‌اید که یک فایل pdf را در سامانه‌ای بارگذاری کنید ولی به علت عدم رعایت حداکثر اندازه، بارگذاری نشود؟ یا مثلا بخواهید فایل‌های ترجمه مقاله خود را به صورت پی دی اف برای استاد راهنمای خود ارسال کنید ولی به علت حجم زیاد، ارسال آن زمان زیادی طول بکشد؟

در این مواقع، بهترین راه‌کار، کاهش حجم فایل‌های پی‌دی‌اف است. برای کاهش حجم فایل‌های pdf راه‌های مختلفی وجود دارد. آسان‌ترین و سریع‌ترین راه، استفاده از سایت‌های کاهش حجم است. البته اگر شما به اینترنت دسترسی ندارید، راه‌های دیگری نیز برای کاهش حجم فایل‌های pdf وجود دارد.

برای آشنایی با راه‌کارهای کاهش حجم فایل‌های pdf در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه از اکسل به عنوان ماشین حساب استفاده کنیم؟

۵ وب‌سایت کاربردی برای کاهش حجم فایل‌های پی‌دی‌اف

یکی از آسان‌ترین راه‌کارها برای کاهش حجم فایل‌های پی‌‌دی‌اف، استفاده از ابزارهای آنلاین است. برای کاهش حجم با کمک این وب‌سایت‌ها، کافی است که آدرس وب‌سایت موردنظر را ابتدا وارد مرورگر خود کنید. سپس فایل پی‌دی‌اف خود را بارگذاری و بر گزینه Compress کلیک کنید. سپس فایل pdf کاهش حجم‌یافته خود را دانلود کنید. بعضی از سایت‌ها گزینه‌های متنوعی برای کاهش حجم به شما ارائه می‌دهند.

یکی از آسان‌ترین راه‌کارها برای کاهش حجم فایل‌های پی‌‌دی‌اف، استفاده از ابزارهای آنلاین است.
یکی از آسان‌ترین راه‌کارها برای کاهش حجم فایل‌های پی‌‌دی‌اف، استفاده از ابزارهای آنلاین است.

وب‌سایت‌هایی که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم، به صورت رایگان به کاهش حجم فایل‌های pdf می‌پردازند.

مطالب مرتبط:

چگونه برای چاپ مقاله، ژورنال پیدا کنیم؟

کاهش حجم فایل‌های ورد قبل از تبدیل به پی‌دی‌اف

معمولا هنگام تبدیل یک سند ورد به PDF از گزینه Save As استفاده می‌کنید. با این حال، گاهی متوجه می‌شوید کهPDF ایجادشده شما حجم زیادی دارد. در این مواقع نرم‌افزار ورد، امکاناتی را برای کاهش حجم در اختیار شما قرار داده است. برای این موضوع، مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا فایل ورد موردنظر را باز کنید. بر روی دکمه File و سپس Save As کلیک کنید.

کاهش حجم فایل‌های ورد قبل از تبدیل به پی‌دی‌اف؛ گام اول
کاهش حجم فایل‌های ورد قبل از تبدیل به پی‌دی‌اف؛ گام اول

در منوی Save as type،PDF را انتخاب کرده و نام فایل مورد نظر خود را وارد کنید. سپس در پایین منو و در حالت Optimize for، گزینه minimum size را انتخاب کنید. این‌گونه فایل پی‌دی‌اف شما با کمترین حجم ممکن ذخیره می‌شود.

کاهش حجم فایل‌های ورد قبل از تبدیل به پی‌دی‌اف؛ گام دوم
کاهش حجم فایل‌های ورد قبل از تبدیل به پی‌دی‌اف؛ گام دوم

کاهش حجم فایل‌های پی‌دی‌اف با نرم‌افزار Adobe Acrobat

فایل موردنظر را در نرم‌افزار Adobe Acrobat باز کنید. سپس از منوی بالای صفحه، گزینه file را انتخاب کنید و بر گزینه compress a pdf را انتخاب کنید. این‌‌گونه حجم فایل شما کاهش می‌یابد.

کاهش حجم فایل‌های پی‌دی‌اف با نرم‌افزار Adobe Acrobat
کاهش حجم فایل‌های پی‌دی‌اف با نرم‌افزار Adobe Acrobat

سخن پایانی

در این مقاله به راه‌کارهای کاهش حجم فایل‌های PDF پرداختیم. توجه داشته باشید که گاهی این کاهش حجم، با کاهش محسوس کیفیت فایل شما همراه است. به خاطر همین، پس از کاهش حجم و قبل از ارسال، یک‌بار دیگر فایل نهایی را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد. شما چه راه‌کارهای دیگری برای کاهش حجم فایل‌های پی‌دی‌اف سراغ دارید؟

سایت ترجمه تخصصی ترجمیک، انواع خدمات مورد نیاز دانشجویان، استادان دانشگاه و پژوهشگران را ارائه می‌دهد. از جمله این خدمات می‌توان به ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی، ترجمه کتاب، ویرایش نیتیو و تخصصی، پارافریز و … اشاره کرد. برای اطلاع از تعرفه‌ها به صفحه هزینه ترجمه مراجعه کنید!

یک دیدگاه در «چگونه حجم فایل‌های pdf را کاهش دهیم؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.