معرفی روش‌هایی برای صرفه‌جویی در زمان برای سئو

شش تکنیک صرفه‌جویی در زمان در سئو، بخش دوم

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش فروش در فضای مجازی، سئو است. سئو یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی است که تعیین می‌کند که سایت شما در جایگاه چندم گوگل قرار بگیرد. هر چه سایت شما در جایگاه بالاتری در نتایج جست و جو باشند، افراد بیشتری هم با آن آشنا می‌شوند و بر آن کلیک می‌کنند.

مهم نیست که شما از خدمات تولید محتوا سایت‌های دیگر استفاده می‌کنید یا خودتان مطالبتان را می‌نویسید، به هر حال باید به سئو توجه داشته باشید. اما سئو کاری طولانی‌مدت است که زمان زیادی را می‌طلبد. در پست قبلی به سه نکته مهم برای صرفه‌جویی در زمان و افزایش سرعت در سئو پرداختیم.

برای آشنایی با سه نکته مهم دیگر در زمینه افزایش سرعت در سئو، در ادامه این پست همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

شش تکنیک صرفه‌جویی در زمان در سئو، بخش اول

از ابزارهای کمکی استفاده کنید

سئو حوزه‌ای گسترده و تمامی‌ناپذیر است. ممکن است که کارهای سئو شما را گیج کند و کارها روی هم انباشته شوند. انباشته‌شدن کارها روی هم استرس‌زا است و اگر می‌خواهید که در زمان خود صرفه‌جویی کنید، قطعا مفید نیست. برای احساس کنترل روی امور، بهتر است که مروری کلی بر سئوی سایت خود داشته باشید. اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی هم برای شما مفید هستند.

برای سازمان‌دهی امور، باید اولویت‌بندی کنید. این کار در سخن آسان و در عمل سخت است: کدام وظایف در سئو اولویت بالاتری دارند؟ خوب، مثل همیشه پاسخ شما یک چیز است: به هدف و نوع کسب و کار شما بستگی دارد.

آیا نقص فنی بزرگی وجود دارد که مانع از ایندکس صحیح سایت شما می‌شود؟ پس مسلما باید ابتدا با رفع این مشکل شروع کنید. آیا از تصاویر با حجم بالا در سایت خود استفاده می‌کنید که باعث تاخیر در لود شدن صفحات شما می‌شود؟ احتمالا اقدام برای رفع این مشکل نیز نقطه شروع خوبی است.

مطالب مرتبط:

۱۰ فاکتور مهم گوگل برای رتبه‌بندی سئو (بخش دوم)

در مورد بهبود محتوا، ارائه مشاوره یک‌پارچه غیرممکن است. هر سایتی نقاط ضعف، قوت، اهداف، بودجه و امکانات متفاوتی دارد. مهم‌ترین توصیه این است: مطمئن شوید که اولویت‌های شما با اهداف تجاری شما همسو هستند.

مثلا آیا در حال حاضر روی فروش بیشتر تمرکز دارید؟ پس بهینه‌سازی صفحات محصولات شما احتمالا منطقی است. آیا می‌خواهید که رشدی بلندمدت داشته باشید؟ پس روی اقدامات اصولی و اساسی سئو تمرکز کنید.

آیا هنوز هم احساس می‌کنید که در حجم بالای وظایفتان غرق شده‌اید؟ نمی‌دانید که از کجا شروع کنید؟ پس فقط با کارهای کوچک‌تر و آسان‌تر شروع کنید. با انجام کارهای کوچک، انرژی و انگیزه لازم برای انجام کارهای سنگین‌تر نیز فراهم می‌شود.

اولویت‌های سئو سایت‌ها با توجه به اولویت‌های کسب و کار
اولویت‌های سئو هر سایت با توجه به اهداف آن کسب و کار متفاوت است

پست‌های سایت خود را برای عبارات کلیدی مشابه و مترادف مرتبط بهینه کنید

دائما باید کلمات کلیدی و ترندها را بررسی کنید. شاید در زمینه کسب و کار شما کلمات کلیدی دیگری نیز وجود داشته باشند که تا به حال به آن‌ها نپرداخته‌اید. شاید حتی بعضی از پست‌های قبلی خود را بتوانید که با کلمات کلیدی جدید به روز رسانی کنید. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان هم می‌شود.

البته حتما در این کار از کلمات مترادف و مشابه استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر نوشته‌اید، احتمالا عبارات کلیدی مشابهی مانند منابع انرژی تجدیدپذیر یا انرژی‌های زیستی نیز برای شما مفید باشد.

استفاده از کلمات مشابه و مترادف‌ها نه تنها بهترین روش برای سئو است، بلکه در خوانایی و شیوایی متن نیز تاثیر مثبتی دارد. به طور کلی، مردم دوست ندارند که یک کلمه را بارها و بارها در یک متن بخوانند.

مطالب مرتبط:

۲۵ واقعیتی که درباره سئو نمی‌دانید، بخش دوم

استفاده از کلمات مترادف به گوگل نیز کمک می‌کند تا موضوع را بهتر درک کند. با این کار کلمه‌های بیشتری را در مورد موضوع مورد نظر به گوگل ارائه می‌دهید و تشخیص این‌که مطلب شما درباره چه چیزی است، آسان‌تر می‌شود.

همین امر در مورد عبارات کلیدی مرتبط نیز صدق می‌کند. با استفاده از عبارات کلیدی مشابه به گوگل این ایده را می‌دهید که مطلب شما برای چه جست و جوهایی مناسب است. البته از تمرکز چندین صفحه روی یک کلمه کلیدی خاص خودداری کنید و مانع از هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی شوید.

استفاده از مترادف‌های مختلف کلمات در متن
از مترادف‌های کلمات مختلف در متن خود استفاده کنید

ابتدا پیش‌نویس مطلب خود را در تهیه کنید

وقتی یک متن را می‌نویسید، احتمالا در همان لحظه متوجه اشتباهات و ایرادات آن نخواهید شد.

بهتر است که مطلب خود را به حالت پیش‌نویس در وبلاگ یا شبکه اجتماعی بگذارید و بعد از گذشت چندین ساعت، دوباره آن را بازخوانی کنید. احتمالا این‌گونه متوجه اشتباهاتی خواهید شد که قبلا آن‌ها را نفهمیده بودید.

هم‌چنین این کار باعث صرفه‌جویی در زمان شما نیز می‌شود. زیرا اگر وقتی خیلی خسته و درگیر موضوعی هستید، مشغول ویرایش آن شوید، حتی با صرف زمان زیاد نیز نتیجه خوبی نخواهید گرفت. اما اگر وقتی که ذهنتان هنوز خیلی زیاد از موضوع دور نشده ولی با این حال آرام شده‌اید، به ویرایش متن بپردازید، احتمالا در مدت زمان کمتری، نتیجه بهتری به دست خواهید اورد.

مطالب مرتبط:

چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟

سخن پایانی

تکنیک‌هایی که نام بردیم، به نظر ساده هستند. اما با به کارگیری این تکنیک‌ها متوجه تاثیر مثبت آن‌ها در جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه‌جویی در زمانتان خواهید شد. فراموش نکنید که سئو کاری زمان‌بر و با بازده بالا است. برخی به خاطر همین، در وسط راه خسته می‌شوند و یا از مسیر منحرف می‌شوند. اما با برنامه‌ریزی می‌توان نتایج خوبی را در سئو کسب کرد.

شما چطور؟ آیا به نکات خوبی برای صرفه‌جویی در زمان برای سئو برخورد کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر شما نیاز به خدمات تولید محتوا مانند تولید محتوای متنی، تهیه استراتژی و مشاوره سئو دارید، سفارش خود را در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک ثبت کنید. تولید محتوای سئوشده در ترجمیک با بالاترین کیفیت و به صرفه‌ترین قیمت انجام می‌شود. برای اطلاع از هزینه تولید محتوا متنی کلیک کنید.

یک دیدگاه در «شش تکنیک صرفه‌جویی در زمان در سئو، بخش دوم»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.