چرا ارتقا و توسعه مهارت‌ها برای فریلنسرها مهم است؟

اگر حتی یک بار در جمع فریلنسرها حضور پیدا کرده باشید، حتما می‌دانید که «ارتقا و توسعه مهارت‌ها» یکی از بحث‌های داغ محافل آن‌هاست. حتی ممکن است خود شما هم مدتی زندگی فریلنسری را تجربه کرده باشید و حالا درگیر این عبارت وسوسه‌برانگیز شده باشید!

اما «گسترش مهارت‌ها» دقیقا به چه معناست و چرا این‌قدر ذهن فریلنسرها را به خود مشغول کرده است؟

در این مطلب، خواهیم دید که «ارتقای مهارت» ذاتا به چه معناست و چه راهی برای توسعه توانایی‌های فریلنسرها وجود دارد. تا در ادامه مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

۴ نکته طلایی برای مدیریت امور مالی فریلنسرها

منظور از «ارتقای مهارت‌ها» چیست؟

ارتقای مهارت، در زبان انگلیسی معادل Upskilling بوده و به معنای یادگیری مهارت‌های جدید شغلی یا بهبود و توسعه مهارت‌های قبلی می‌باشد. در واقع Upskilling نوعی توسعه حرفه‌ای مستمر است و می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

مزایای افزایش مهارت‌های فریلنسرها

با این حال، به پر کردن شکاف‌های مهارتی کوچکی که می‌توانند مانع انجام کارهای جدید یا بهبود عملکرد افراد شود، Upskilling می‌گویند. به عنوان مثال، موارد زیر می‌توانند برخی از نمونه‌های ارتقای مهارت باشند:

  • یادگیری کار با یک نرم‌افزار جدید
  • گذارندن یک دوره کوتاه دیجیتال مارکتینگ که به راه‌اندازی کسب و کار آنلاین شما کمک می‌کند.
  • بهبود مهارت‌ «گوش دادن فعال» به منظور بهبود عملکرد در جلسات

البته، انتخاب مهارتی که قصد توسعه و بهبود آن را دارید، کاملا به شغل شما بستگی دارد. از این رو، ممکن است مهارت‌های موردنیاز شغل شما، در بین موارد فوق نباشد.

ارتقای مهارت‌ها، برای فریلنسرها چه مزایایی به دنبال دارد؟

فرقی ندارد که در چه رشته و شغلی فعالیت می‌کنید، در هر حال، ارتقای مهارت‌ها برای شما ضروری و سودمند است. با این حال، فریلنسرها، به شکل خاص‌تری از این فرایند بهره می‌برند. عناوین زیر، به معرفی مزایای ویژه توسعه توانایی‌ها، برای فریلنسرها می‌پردازد.

امکان تغییر شغل خواهید داشت!

اگر به تغییر شغل فکر می‌کنید و در حال برنامه‌ریزی برای قدم گذاشتن به مسیر شغلی جدید هستید، باید بیش از سایر همکاران‌تان به ارتقای مهارت فکر کنید! بنابراین، درباره مهارت‌های موردنیاز شغل موردنظرتان اطلاعات کسب کنید و سپس به یادگیری و مطالعه بپردازید. بدین ترتیب، برای ورود به بازار کاری جدید، آماده خواهید بود.

از بقیه همکاران‌تان متمایز خواهید شد!

قطعا تمامی افراد، صرف نظر از شغلی که دارند، ناگزیر به جنگ در میدان رقابت هستند. حال میزان این رقابت، جدیت و تاثیرگذاری آن، در مشاغل مختلف متفاوت است. با این وجود، به‌جرات می‌توان گفت که رقابت در کارهای فریلنسری، بیداد می‌کند و حتی بیشتر از سایر مشاغل است!

بنابراین، باید تا جایی که می‌توانید خودتان را از سایر همکاران متمایز کنید و به فردی منحصربه‌فرد تبدیل شوید. بدین ترتیب، شانس بیشتری برای گرفتن سفارش و پیشی گرفتن از رقبا خواهید داشت.

به‌روز خواهید ماند!

در دنیای امروز، با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، همه چیز دائما در حال تغییر است. بنابراین تعجبی ندارد اگر درخواست کارفرمایان نیز هر روز متفاوت از روز قبل باشد. در این میان، فریلنسرهایی که برای به‌روزرسانی مهارت‌های خود ارزش قائل هستند، موفق‌تر خواهند بود. چراکه می‌توانند به‌راحتی درخواست‌های جدید کارفرمایان را پوشش دهند و از عهده انجام آن‌ها بربیایند.

درآمد بیشتری خواهید داشت!

تسلط بر مهارت‌های پیچیده و پرتقاضا، فرصت پذیرش پروژه‌های حرفه‌ای که دستمزد بیشتری دارند را در اختیار شما قرار می‌دهد. تصور کنید که با چند مهارت خاص و منحصربه‌فرد آشنا هستید؛ قطعا در مقایسه با سایر همکاران، درآمد بیشتری خواهید داشت.

راه‌های افزایش درآمد فریلنسرها

باانگیزه خواهید ماند!

بی‌انگیزگی و فرسودگی شغلی، در تمام مشاغل امری طبیعی و گریزناپذیر است. بی‌شک، فریلنسری نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، مسیر یادگیری، با شور و نشاط خاصی که دارد و از خمودگی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

چگونه به عنوان یک مترجم و ویراستار مهارت‌هایمان را ارتقا دهیم؟

تا اینجا با مفهوم «ارتقای مهارت» و اهمیت آن آشنا شدیم. در این بخش سه راهکار کاربردی و قابل اجرا، برای ارتقا و بهبود مهارت‌ها را معرفی می‌کنیم.

حین کار، بیاموزید!

معمولا فعال‌ترین و پربازده‌ترین ساعات روز، در محیط کار و حین کار کردن سپری می‌شود. بنابراین چه فکری بهتر از این که، کار کردن و آموختن را به صورت موازی پیش ببرید. حال اگر شغل فعلی شما به ترجمه یا ویراستاری مربوط نمی‌شود، می‌توانید با برنامه‌ریزی صحیح، مهارت‌های نرم خود (مثل تمرکز، توجه به جزئیات، ارتباط موثر و…) را بهبود ببخشید.

اگر در حال حاضر به عنوان مترجم یا ویراستار فریلنسر مشغول به کار هستید، می‌توانید با توسعه خدماتی که ارائه می‌دهید، خودتان را به چالش‌های جدید دعوت کنید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

مطالب مرتبط:

۵ نکته برای جلوگیری از حواس‌پرتی در هنگام کار کردن

با سایر فریلنسرها در ارتباط باشید

شاید در نگاه اول، مشاغل فریلنسری با قدری احساس انزوا و گوشه‌گیری همراه باشند اما جالب است بدانید که یک جامعه بین‌المللی فریلنسری وجود دارد! با عضویت در چنین مجامعی، در جریان آخرین کنفرانس‌ها، وبینارها و حتی‌های دوره‌های کارآموزی قرار خواهید گرفت.

علاوه بر این، افراد متخصصی که در زمینه کاری مربوط به شما فعالیت می‌کنند، می‌توانند راهنمای خوبی باشند و در صورت نیاز فرایند یادگیری شما را تسهیل کنند.

در دوره‌های آنلاین ثبت نام کنید

آموزش آنلاین، یکی از انعطاف‌پذیرترین روش‌های یادگیری و مزایای زیادی دارد. از جمله:

  • طیف گسترده‌ای از موضوعات و رشته‌های تحصیلی را دربرمی‌گیرد.
  • مقرون‌به‌صرفه‌تر است
  • امکان یادگیری در هر مکان و زمانی را فراهم می‌کند.
  • با به‌روزرسانی مداوم، خیال شما را از بابت دریافت جدیدترین آموزش‌ها مطمئن می‌کند.
مزایای آموزش آنلاین

شما می‌توانید با ثبت نام در دوره‌های آنلاین دبستان ترجمیک، در زمانی معقول و با هزینه‌ای مناسب، یک گام به جلو بردارید.

دوره ویرایش تخصصی کتاب

دوره جامع ویرایش و درست‌نویسی

کارآموزی آنلاین تولید محتوا و نویسندگی

کارگاه ترجمه فارسی به انگلیسی

کارگاه ترجمه انگلیسی به فارسی

سخن پایانی

در پایان لازم به ذکر است که مجبور نیستید تمام پیشنهادات و نکات گفته‌شده در این مطلب را پیاده‌سازی کنید. با این حال، بهتر است در هر جایگاه و موقعیتی که هستید، دائما مهارت‌ها و دانش خود را به‌روز کنید و در مسیر پیشرفت گام بردارید.

ترجمیک از میان نویسندگان، ویراستاران و مترجمان حرفه‌ای کشور، نیروی دورکار استخدام می‌کند. در صورت تمایل به همکاری رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.