بررسی و معرفی ۵ دیکشنری آنلاین مهم ایتالیایی

معرفی بهترین دیکشنری‌های آنلاین ایتالیایی

زبان ایتالیایی زبانی دلنشین و شیرین است ولی مانند همه زبان‌ها چالش‌های خاص خودش را نیز دارد. یافتن ترجمه سریع از کلمه‌ای ایتالیایی که نمی‌شناسید، آسان نیست. شاید ترجیح بدهید که معنی هر کلمه را سریع در گوگل جست و جو کنید ولی لزوما این کار برای فردی که قصد یادگیری ایتالیایی یا ترجمه ایتالیایی را دارد، بهترین گزینه نیست.

برای این‌که واقعا این زبان را درک کنید، باید به منابع دقیق‌تری مراجعه کنید: فرهنگ لغت‌های ایتالیایی. امروزه انواع مختلفی از فرهنگ لغت‌های ایتالیایی در انواع مختلفی مانند آفلاین و آنلاین وجود دارد. بعضی افراد فرهنگ لغت‌های چاپی را ترجیح می‌دهند اما حمل و نقل این دیشکنری‌ها ساده نیست.

یکی از مزایای دیکشنری‌های آنلاین این است که در هر مکانی امکان استفاده از آن‌ها را دارید. البته فرهنگ لغت‌های آنلاین نیز انواع مختلفی دارند و هر کدام برای کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شود. مثلا بعضی دیکشنری‌ها کاربرد بسیاری در ترجمه کتاب یا ترجمه تخصصی در زبان ایتالیایی دارد.

برای آشنایی با ۵ دیکشنری آنلاین برای یادگیری و ترجمه ایتالیایی در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

آلمانی یاد بگیرم یا ایتالیایی؟

دیکشنری آنلاین ایتالیایی WordReference

WordReference دیکشنری آنلاین برای کلمات زبان ایتالیایی است. این سایت منحصرا برای زبان ایتالیایی نیست اما دلیلی وجود دارد که زبان‌آموزان بی‌شماری در طول سال‌ها به آن اعتماد کرده‌اند. این دیکشنری ترجمه و همچنین صرف، جملات مثال و « compound forms» (عباراتی که در آن کلمه، ظاهر می‌شود) را ارائه می‌دهد.

دیکشنری WordReference برای یافتن معنی لغات ایتالیایی بسیار مناسب است
دیکشنری WordReference برای یافتن معنی لغات ایتالیایی بسیار مناسب است

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی WordReference انجمن آن است. در انجمن این سایت، کاربران، درباره عبارات مختلف ایتالیایی و انگلیسی بحث می‌کنند تا بفهمند که چگونه آن‌ها را ترجمه کنند یا مورد استفاده قرار دهند. این ویژگی مفید است، زیرا حتی در هنگام استفاده از کامل‌ترین فرهنگ لغت‌ها نیز شاید سؤالاتی در مورد استفاده از کلمه برای شما ایجاد کند که فقط یک گوینده بومی توانایی پاسخ به آن را دارد. این ویژگی‌ مخصوصا برای استفاده مترجمان در ترجمه تخصصی کاربردی است.

این سایت، اپلیکیشن نیز دارد و برای اندروید و ios نیز قابل نصب است.

Oxford Italian Dictionary، فرهنگ لغت آنلاین

دیکشنری آکسفورد ادعا می‌کند که ۴۵۰۰۰۰ ترجمه برای ۳۰۰۰۰۰ کلمه و عبارت دارد. نسخه آزمایشی این اپلیکیشن، آنلاین است. البته اگر این اپلیکیشن را بخرید، امکان استفاده از نسخه آفلاین را هم دارید. مانند WordReference، تعدادی ایده برای ترجمه تخصصی بعضی کلمات را به شما ارائه می‌دهد. البته این ایده‌های ترجمه زیاد نیست و انجمنی نیز برای گفت و گو ندارد.

مطالب مرتبط:

ده اصطلاح پرکاربرد ایتالیایی

هم‌چنین این دیکشنری درصورت تایپ اشتباه کلمات، پیشنهادهایی را به شما ارائه می‌دهد اگرچه به اندازه WordReference یا Google Translate شهودی نیست. با این حال، دیکشنری آنلاین آکسفورد رابط کاربری مناسبی دارد و گزینه‌ای مناسب برای پیدا کردن معنی لغات محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن Oxford Italian Dictionary

اپلیکیشن Linguee، گزینه‌ای مناسب برای یادگیری ایتالیایی در سفر

دیکشنری‌هایی که به صورت اپلیکیشن وجود دارند، برای سفر بسیار مناسب هستند. یکی از اپلیکیشن‌های ترجمه ایتالیایی، Linguee است که به علت طراحی خاص آن از بسیاری از گزینه‌های دیگر بهتر است. این دیکشنری هم به صورت سایت و هم به صورت اپلیکیشن قابل نصب بر اندروید و ios موجود است.

نمایی از سایت Linguee برای ترجمه آنلاین واژگان ایتالیایی
نمایی از سایت Linguee برای ترجمه آنلاین واژگان ایتالیایی

این برنامه به سرعت نتایجی را برای ترجمه‌های احتمالی به شما نشان می‌دهد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که عمیق‌تر در یک کلمه و نحوه استفاده از آن در جمله غوطه‌ور شوید. این باعث افزایش سرعت مترجمان در ترجمه متون مختلف می‌شود، زیرا تشخیص درستی و منطقی بودن ترجمه یک کلمه خاص را برای شما آسان‌تر می‌کند. پس اگر مترجم ایتالیایی هستید و برای خودتان یا یک سایت ترجمه تخصصی کار می‌کنید، این دیکشنری را از دست ندهید!

یکی دیگر از مزایای این برنامه این است که امکان دانلود لغت‌نامه‌ها را فراهم کرده است. بنابراین حتی اگر امکان اتصال به Wi-Fi را ندارید، همچنان این اپلیکیشن برای شما کار می‌کند.

دانلود و نصب اپلیکیشن Linguee

دیکشنری ایتالیایی انگلیسی Ascendo Inc

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است که این امر، یک مزیت مهم برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود. هم‌چنین این اپلیکیشن در اندروید وios نصب می‌شود.

در اپلیکیشن Ascendo بر کلمات ایتالیایی کلیک کنید تا فورا تلفظ آن‌ها را بشنوید. هم‌چنین می‌توانید که در این فرهنگ لغت برای کلمات یادداشت بگذارید یا حاشیه‌نویسی انجام دهید. همچنین این اپلیکیشن آزمون‌ها و یکسری امکانات جانبی را برای یادگیری فعال و تقویت زبان ایتالیایی شما ارائه می‌دهد.

دانلود و نصب دیکشنری Ascendo Inc

فرهنگ لغت ایتالیایی-ایتالیایی Treccani

اکنون که در ایتالیایی پیشرفت کرده‌اید، زمان استفاده از دیکشنری‌های متفاوتی رسیده است. برای انجام ترجمه‌های تخصصی‌تر یا مکالمه روان‌تر شاید بهتر باشد که به جای دیکشنری انگلیسی-ایتالیایی از دیکشنری ایتالیایی-ایتالیایی استفاده کنید. به این ترتیب، شما به جای جابه‌جایی بین دو زبان (برای فارسی‌زبانان، سه زبان) در خود زبان مقصد، غوطه‌ور می‌شوید.

یکی از معتبرترین و بهترین دیکشنری‌های ایتالیایی به ایتالیایی، Treccani است. استفاده از وب‌سایت Treccani شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. ولی این سایت سرشار از اطلاعات مفید در مورد کلمات، تاریخچه آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها است.

مطالب مرتبط:

کدام کشورها ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

سخن پایانی

زبان ایتالیایی زبانی شیرین است که در سراسر جهان بیش از ۶۵ میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند. هم‌چنین این زبان تشابهات بشیاری با سایر زبان‌های لاتین مانند اسپانیایی و فرانسوی دارد. بنابراین اگر به زبان ایتالیایی علاقه دارید، یادگیری این زبان را از همین الان شروع کنید.

اگر به ترجمه فارسی به ایتالیایی و ترجمه ایتالیایی به فارسی نیاز دارید، با خیالی آسوده سفارش ترجمه خود را به ترجمیک بسپارید. با ترجمیک بالاترین کیفیت ترجمه را تجربه کنید.

2 دیدگاه در «معرفی بهترین دیکشنری‌های آنلاین ایتالیایی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.