بررسی و نکات موفقیت در آزمونGMAT

چگونه برای آزمون GMAT آماده شویم؟

اگر جز افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، احتمالا از روند اقدامات لازم برای این منظور اطلاع دارید. این اقدامات شامل ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، شرکت در آزمون‌های مربوطه و… است. برای افزایش شانس پذیرش، باید تمامی اقدامات مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی به دقت و درستی انجام شود.

یکی از آزمون‌هایی که برای اعطای پذیرش تحصیلی افراد وجود دارد، آزمونGMAT است. این آزمون برای پذیرش در رشته‌های MBA و مدیریت کاربرد دارد. برای موفقیت در این آزمون پررقابت، داوطلبان باید برنامه مشخص و صحیحی را داشته باشند و خود را از هر جنبه آماده کنند.

اگر به دنبال ارائه برنامه‌ریزی مناسب برای موفقیت در آزمون GMAT هستید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

همه‌چیز درباره‌ی نمره‌دهی آزمون SAT

مروری بر روند آزمون GMAT

آزمون GMAT آزمونی است که برای پذیرش در دانشگاه‌ها و کالج‌های خارج از کشور در رشته MBA و مدیریت برگزار می‌شود. برای موفقیت در این آزمون کسب نمره ۶۵۰ از ۸۰۰ لازم و ضروری است. این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود و امکان شرکت در آن به دو صورت آنلاین و آفلاین شرکت کرد.

برای موفقیت در آزمون gmat کسب نمره 650 از 800 لازم و ضروری است.
برای موفقیت در آزمون gmat کسب نمره ۶۵۰ از ۸۰۰ لازم و ضروری است.

نکاتی کلیدی برای موفقیت در آزمون GMAT

مجموعه‌ای از نکات در خصوص مطالعه برای این آزمون باعث می‌شود تا نمره قبولی را در این آزمون کسب کرد. در ادامه این مطلب، نکاتی مهم و موثر برای موفقیت در این آزمون را بیان خواهیم کرد:

  • در خصوص بخش‌های این آزمون به دقت مطالعه کنید. مدت زمان برگزاری آزمون GMAT 3 ساعت و هفت دقیقه است. هم‌چنین این آزمون در چهار بخش برگزار می‌شود. کسب اطلاعات کافی دربارۀ روند این آزمون، دیدی کلی برای برنامه‌ریزی در جهت موفقیت به داوطلبان می‌دهد.
  • روند آماده‌سازی خود را برای این آزمون، از مدت‌ها قبل از تاریخ آزمون خود شروع کنید. هم‌چنین، تمامی منابع آنلاین و آفلاین مطالعه برای این آزمون را تهیه کنید.
  • مطالعه و تمرین منظم داشته باشید. دقت کنید که یکی از شروط موفقیت در این آزمون، بررسی تمامی نمونه سوالات این آزمون است.
  • روزنامه‌ها، رمان‌ها، مجلات و… را مطالعه کنید. مطالعه این قبیل خواندنی‌ها باعث می‌شود دایره لغات شما برای این آزمون افزایش پیدا کند و عملکرد بهتری در این آزمون داشته یاشید.

چگونگی برنامه‌ریزی برای موفقیت در آزمون GMAT

در ادامه این مطلب، توضیحی در خصوص بخش‌های این آزمون می‌دهیم و راه‌حل‌های موفقیت در هر بخش را نیز ارائه می‌دهیم:

بخش اول آزمون، بخش تحلیل و استدلال

این بخش شامل دوازده سوال است و سی دقیقه زمان دارد. داوطلب باهوش باید تمامی سوالات را در مدت ۲۵ دقیقه پاسخ دهد و پنج دقیقه باقی مانده را صرف مرور کلی و بررسی مجدد پاسخ‌های خود کند. برای تجزیه و تحلیل سوال‌های این بخش، لازم است تمامی جزوه‌ها و کتاب‌های خود را مطالعه کنید تا به خوبی این بخش را پشت سر بگذارید.

برای پاسخ‌گویی به بخش اول سوالات آزمون gmat،  سی دقیقه فرصت دارید.
برای پاسخ‌گویی به بخش اول سوالات آزمون gmat، سی دقیقه فرصت دارید.

بخش دوم آزمون، بخش تحلیل کمی

بخش دوم این آزمون شامل ۳۱ سوال است و داوطلبان باید به این سوالات در مدت زمان ۶۲ دقیقه پاسخ دهند. در این بخش نیز باید تمامی سوالات در طول مدت ۵۵ دقیقه پاسخ داده شود و زمان باقی‌مانده صرف بررسی درست بودن پاسخ‌ها شود. سعی کنید برای موفقیت در این بخش، فرمول‌های ریاضی را حفظ کنید تا در زمان شما صرفه‌جویی شود. بررسی نمونه‌ سوالات قبلی این آزمون برای استفاده از داده‎‌‌های کمی به داوطلبان کمک زیادی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

آزمون آیلتس وGRE چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

بخش سوم آزمون، بخش تحلیل زبانی

بخش سوم و مهم این آزمون، بخش تحلیل زبانی است. داوطلبان باید به ۳۶ سوال در مدت زمان ۶۵ دقیقه پاسخ دهند. در بخش سوم، مهارت‌های زبانی و نحوه استفاده از زبان انگلیسی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای موفقیت در این بخش حتما، دستور زبان و گرامر زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. هم‌چنین با مطالعه کتاب یا روزنامه‌ها با جملات روان زبان انگلیسی آشنا شوید. با مترادف و متضاد کلمات و هماهنگی فعل و فاعل و… در زبان انگلیسی آشنا شوید و آن‌ها را در خود تقویت کنید.

در بخش سوم آزمون gmat، مهارت‌های زبانی و نحوه استفاده از زبان انگلیسی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
در بخش سوم آزمون gmat، مهارت‌های زبانی و نحوه استفاده از زبان انگلیسی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بخش چهارم آزمون، بخش نگارش تحلیلی

در بخش چهارم این آزمون، داوطلبان باید در مدت ۲۵ دقیقه یک متن تحلیلی را بنویسند. استفاده از استدلال‌های منطقی در نوشتن یک متن تحلیلی بسیار مهم و اثرگذار است. برای این بخش نیز توصیه می‌شود متن اصلی در مدت ۲۵ دقیقه نوشته شود و پنج دقیقه صرف مطالعه مجدد و رفع ایرادات متن شود. مطالعه انواع مقالات تحلیلی که دارای جنبه‌های مهم استدلالی هستند، در بهبود عملکرد افراد در این بخش نقش مهمی را ایفا می‌کند. تمرین مداوم و نوشتن متون مختلف در افزایش سرعت و عملکرد افراد بسیار مفید خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ ترجمیک، تلاش کردیم شیوه‌های پاسخگویی به هر بخش آزمونGMAT را بیان کنیم و نکاتی را نیز در مورد نحوه مدیریت زمان نیز بیان کردیم. توصیه ما این است که اگر خود را برای این آزمون آماده می‌کنید، تمامی منابع مربوط به این آزمون را مطالعه کنید و زمان مناسبی برای موفقیت در این آزمون اختصاص دهید.

ترجمیک به منظور موفقیت افراد در آزمون آیلتس، کلاس آنلاین آیلتس برگزار می‎‌کند. اگر به دنبال موفقیت در این آزمون هستید، کلاس‌های آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.