چگونه در خانی عربی را بیاموزیم؟

معرفی بهترین کتاب‌های آموزش زبان عربی

قصد یادگیری زبان عربی را دارید؟ با زبان عربی آشنایی نسبی دارید و به نظرتان زمان آن رسیده که به صورت جدی در زمینه ترجمه عربی به فارسی و برعکس فعالیت کنید؟ می‌خواهید که زبان عربی را از پایه فرا بگیرید و تا سطح پیشرفته برسید؟ پس این مقاله برای شماست.

عربی زبانی قدیمی است که در طی سال‌ها تغییرات فراوانی را به خود دیده است. این زبان که از خانواده زبانی سامی است، یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل محسوب می‌شود. تخمین زده می‌شود که بیش از ۳۱۳ میلیون در سراسر جهان (بیشتر در شمال آفریقا، شبه جزیره عربستان و خاورمیانه) به این زبان صحبت می‌کنند. در واقع عربی زبان رسمی حدود ۲۵ کشور است.

با توجه به این‌که بسیاری از کشورهای همسایه و نزدیک ایران عرب‌زبان هستند، ترجمه تخصصی و ترجمه همزمان عربی بازار کار خوبی دارد. به همین خاطر افراد بسیاری مشتاق یادگیری این زبان هستند. با وجود شباهت‌ها و تاثیرات متقابل عربی و فارسی بر هم، این دو زبان تفاوت‌های بسیاری با هم دارند. به خاطر همین لازم است که عربی را از پایه و به صورت اصولی و کاربردی فرا بگیرید.

برای آشنایی با بهترین کتاب‌ها و منابع آموزش زبان عربی در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

عربی فصیح یاد بگیریم یا گویش‌های عربی را؟

کتاب‌های آموزش زبان عربی فصیح معاصر

همان‌گونه که می‌دانید، زبان عربی، گویش‌های مختلفی دارد. به صورت کلی می‌توان این گویش‌ها را به سه دسته عربی کلاسیک (عربی قرآنی)، عربی فصیح (عربی استاندارد مدرن) و عربی محاوره‌ای تقسیم کرد. عربی محاوره‌ای خود نیز به انواع گویش‌های شامی، خلیجی، عراقی، مراکشی و … تقسیم می‌شود. البته هر کدام از این گویش‌های محلی نیز خود به شاخه‌ها و لهجه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

با این حال، برای یادگیری زبان عربی احتیاجی نیست که به تک‌تک این گویش‌ها و لهجه‌ها مسلط شوید. در کشورهایی که زبان رسمی آن‌ها عربی است، در رسانه ها، کتاب‌ها، تجارت، سیاست و … از زبان عربی فصیح یا MSA استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین کتاب‌های آموزش زبان عربی فصیح می‌پردازیم.

مجموعه کتاب‌های العربیه بین یدیک

مجموعه ۸ جلدی «العربیه بین یدیک» مجموعه‌ای عالی برای آموزش زبان عربی به افراد غیر بومی است. این مجموعه سطوح مختلفی را متناسب با سطح فراگیران از مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌دهد. این کتاب‌ها شامل تمرین‌های عملی، واژگان و فعالیت‌های تعاملی برای تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن و درک زبان است.

گزیده‌ای از بهترین منابع آموزش زبان عربی در خانه
گزیده‌ای از بهترین منابع آموزش زبان عربی در خانه

این مجموعه برای آموزش عربی از مبتدی تا پیشرفته ۴ سطح دارد که هر سطح، شامل دو کتاب است. هم‌چنین یکی دیگر از نقاط مثبت این کتاب این است که همراه هر جلد، محتوای صوتی نیز ارائه شده است. این امر باعث می‌شود که هر ۴ مهارت شما با هم پیشرفت کند.

زبان این کتاب عربی است، با این حال خودآموزی زبان عربی از روی این کتاب سخت نیست. با این حال بهتر است که یک فرهنگ لغت عربی کنارتان باشید یا این‌که از یکی از دیکشنری‌های آنلاین عربی به فارسی استفاده کنید.

دانلود مجموعه کتاب‌های العربیه بین یدیک

مجموعه کتاب‌های علمنی العربیه

مجموعه کتاب‌های «عربی را به من بیاموز» منبع آموزشی برجسته‌ای است که هدف آن آموزش زبان عربی به غیر بومی‌ها است. مجموعه کتاب‌های علمنی العربیه دروس مختلف را برای تسلط شما به واژگان، دستور زبان و مهارت‌های گفتاری و شنیداری عربی ارائه می‌دهد. از دیگر نکات مثبت این مجموعه ۴ جلدی این است که دروس آن برای تمامی سطوح از پایه تا پیشرفته مناسب است. زبان این کتاب نیز عربی است.

دانلود مجموعه کتاب‌های علمنی العربیه

کتاب لسان

کتاب «لسان» یکی از کتاب‌های مهم و پیشرو در آموزش زبان عربی به غیر بومی‌زبانان به شمار می‌رود. این کتاب یک برنامه درسی یکپارچه ارائه می‌دهد که دستورزبان، واژگان، مهار‌ت‌های شنیداری و گفتاری را شامل می‌شود که به ایجاد پایه‌ای قوی برای فراگیران برای پیشرفت و یادگیری زبان کمک می‌کند.

این کتاب با سبکی جالب و ارائه تمرین‌های مؤثر، برای هر فردی که قصد یادگیری عربی را دارد، در نظر گرفته می‌شود .زبان این کتاب نیز همانند کتاب‌های قبلی عربی است.

دانلود کتاب لسان

مطالب مرتبط:

بررسی مهم‌ترین چالش‌های ترجمه عربی به فارسی

آموزش زبان عربی با شبکه الجزیره

اگر به اخبار عربی علاقه داشته باشید، حتما نام شبکه الجزیره را شنیده‌اید. این شبکه خبری که کشور قطر قرار دارد، یکی از مهم‌ترین شبکه‌های خبری عرب‌زبان در جهان محسوب می‌شود. یکی از اقدامات مثبت این شبکه این است که فرصتی را برای آموزش زبان عربی به غیر عرب‌زبانان فراهم کرده است. بدین صورت که انواع فیلم‌های خبری را به همراه زیرنویس یا متن آن برای سطوح مختلف طبقه‌بندی کرده است.

مشاهده درس‌های آموزش زبان عربی شبکه الجزیره

فرهنگ لغت‌های زبان عربی

قصد یادگیری هر زبانی را که داشته باشید، آشنایی با بهترین فرهنگ لغت‌های آن زبان ضروری است. عربی نیز از این قاعده خارج نیست. اگر این فرهنگ لغات آنلاین نیز باشند، حجم کمتری اشغال می‌کنند و شما در هر جایی امکان حمل آن‌ها را دارید. البته برای عربی، معمولا فرهنگ لغت‌های چاپی با عمق و دقت بیشتری به معنی و ریشه‌شناسی لغات می‌پردازند. در ادامه به معرفی بهترین فرهنگ لغت‌های آنلاین عربی می‌پردازیم.

سخن پایانی

امروزه برای یادگیری هر زبانی منابع رایگان متعددی در اینترنت وجود دارد. این منابع، به شما کمک می‌کنند که از هر نقطه جغرافیایی زبان مورد نظرتان را به آسانی بیاموزید. البته این نکته را همواره در آموزش زبان به خاطر داشته باشید که چند روزه و چند ماهه نمی‌توان به یک زبان مسلط شد. فرایند یادگیری زبان، فرایندی مستمر است که به تلاش و مطالعه زیادی نیاز دارد.

با این حال، افراد بسیاری این فرایند را با موفقیت طی کرده‌اند و به زبان مورد نظرشان مسلط شده‌اند. اگر قصد یادگیری زبانی را دارید، این امر را به تعویق نیندازید و همین امروز یادگیری زبان مورد نظر خود را آغاز کنید.

اگر به زبان عربی مسلطید و توانایی ترجمه از این زبان به فارسی یا برعکس را دارید، موسسه ترجمیک از شما برای همکاری دعوت می‌کند. برای درخواست همکاری و شرکت در آزمون‌های هوشمند، به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید!

یک دیدگاه در «معرفی بهترین کتاب‌های آموزش زبان عربی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.