چگونه با سایت گودریدز کتاب برای ترجمه انتخاب کنیم

معرفی و آشنایی با سایت Goodreads برای دوستداران کتاب

تاحالا برای شما پیش آمده است که به دنبال سایتی بگردید تا امکان به اشتراک گذاشتن نظر یا ثبت امتیاز برای کتاب‌ها را داشته باشد؟ همه دوست دارند که درباره مطالب مورد علاقه خود با دیگران صحبت کنند. علاقه‌مندان کتاب هم ترجیح می‌دهند که با دیگران درباره کتاب‌ها صحبت کنند و از نظرات بقیه درباره کتاب‌ها مطلع شوند.

اگر اهل کتاب و مطالعه باشید، احتمالا نام سایت Goodreads به گوشتان خورده است. اپلیکیشن Goodreads یکی از اپلیکیشن‌های معروف برای عاشقان کتاب است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اگر مترجم هستید و به دنبال ترجمه کتاب هستید، در Goodreads میلیون‌ها کتاب برای ترجمه وجود دارد. میلیون‌ها کتابی که اطلاعات کاملی از آن‌ها در این سایت وجود دارد و کاربران مختلف هم به آن‌ها امتیاز داده‌اند.

در این مقاله به معرفی سایت Goodreads و بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

چگونه یک کتاب مناسب برای ترجمه و چاپ انتخاب کنیم؟

معرفی سایت Goodreads

وب‌سایت Goodreads از وب‌سایت‌های کابردی برای دوستداران کتاب است. گودریدز این امکان را به شما می‌دهد تا جدید‌ترین کتاب‌ها را پیدا کنید، به کتاب‌ها امتیاز دهید و دوستان خود را دنبال کنید.

Goodreads هر سال برترین کتاب‌ها را دسته‌های مختلف را با رای کاربران مشخص می‌کند
Goodreads هر سال برترین کتاب‌ها را دسته‌های مختلف را با رای کاربران مشخص می‌کند

به صورت کلی سایت Goodreads یک شبکه اجتماعی با محوریت کتاب است که کاربران در آن کتاب‌های مختلف را پیدا می‌کنند و به آن امتیاز می‌دهند. حتی Goodreads این امکان را به شما می‌دهد تا آثار محبوب خود را به دوستانتان معرفی کنید.

بسیاری از نویسندگان محبوب مانند پابلو کوئیلو، استفن کینگ و … هم در این سایت حساب کاربری دارند. این نویسندگان مشهور در کنار کاربران دیگر در این سایت مشغول به فعالیت هستند.

Goodreads در سال ۲۰۰۶ توسط یک مهندس کامپیوتر و کارآفرین وب به نام اوتیس چندلر برنامه‌نویسی شده است. در سال ۲۰۰۷ کاربران آن به بیش از ۶۵۰ هزار نفر رسید و تعداد کتاب‌های وارد شده در سایت به بیش از ۱۰ میلیون رسید.

مطالب مرتبط:

با ۵ اپلیکیشن برتر کتاب‌خوان آشنا شوید!

همزمان با پیشرفت Goodreads، در سال ۲۰۱۳ آمازون اقدام به خرید آن کرد. در ابتدا این اقدام به ذائقه کاربران گودریدز خوش نیامد و اعتراض کردند. اما با گذشت زمان نظرشان عوض شد. در نهایت با ادغام شلفاری و گودریدز، سایت گودریدز تبدیل به بزرگ‌ترین مرجع کتاب شد.

چرا باید از Goodreads استفاده کرد؟

برای استفاده از Goodreads باید وارد حساب کاربری خود شوید. اگر تا به حال از این سایت استفاده نکرده‌اید، حساب کاربری جدیدی بسازید تا به امکانات کامل برنامه دسترسی داشته باشید.

در زمان بارگذاری اپ، به شما نقل و قول‌های مختلف را نشان می‌دهد و سپس شما را به صفحه home انتقال می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن Goodreads در پلی‌استور به بیش از 10 میلیون رسیده است.
دانلود اپلیکیشن Goodreads در پلی‌استور به بیش از ۱۰ میلیون رسیده است.

در این صفحه، فید یا همان صفحه اصلی را مشاهده می‌کنید که شامل کتاب‌های جدید و پرطرفدار، بررسی امتیازهای افراد دنبال شده و کتاب‌های پیشنهادی Goodreads می‌شود.

همچنین در بالای صفحه، نوار جست و جو را مشاهده می‌کنید که می‌توانید کتاب مورد نظرتان را در برنامه پیدا کنید.

با ورود به صفحه هر کتاب، اطلاعات آن مشاهده می‌شود. آن را در قفسه کتاب‌های خود قرار دهید و دیدگاه خود را بنویسید و به کتاب امتیاز دهید.

مطالب مرتبط:

یادگیری زبان‌های خارجی با خواندن کتاب

Goodreads این قابلیت را دارد تا همزمان با کتاب‌هایی که می‌خوانید، درصد پیشروی را هم اضافه کنید.

علاوه‌ بر همه این‌ها، به طور پیش‌فرض قفسه‌ای وجود دارد برای کتاب‌هایی که تا به حال خوانده‌اید (Read) و کتاب‌هایی که قصد دارید بخوانید‌ (Want to read).

گودریدز به شما قابلیت اسکن می‌دهد. تصور کنید، در کتاب‌فروشی هستید و می‌خواهید پیش از خرید کتاب، نظرات دیگران را راجع به آن کتاب بدانید یا می‌خواهید آن را به قفسه خود اضافه کنید.

در این حالت، با اسکن جلد یا بارکد کتاب در مقابل دوربین، گودریدز آن را تشخیص می‌دهد و اطلاعات کتاب برای شما نمایش داده می‌شود.

Goodreads مناسب چه کسانی است؟

همان طور که گفتیم Goodreads مناسب افرادی است که اهل کتاب و گفت و گو باشند. این افراد نظراتشان را در این سایت با بقیه به اشتراک می‌گذارند. هم‌چنین در این سایت کتاب‌های خود را شخصی‌سازی می‌کنند تا بدانند چه کتابی را خوانده‌اند و قصد مطالعه چه کتابی را دارند.

بسیاری از نویسندگان محبوب ومعروف در Goodreads حساب شخصی دارند.

اگر مترجم هستید و می‌خواهید در زمینه ترجمه کتاب فعالیت کنید و نمی‌دانید چه کتابی مناسب ترجمه است، از Goodreads استفاده کنید. در Goodreads میان کتاب‌ها جست و جو کنید و نظرات را بخوانید. Goodreads به شما در انتخاب کتاب برای ترجمه کمک خواهد کرد.

کلام آخر

شما با گشت و گذار در این سایت به هزاران کتاب دسترسی پیدا خواهید کرد تا نظرات خوانندگان دیگر را بخوانید، امتیاز دهید و کتاب‌ها را نقد کنید. همین طور این امکان را دارید با دوستان دیگر و نویسندگان مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنید.

آیا شما از اپلیکیشن Goodreads استفاده کرده‌اید؟ نظر شما راجع به آن چیست؟

ویرایش نیتیو مقالات و ارائه گواهی ویرایش نیتیو، تاثیر قابل توجهی در شانس پذیرش مقالات دارد. برای استفاده از خدمات ویرایش نیتیو ترجمیک، کافیست سری به صفحه این خدمات بزنید.

یک دیدگاه در «معرفی و آشنایی با سایت Goodreads برای دوستداران کتاب»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.