تولید محتوا در دوران قرنطینه

تولید محتوا در دوران قرنطینه

بدون شک در آینده از همه‌گیری و شیوع این بیماری ناشناخته به عنوان سخت‌ترین دوره‌‌ی عصر جدید یاد خواهد شد.

دورانی که در آن سبک زندگی بسیاری از افراد از کار و تحصیل گرفته تا نحوه خرید، معاشرت، ارتباطات و … دستخوش تغییرات جدی شده است.

این تغییرات برای همه افراد از پیر و جوان گرفته تا مشاغل مختلف طاقت‌فرسا و دشوار است. اما در همین زمان می‌توان از محدودیت‌ها برای تهیه محتوای کاربردی و ارزشمند استفاده کرد. در این مقاله می‌خوانیم چگونه می‌توان از محدودیت‌ها و فشارهای اعمال‌شده برای موفقیت در بازاریابی محتوای خود استفاده کنیم.

چگونه در دوران قرنطینه تولید محتوا کنیم

تولید محتوا همواره یکی از بهترین راه‌های بازاریابی کسب‎‌وکارهای مختلف بوده است. از محتوایی که با هدف افزایش فروش خلق می‌شود تا ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو. اما با تغییر شرایط، تحول اساسی در سبک زندگی افراد، احوال ناخوش جامعه این سوال مطرح می‌شود که چگونه محتوایی را خلق کنیم که علاوه بر اینکه از نظر مخاطبانمان، ارزشمند و مفید به نظر برسد ما را برای رسیدن به هدف نهایی‌مان نیز کمک کند.

خلق مسئولیت اجتماعی

یکی از راه‌هایی که باعث ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب می‌شود، خلق یک مسئولیت اجتماعی نسبت به شرایط موجود است. زمانی که شما بتوانید در شرایط سخت برای کاربرانتان یک حس مثبت ایجاد کنید. بدون شک تاثیر آن در ذهن افراد نسبت به یک تبلیغ عادی دو چندان خواهد شد.

به عنوان نمونه کسب‌وکاری را در نظر بگیرید که در این دوران درصدی از سود خرید شما را به تهیه تجهیزات بهداشتی برای کادر درمان اختصاص می‌دهد. خلق این احساس مسئولیت علاوه بر این که موجب فروش محصولات بیشتر این برند می‌شود، در ایجاد یک محتوای ارزشمند نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

می‌توان گفت خلق یک مسئولیت اجتماعی با ایجاد یک کمپین تبلغاتی برای این کار شروع می‌شود و با تولید محتوای هدفمند ادامه پیدا کرده و اثربخش می‌گردد.

پرسش و پاسخ

تعامل پیوسته با مشتریان از کلیدهای اساسی در موفقیت شما است. یکی از راه‌های ایجاد این تعامل خلق پرسش و پاسخ و مشارکت هر چه بیشتر آنان در این رابطه خواهد بود.

استوری‌های اینستاگرام مکانی بسیار مناسب برای این نوع تعامل دوطرفه است. شما با مطرح کردن پرسش‌ها و بحث‌هایی که برای کاربرانتان جذاب بوده بسیار می‌توانید در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام موفق عمل کنید.

مراحل ایجاد یک پرسش و پاسخ موفق

  • تولید محتوا و صحبت درباره موضوعی که می‌خواهید درباره آن بحث کنید.
  • ایجاد باکس سوال و تشویق مخاطبان برای مشارکت در آن
  • ارائه نظر خود زمان اشتراک‌گذاری پاسخ‌های دریافتی
  • ارائه یک جمع‌بندی

یک نمونه: کسب‌وکار آنلاینی را با نام فرضی استخدام‌شو در نظر می‌گیریم. این سایت در زمینه آگهی‌های استخدامی فعالیت می‌کند. استخدام شو با موضوع دورکاری در زمان کرونا محتوایی را در قالب پست و استوری ارائه می‌دهد و از کاربرانی که ممکن است کارمند یا صاحب کسب‌‌وکار باشند می‌خواهد که با اشتراک‌گذاری نظرات خود تاثیر دورکاری را در سبک زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان بیان کنند.

استخدام‌شو در اینجا چند هدف را در تولید محتوای خود محقق کرده است:

  1. ایجاد پرسشی جذاب با توجه به جنس مخاطب و شرایط مقتضی روز
  2. به وجود آورد یک جریان عمومی از حال و هوای افراد.
  3. جذب ایده‌های کاربردی با پاسخ‌هایی که برای بهبود دورکاری از مخاطبان دریافت می‌شود.

داستان‌سرایی کنید

زندگی بشر از ابتدا تا کنون بر اساس داستان‌ها به خود شکل و شمایل گرفته است. از زمان خلق بشر و رانده شدن آدم وحوا از بهشت برین تا رسیدن به انسان مدرن امروزی، بسیاری از کشفیات از داستان‌سرایی به نسل بعد انتقال داده شده است.

در دنیای امروز نیز بازگو کردن یک ماجرا مانند شروع کسب‌وکار، هدف آن و  ارائه محصولی جدید هنگامی که در قالب یک داستان ارائه ‌شود در تاثیرگذاری مخاطبان بسیار بهتر عمل می‌کند.

تولید محتوا با داستان‌سرایی بحث تازه‌ای نیست. اما بدون شک برای انسان غم‌زده سال ۲۰۲۰ بسیار هیجان‌انگیزتر است. شما با داستان‌سرایی درباره محصولات جدید خود (خصوصا آن‌هایی که به اقتضای شرایط این دوره شروع به عرضه آنان کرده‌اید) تا ارتباط دادن سایر محصولاتتان به شرایط کنونی با یک تولید محتوای موثر می‌توانید حتی بیشتر از قبل در بازاریابی محتوا موفق عمل کنید.

برای آن دسته از کسب‌وکارها که هدفشان فروش محصولات است این نوع داستان‌سرایی می‌تواند بهتر و موثرتر عمل کند.

ارزش خلق کنید

مطمئنا جهان از زمان درگیری با این ویروس دچار دگرگونی‌های اساسی شده است، تغییراتی که رفتار بسیاری از افراد را نیز دچار تغییرات جدی کرده است. بسیاری از افراد که تا کنون به هر دلیلی تمایل به خرید آنلاین نداشتند الان با شرایط به وجود آمده مجبور به استفاده از این نوع خدمات هستند.

برای نمونه: فروشگاه آنلاینی را در نظر بگیرید که محصولات مصرفی و غذایی ارائه می‌دهد در شرایط قرنطینه که بسیاری از رقبا نیز دارای آفرهای مناسبی هستند این برند باید چه مزیتی نسبت به رقبای خود ارائه دهد؟ چه ارزشی را برای مخاطبان خود باید به همراه داشته باشد؟ چرا افراد باید از محصول این برند استفاده کنند و به سراغ سایر رقبا نروند؟

در پاسخ به این سوال می‌توان به موارد حایز اهمیت در کسب‌وکار فروشگاه کالاهای مصرفی اشاره کرد.

برای مشتری یک کالای مصرفی چه چیزی اهمیت دارد؟ قطعا تحویل سریع و به موقع، تحویل رایگان، تازگی محصولات، بهداشت کالا و … شما با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید خدمتتان را ارزشمند کنید.

مثلا ارسال الکل و دستکش در یک پکیج به همراه یک متن که حس خوبی برای مخاطب شما تداعی کند به طور مثال: چون سلامت شما برای ما دارای اهمیت است. علاوه بر خلق یک ارزش باعث حس مثبت به طبع تبلیغ شما به دست مشتریانتان می‌شود.

شاید بتوان گفت هیچ زمانی به مانند شرایط کنونی برای ایجاد و خلق یک ارزش مناسب نبوده است به این شرط که خلاق باشید.

تغییرات را بپذیرید

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد از مشخصه‌ی اساسی این دوران تغییر است.

تغییری که در تمامی جنبه‌های زندگی علی‌الخصوص تغییر در شیوه ارائه خدمات و تولید محتوا احساس می‌شود.

این دگرگونی را شاید بتوان سرمنشا و آغاز دوره‌ای جدید در بحث بازاریابی تولید محتوا دانست. در همین تغییرات است که شما می‌توانید در ذهن مخاطبتان ماندگار، اثربخش و مفید واقع شوید. چیزی که باید در اجرای این موارد در نظر داشته باشید، تهیه یک برنامه‌ریزی موثر و دقیق است.

شاید بتوان گفت بدون داشتن یک استراتژی محتوای برای شبکه‌های اجتماعی و وبسایت شما بازاریابی محتوای شما با موفقیت چندانی به همراه نخواهد بود. برنامه‌ریزی محتوا سبب می‌شود شما با ذهنی باز بتوانید محتوای خود را هر چه بهتر توزیع کنید، هزینه‌های زمانی و مالی آن را به تناسب کاهش دهید، بازخورد بالاتری دریافت کنید و نرخ تعامل خود را بالا ببرید.

اگر شما نیز اهمیت برنامه ریزی را در بارازیابی محتوای خود درک کرده‌اید می‌توانید از خدمات تدوین استراتژی محتوای ترجمیک استفاده نمایید.

ترجمیک با تجربه‌ای که در تولید محتوا دارد، کسب‌وکار شما را تحلیل و برنامه مناسب آن را تدوین می‌کند. پس از تدوین این برنامه نیز می‌توانید تولید آن را به دست نویسندگان باتجربه ترجمیک بسپارید.

یک دیدگاه در «تولید محتوا در دوران قرنطینه»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.