چگونه لندینگ پیج را برای کاربران خود بهبود ببخشیم؟

لندینگ پیج‌ها بخش بسیار مهمی از سایت شما را تشکیل می‌دهند. اگر آن‌ها را بهینه کنید، باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شوید. هر صفحه‌ای از یک سایت که با هدفی مشخص ساخته می‌شود، به آن لندیگ پیج یا صفحه فرود می‌گویند.

محتوا بخش مهمی از هر لندینگی را تشکیل می‌دهد. شما با تولید محتوای متنی درست و استخدام نویسندگان ماهر از بقیه افراد یک قدم جلوتر می‌‌افتید. با قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و لینک‌دهی مناسب، گوگل به شما رتبه خوبی خواهد داد.

باید صفحه را به گونه بسازید که مخاطب با آن ارتباط بگیرد، اما مواردی مشترکی وجود دارد که شامل همه صفحات فرود می‌شود. در این پست به برخی نکات که لندینگ پیج شما را به لندینگ بهتری تبدیل می‌کند، اشاره می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

لندینگ پیج چیست؟

شما هر صفحه از سایت خود را با هدف خاصی طراحی و آن را به نمایش می‌گذارید. برای مثال صفحه تماس با ما برای این ساخته می‌شود که مخاطبان یا مشتریان با شما ارتباط بگیرند.

بازدیدکنندگان از منابع معتبری مانند خبرنامه‌ها، رسانه‌ها یا آگهی‌های مختلف به صفحات سایت شما می‌رسند. این صفحات همان لندینگ پیج یا صفحات فرود هستند که با هدفی مشخص مانند فروش بیشتر یا تخفیف‌‌های مناسبتی طراحی شده‌اند. این صفحات باید بیش‌ترین ورودی را از منابع خارجی دریافت کنند.

لندینگ پیج طراحی شده ترجمیک برای نوروز
لندینگ پیجی که ترجمیک برای عید نوروز طراحی کرده است

کاربر با ورود به این صفحه ممکن است که آن را بدون هیچ اقدامی ببندد یا همان کاری را انجام دهد که شما می‌خواهید و باعث افزایش نرخ تبدیل شود. اگر می‌خواهید کاربران شما از دسته دوم باشند، نکاتی را که در ادامه به آن پرداختیم، با دقت مطالعه کنید.

صفحات فرود خود را متمرکز طراحی کنید

روی لندینگی که طراحی می‌کنید، باید تمرکز ویژه‌ای داشته باشید. زیرا در لندینگ محصولات خود را برای فروش گذاشته‌اید یا خدماتی را که ارائه می‌دهید، معرفی می‌کنید یا تخصص خود را به نمایش می‌گذارید.

مطمئن شوید که فقط بر روی یک نقطه متمرکز شده‌اید. در هر لندینگ اطمینان پیدا کنید که از چیز اضافه‌ای صحبت نکرده‌اید و مخاطب را به کاری که می‌خواهید انجام دهد، راهنمایی کنید.

مطالب مرتبط:

۵ ایده تولید محتوا برای کسب و کارهای مجازی

روی محتوای لندینگ پیج وقت کافی بگذارید

به نظر شما یک صفحه ساده با دو عکس و چند خط متن باعث جذب مخاطب شما می‌شود؟ صادقانه بگوییم، جواب این سوال خیر است!

تصور کنید که مخاطب هیچ شناختی نسبت به شما ندارد، چطور می‌خواهید با محتوایی مناسب مخاطب را وادار به انجام یک عمل یا خرید کنید؟ ابزارتان برای این کار محتوای سئو شده است. این محتوا باید محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را به خوبی معرفی کند. این کار را با استخدام نویسنده ماهر پیش‌ ببرید یا آن را در سایت سفارش تولید محتوا، برون سپاری کنید.

محتوا ابزاری بزرگ و قدرتمند برای قرار گرفتن در جایگاه مناسب در گوگل
محتوا ابزاری قدرتمند برای گرفتن رتبه در گوگل است

با تولید محتوا اصولی ، کاربر را قدم به قدم راهنمایی کنید. برای مثال ابتدا از او بخواهید یک مقاله از سایت را بخواند؛ در قدم بعدی بخواهید برای دسترسی به امکانات بیشتر سایت ثبت‌نام کنند. پله پله با محتوای مناسب مخاطب را درگیر سایت خود کنید تا در آخر اقدام به خرید کند.

لندینگ را با عنوانی جذاب شروع کنید

صفحه ورود شما باید جذاب شروع شود. دامنه توجه افراد فقط ۸ ثانیه است، بنابراین باید در سریع‌ترین زمان برای کاربر شرح دهید که از او چه می‌خواهید.

برای لندینگ پیج خود عنوانی ایجاد کنید که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. اما یک عنوان جذاب چه ویژگی‌ای دارد؟

  • شامل کلماتی با تاثیرگذاری زیاد است. مثلا: رایگان، شگفت‌انگیز، خاص
  • برای کاربر ارزش آفرینی می‌کند: مثلا: فروشتان چند برابر خواهد شد!، با شرکت در این کلاس‌ها، زبان خود ۶ ماهه تقویت کنید!
  • چالش برانگیز است: مثلا هیچ وقت روی این دکمه کلیک نکنید!
  • رسیدن به نتیجه را برای مخاطب خود آسان کرده‌اید. مثلا با مشاهده این ویدئو در مدت زمانی کم، پولتان دو برابر خواهد شد!

مطالب مرتبط:

چگونه برای محصولات کسل‌کننده، محتوا بنویسیم؟

به نظر شما کدام جمله شما را وادار به کلیک کردن می‌کند:

  1. برای یادگیری زبان انگلیسی، روی این دکمه کلیک کنید تا در کلاس‌های ما ثبت‌نام کنید.
  2. کم‌تر از ۱ ساعت انگلیسی یاد بگیر! با ثبت‌نام در کلاس‌های ما با ۵۰ درصد تخفیف انگلیسی را یادبگیر!

احتمالا جمله دوم نظرتان را جلب کرده است. چون کاری را برای کاربرتان آسان کرده‌اید. دادن ارزش و وعده باعث کلیک بالای کاربران می‌شود.

از تصاویر استفاده کنید

گفته می‌شود که عکس‌ها تاثیر قابل توجهی را در هدایت بازدیدکنندگان دارند. اگر محصولی را می‌فروشید، داشتن تصاویر با کیفیت در لندینگ پیج شما، تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

یک راه عالی برای افزایش درک مردم از محصول شما، داشتن تصاویری افرادی است که از محصول شما استفاده می‌کنند.

لندینگ پیج را ساده طراحی کنید

دقیقه‌های اولی که کاربر وارد صفحه می‌شود، بسیار ارزشمند است. یک اشتباهی که ممکن خیلی از افراد آن را انجام دهند، در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل در اختیار کاربر است. این باعث می‌شود که تمرکز کاربر از هدفی که شما می‌خواهید که به آن برسد، دور شود.

کلام آخر

لندینگ پیج‌ها یا صفحات فرود بخش مهمی از سایت‌ها را تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهیم که کاربر را در سایت نگه داریم، باید لندینگ را اصولی طراحی کنیم و چیزی را که کاربر از آن لندینگ می‌خواهد،به او بدهیم. در این مقاله از ترجمیک سعی کرده‌ایم که نکاتی که در طراحی یک لندینگ پیج باید رعایت شود، بیان کنیم. امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

بسیاری از نویسندگان ترجمیک، برای تولید محتول از فنون ترجمه تخصصی کمک می‌گیرند. اگر شما با این فنون آشنا هستید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

2 دیدگاه در «چگونه لندینگ پیج را برای کاربران خود بهبود ببخشیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.