به چه نکاتی در تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی توجه کنیم؟

۹ نکته مهم برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

«می‌خواهم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را شروع کنم، به نظرت چه‌قدر طول می‌کشد که نتیجه بگیرم؟» اگر کسب و کار خودتان را اداره می‌کنید، احتمالا این سوال شما هم هست. به عنوان یک صاحب کسب و کار، احتمالاً می‌دانید که شبکه‌های اجتماعی ابزار بازاریابی بسیار قدرتمندی هستند. امروزه این بهترین راه برای جلب توجه نسل‌های جوان است.

اگر قصد افزایش فروش خود از طریق دیجیتال مارکتینگ را دارید، احتمالا با اقداماتی هم چون تولید محتوای متنی، سئو، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … آشنایی دارید. تولید محتوا به خصوص تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای شما است تا با مشتریان خود صمیمی‌تر شوید و عمیق‌تر درباره کسب‌وکار خود به آن‌ها توضیح دهید.

به همین دلیل مهم است که پست‌های شما نه تنها دیده شوند، بلکه توجه مخاطب را نیز جلب کنند. چگونه از این موضوع اطمینان یابید؟ با تولید محتوای موثر و مخاطب‌پسند. همه شبکه‌های اجتماعی همانند هم کار نمی‌کنند ولی شباهت‌های فراوانی به هم دارند. پس ابتدا باید با اصول کلی تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید و سپس آن را مطابق با هر شبکه اجتماعی تغییر دهید.

برای آشنایی با ۹ نکته مهم در ارتباط با تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه سایت ترجمه ترجمیک باشید!

مطالب مرتبط:

آموزش صفر تا صد تولید محتوای متنی

چه نکاتی را در تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی رعایت کنم؟

مخاطب، مخاطب و مخاطب! اساس هر نوع تولید محتوایی جلب توجه مخاطب است. شما باید بدانید که برای چه افرادی تولید محتوا می‌کنید، چرا و چگونه. اگر محتوایی بسیار جذاب باشد ولی در راستای اهداف شما نباشد، فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. در ادامه بیشتر به نکات مهم و اساسی برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

محدودیت‌های پلتفرم خود را بشناسید!

هر پلتفرم محدودیت کلمات خاص خود را دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک پست در توییتر حداکثر ۲۸۰ کاراکتر دارد در حالی که می‌توانید ۶۳۲۰۶ کاراکتر را در فیس بوک بنویسید. البته این بدان معنا نیست که باید از همه این کاراکترها استفاده کنید.

افراد زمان و محدوده توجه محدودی دارند. وقتی با طوماری از متن مواجه می‌شوند، به سرعت علاقه خود را از دست می دهند. هم‌چنین فضای رایج در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر خلاصه‌نویسی است. اگر می‌خواهید مردم محتواهای شما را بخوانند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، باید پست‌های شما واضح و مختصر باشد.

صدا و لحن خود را مشخص کنید!

قرار است که مخاطب شما چه برداشتی از محتوای شما داشته باشید؟ می‌خواهید با چه لحنی پیام خود را به مخاطبان برسانید؟ لحن محتوای شما می‌تواند رسمی، هیجان‌زده یا حتی طنز و خنده‌دار باشد. البته حتما در نظر بگیرید که چه چیزی برای تصویر کسب و کار شما مناسب‌تر است.

این را هم به یاد داشته باشید که انتقال احساسات از طریق متن سخت‌تر از صوت است. بنابراین درک صدا و لحنی که می خواهید به تصویر بکشید، بسیار مهم است.
این را هم به یاد داشته باشید که انتقال احساسات از طریق متن سخت‌تر از صوت است. بنابراین درک صدا و لحنی که می خواهید به تصویر بکشید، بسیار مهم است.

این را هم به یاد داشته باشید که انتقال احساسات از طریق متن سخت‌تر از صوت است. بنابراین درک صدا و لحنی که می خواهید به تصویر بکشید، بسیار مهم است. در صورت امکان، برای محتواهای خود دستورالعمل نگارشی مشخصی داشته باشید. مثلا همه محتواهای خود را با لحن شکسته یا رسمی بنویسید.

ابتدا مشکل را نشان دهید و سپس روی راه‌حل تمرکز کنید!

قرار است که چه محتوایی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید؟ می‌خواهید چه پیامی را به مخاطب برسانید. قاعدتا شما می‌خواهید به مخاطبان خود نشان دهید که خدمات یا محصول شما به زندگی آنها ارزش می‌بخشد. بنابراین، چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ با تمرکز بر راه حل مشکلات آنها.

ابتدا مشکل را بیان کنید (بدون اغراق)، سپس راه‌حل خود را ارائه دهید. توجه داشته باشید که شما قهرمان داستان نیستید، بلکه مخاطبتان قهرمان داستان خودش است. پس روی نقش خودتان تمرکز نکنید و نشان دهید که محصول و خدمات شما چه تاثیری بر زندگی مخاطبتان دارد.

یک مثال: همه ما بارها این حس را تجربه کرده‌ایم. وقتی پس از مهمانی به آشپزخانه می‌رویم و به کوهی از ظرف‌های نشسته نگاه می‌کنیم. خسته‌ایم و توانی برای ظرف شستن نداریم. در این مواقع ماشین ظرف‌شویی x بهترین گزینه است. با کمک این ظرف‌شویی با کمترین دردسر ظرف‌ها را شسته و سپس به استراحت می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره موقعیت شغلی کارشناس سئو

محتوای خود راکوتاه و شیرین نگه دارید!

ایده اصلی پیام شما باید جلو و در مرکز توجه باشد زیرا افراد دامنه توجه کوتاهی دارند. اگر پست‌های خود را کوتاه نگه دارید، افراد بیشتر با آن درگیر می‌شوند.

فرض کنید که در حال عرضه یک محصول جدید هستید. شما محصول جدید خود را اعلام می‌کنید و بهترین ویژگی‌های آن را در یک پست توییتری برجسته می‌کنید. سپس، در آن لینک جزئیات محصول را هم قرار می‌دهید که مزایای محصول را با اطلاعات بیشتری توضیح می‌دهد.

نظر مخاطبان خود را بپرسید!

همه دوست دارند که نظرشان را درباره موضوعات مختلف بیان کنند. پس از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید! از فالوورهای خود سؤالات چالشی و جالبی بپرسید که از پاسخ دادن به آنها لذت خواهند برد. این باعث افزایش تعامل در پست شما می‌شود که الگوریتم‌ها آن را دوست دارند.

همچنین می توانید از مخاطبان خود نظر بخواهید. برای عرضه محصول خود، چرا از دنبال‌کنندگان خود نمی‌پرسید که آنها چه فکری می‌کنند و چه می‌خواهند؟ جدای از همه موضوعات، آنها هستند که آن را می‌خرند. توجه به نظرات باعث می‌شود که محصولی را ایجاد کنید که مخاطبان شما دوستش دارند!

احساسات ابزار قدرتمندی هستند، از آن غافل نشوید!

اگر می‌خواهید تعامل بیشتری داشته باشید، سعی کنید که به احساسات مخاطبان خود توجه کنید. در این حالت دو گزینه پیش روی شما وجود دارد: احساسات منفی یا مثبت. برخی از برندها با بحث و جدل رشد می‌کنند ، در حالی که دیگران از احساسات برای برانگیختن پاسخ و جلوه‌ای مثبت استفاده می‌کنند. هر کدام را که انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که باید با تصویر و زبان برند شما مطابقت داشته باشد.

اهل گفت‌وگو و صمیمی باشید. بالاخره این رسانه اجتماعی است!

از هشتگ‌ها به خوبی استفاده کنید!

در شبکه‌های اجتماعی، هشتگ‌ها نشان می‌دهند که پست شما در مورد چه موضوعی است. آنها پیدا کردن محتوای شما را آسان‌تر می‌کنند. بنابراین، توصیه می‌کنیم که حتما از آنها استفاده کنید! با این حال، قبل از هر کاری درباره هشتگ‌ها تحقیق کنید. دریابید که مخاطبان شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند تا در نهایت ۳۰ هشتگ را در یک پست خود قرار ندهید.

مطالب مرتبط:

معرفی ۱۰+ ابزار مهم برای تولید محتوای متنی

ثبات کلید موفقیت است!

بدون توجه به اینکه در چه پلتفرمی پست خود را منتشر می‌کنید، صدای برند خود را ثابت نگه دارید. شاید وسوسه‌انگیز باشد که در اینستاگرام محتوایی عجیب منتشر کنید تا بیشتر دیده شود. اما شاید این‌گونه به نظر بیایید که برند شما دارای شخصیت‌های متعددی است. طبیعی است که این کار باعث سردرگمی فالوورهای شما می‌شود. به همین دلیل بهتر است که در زبان و لحن صدای خود ثابت قدم باشید.

بدون توجه به اینکه در چه پلتفرمی پست خود را منتشر می‌کنید، صدای برند خود را ثابت نگه دارید
بدون توجه به اینکه در چه پلتفرمی پست خود را منتشر می‌کنید، صدای برند خود را ثابت نگه دارید

همیشه از CTA (دعوت به اقدام) استفاده کنید!

فرض کنید که دنبال‌کنندگان شما پست شما را با علاقه دیده و خوانده‌اند. حالا چی؟ آنها بدون انجام هیچ اقدامی بیشتر سراغ سایر پست‌ها می‌روند که این خبر خوبی برای شما نیست. بنابراین همیشه در انتهای هر پست یک فراخوان برای اقدام (CTA) قرار دهید.

به فالوورهای خود بگویید که بعد از خواندن چه کاری انجام دهند. به عنوان مثال، شاید می‌خواهید که آنها از وب‌سایت شما بازدید کنند یا رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند. شاید هم صرفا مایل هستید که نظر بگذارند تا تعامل محتوای شما افزایش یابد.

سخن پایانی

اگر بار اول همه چیز را درست انجام ندهید، اشکالی ندارد. فقط به تمرین ادامه بدهید و حواستان به مخاطبانتان باشد. زیرا آن‌ها افرادی هستند که می‌خواهید نظرشان را جلب کنید. قرار نیست که اولین پست شما ۱۰۰۰ لایک بگیرد، پس با تلاش، بررسی و انتشار منظم محتوا، به اهداف خود در شبکه‌های اجتماعی دست یابید.

بهترین کیفیت خدمات ترجمه، ویرایش و تولید محتوا را از ترجمیک بخواهید! برای اطلاع از هزینه خدمات، به صفحه هزینه ترجمه مراجعه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.