راه‌کارهای نوشتن یک کاورلتر یا نامه پوششی مناسب و حرفه‌ای

چگونه یک کاورلتر موفق بنویسیم؟

اگر برای شرکتی در خارج از کشور رزومه ارسال کرده باشید، احتمالا اصطلاح کاورلتر یا نامه پوششی به گوشتان خورده است.

کاورلتر نوشته‌ای است که همراه رزومه ارسال می‌شود. این نوشته کوتاه به شما این امکان را می‌دهد تا درخواست شغلیتان را به کارفرما بهتر ارائه دهید. این نوشته باعث می‌شود کارفرما ذهنیت بهتری از شما داشته باشد.

کاورلتر و روزمه شما مکمل همدیگر هستند. این دو به هر سوالی که کارفرما در مورد مهارت و تجربه‌های شما دارد، پاسخ می‌دهد.

کاورلتر چیست؟ چطور کاورلتر بنویسیم؟ ویژگی‌های کاورلتر خوب چیست؟ برای پاسخ به این سوالات و سوالات دیگری که در ذهنتان ایجاد شده است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

برای مطالعه مطالب بیشتر، به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

کاورلتر یا نامه پوششی چیست؟

کاورلتر یا نامه پوششی نوشته‌ای است که شما همراه رزومه خود ارسال می‌کنید و اطلاعات بیشتری در مورد مهارت‌ها و تجربیات خود برای کارفرما، ارائه می‌دهید. به طور متوسط، نامه شما باید ۲۵۰ تا ۴۰۰ کلمه باشد.

با استفاده از این نامه خود را به کارفرمایان و مسئولان مورد نظر معرفی می‌کنید تا با شما آشنایی بهتری پیدا کنند.

نکاتی که باید در نوشتن یک کاورلتر رعایت کنید:

  • خودتان به صورت کامل معرفی کنید.
  • مهارت‌ها و تجربیات خود را با تجربه‌ها و نیازهای شغل درخواستی، یکی کنید.
  • طوری بنویسید که فرد به خواندن نامه شما ترغیب شود.
  • در پایان نوشته، درخواست مصاحبه یا ملاقات دهید.

آیا نوشتن کاورلتر ضروری است؟

در بیشتر آگهی‌های شغلی، احتمالا عبارت کاورلتر اختیاری به چشمتان خورده باشد. اما آیا واقعا اختیاری است؟ آیا این نامه به شما در پیدا کردن شغل مورد نظرتان کمکی می‌کند؟ آمار برای جواب به این سوالات پاسخ‌های متفاوتی داده است.

بر اساس گزارش Jobvite Recruiter Nation در سال ۲۰۱۶، ۷۴ درصد کارفرمایان از خواندن این نامه چشم‌پوشی می‌کنند و معتقد هستند کاورلتر تاثیری روی استخدام فرد ندارد.

با این حال ۹۰ درصد از مدیران شرکت استخدامی رابرت هاف می‌گویند: «کاورلترها بسیار ارزشمند هستند.» آن‌ها معتقد هستند که این نامه‌ها بر روی فرآیند استخدام بسیار تاثیرگذار است.

نشان دادن توانایی‌ها با استفاده از کاورلترها
کاورلترها، توانایی‌های شما را نشان می‌دهد.

کاورلتر باید شامل چه مواردی است؟

توجه داشته باشید که کاورلترتان باید شامل موارد زیر باشد :

  • موقعیتی که برای آن درخواست می‌دهید.
  • چگونه فرصت شغلی موردنظر را پیدا کردید؟
  • چرا می‌خواهید که در آن شرکت کار کنید؟
  • مهارت‌ها و تجربه‌هایی که شما را برای آن شغل مناسب می‌کند.

هنگام نوشتن کاورلتر علاقه خود را به شغل بیان کنید. برای مثال اگر برای شرکتی که در زمینه حمایت از حقوق حیوانات و طبیعت است، کاورلتر ارسال می‌کنید، باید علاقه و مشتاق بودن خود را این‌گونه بیان کنید:

«من به عنوان یک فعال حقوق حیوانات، از فرصت همکاری با سازمانی که از هرگونه حیوان در حال انقراض حمایت می‌کند، بسیار هیجان‌زده هستم.»

نباید علاقه خود را به صورت ساده بیان کنید. طوری بنویسید که گویی برای همکاری با شرکت مورد نظرتان بسیار هیجان زده هستید.

کاورلتر شما باید توضیح دهد که چرا شما برای شغلی که درخواست می‌دهید، مناسب هستید. جمله‌ای که در این پایین نوشته‌ایم، بیان‌کننده نکات لازم است:

«در طول سال‌هایی که در ژاپن تدریس می‌کردم، مهارت‌های مدیریت کلاس، ارزش فرهنگی و دانش زبانی را در کلاس‌هایم به عنوان یک معلم ESL توسعه دادم.»

من در هفت سال گذشته در بخش خدمات مشتری کار کرده ام. در طی آن مدت، من در ارتباطات، حل مسئله، راهنمایی و کمک به مشتریان برای خرید محصول مورد نظرشان متخصص شده‌ام»

مطالب مرتبط:

بهترین مسیر برای مهاجرت کاری کدام است؟

چطور کاورلتریا نامه پوششی خوبی بنویسم که باعث استخدام شود؟

وقتی برای شغلی درخواست ارسال می‌کنید، احتمال بسیار کمی وجود دارد که فقط شما آن شغل را برای خود بخواهید. افراد بسیار زیادی برای برای این شغل درخواست ارسال کرده‌اند.

کاورلتر شما یکی از صد نامه‌ایست که کارفرما آن را می‌خواند. به همین دلیل باید کاورلتری بنویسید که در موارد زیر قابل قبول باشد:

  • توجه کارفرما یا مدیر شرکت را به خود جذب کند.
  • نشان‌دهنده تمایز شما از بقیه باشد.
  • به خوبی نشان دهد چرا شما برای این شغل ایده‌آل هستد .

هدف شما از کاورلتر نشان دادن سوابق کاری خود نیست زیرا رزومه برای شما این کار را انجام می‌دهد. کاورلتر باید کارفرما را برای مصاحبه با شما تشویق کند.

تحقیق کنید و ایده بگیرید

قبل از اینکه نوشتن کاورلتر را شروع کنید، راجع به شغلی که می‌خواهید برای آن درخواست دهید، بیشتر تحقیق کنید و مهم‌ترین اطلاعات را کسب کنید.

شما باید با توجه به شغلی که برای آن درخواست می‌فرستید، بدانید که درباره کدام یک از مهارت‌های خود بیشتر بنویسید. در نامه پوششی خود ذکر کنید که چگونه تجربیات، شما را برای این شغل آماده کرده است.

در سایت شرکت جست و جو کنید تا آشنایی بیشتری با فرهنگ و ارزش شرکت به دست آورید. برای نوشتن کاورلتر خوب، از طوفان فکری استفاده کنید. طوفان فکری بخش مهمی از فرآیند نوشتن است.

شما باید تمام موضوعات ممکن را در نظر بگیرید و راهی برای تاکید بر شایستگی خود در نامه پیدا کنید.

برای مدیر بنویسید

اولین چیزی که ممکن است مدیر در کاورلتر شما به آن توجه کند، این است که آیا شما او را مخاطب خود قرار داده‌اید؟

پیدا کردن نام مدیر یا کارفرما همیشه آسان نیست. اگر نام او در آگهی استخدام نباشد، برای پیدا کردن آن وقت بگذارید. اگر نام مدیر را در وب سایت شرکت پیدا نکردید، در لینکدین نامش را جست و جو کنید.

اگر نام مدیر را پیدا نکردید، نامه خود را با با عبارت‌هایی مانند «مدیر عزیز» یا «تیم ( نام شرکت) عزیز» شروع کنید. همیشه بهتر است برای شخصی بنویسید که در مورد استخدام افراد تصمیم‌گیری می‌کند.

استفاده از واژه‌های رسمی در کاورلتر یا نامه پوششی
در نامه خود از واژه‌های رسمی استفاده کنید

نقاط قوت و مهارت‌های خود به نمایش بگذارید

شما باید در این قسمت موفقیت‌ها و دستاورد‌های خود را نشان دهید. برای مثال اگر در شغل قبلی خود، تصمیم‌های شما باعث دستیابی به نتیجه‌ای خاص شده است، حتما آن را در نامه ذکر کنید.

باید موفقیت‌ها و دستاورد‌های خود را طوری نشان دهید که برای جایگاه شغلی که درخواست می‌کنید، بسیار مناسب هستید.

اشتیاق خود را نشان دهید

کاورلتر خود را طوری بنویسید که اشتیاق شما به کار را نشان دهد. انتخاب کلمه‌های مناسب در نوشتن، نقش مهمی در تاثیرگذاری نامه شما دارد. هنگامی که از موفقیت‌های خود می‌گویید، برای توصیف آن از کلمات خاص و تاثیرگذار استفاده کنید.

برای مثال:« من مدیری متخصص و زیرک در بخش فروش بودم که عملکرد من باعث افزایش و تقویت روحیه و انگیزه دیگر اعضای گروه هم شده بود.»

درخواست مصاحبه کنید

در آخر کاورلتر یا نامه پوششی خود در آخرین پاراگراف قبل از امضا، درخواست مصاحبه خود را بنویسید. درخواست مستقیم مصاحبه ممکن است که ناخوشایند باشد اما بخش مهمی از از نامه شما است.

برای بیان درخواست خود از این جمله‌ها استفاده کنید.

  • « لطفا با من (شماره تلفن یا آدرس ایمیل) تماس بگیرید تا در مورد این فرصت شغلی صحبت کنیم»
  • « امیدوارم که برای این موقعیت شغلی مناسب باشم. لطفا برای تعیین وقت مصاحبه با من تماس بگیرید.»

سخن پایانی

نوشتن کاورلتر نیاز دارد شما در نوشتن مهارت کافی داشته باشید. کاورلتری خوب بر روی استخدام شما تاثیر مثبتی دارد.

اگر دوست دارید آن جایگاه شغلی را بدست بیاورید، با نوشتن کاورلتری خوب، کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهید. امیدوارم با خواندن این مطلب سوالات شما را در ارتباط با کاورلتر یا نامه پوششی پاسخ داده باشیم.

اگر کاورلتر خود را به فارسی نوشته‌اید و می‌خواهید که آن را به زبانی دیگر ترجمه کنید. به صفحه ثبت سفارش ترجمه مراجعه فرمایید.

اگر هم قصد فعالیت به عنوان مترجم، نویسنده یا ویراستار را دارید، می‌توانید از صفحه استخدام مترجم، در ترجمیک استخدام شوید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.