حفظ کردن پاسخ‌ها در آزمون آیلتس

آیا حفظ پاسخ‌ها، باعث افزایش نمره آیلتس می‌شود؟

در کنار آموزش آیلتس و مطالعه، یادگیری تکنیک‌های موفقیت در این آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از راهبردهایی که ممکن است داوطلبان در روند یادگیری آیلتس به کار بگیرند، حفظ کردن پاسخ سوالات است.

حفظ کردن پاسخ‌های سوالات آزمون آیلتس در بخش‌های رایتینگ یا اسپیکینگ خود را نشان می‌دهد. اما آیا حفظ کردن پاسخ سوالات این دو بخش شیوۀ صحیحی است؟ حفظ کردن پاسخ‌ها چه مشکلاتی در بخش اسپیکینگ و رایتینگ به دنبال دارد؟

اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه از نمره ۵/۶ آیلتس به نمره ۷ برسیم؟

حفظ پاسخ‌ها در مهارت اسپیکینگ

یکی از ترفندهای داوطلبان آیلتس، حفظ کردن پاسخ سوالات رایتینگ و اسپیکینگ است. این در حالی است که پاسخ‌های حفظی ممکن است داوطلبان را دچار چالش‌هایی کند. در ادامه این مطلب، به نمونه‌ای از پاسخ‌ حفظی و بداهه داوطلبان اشاره می‌کنیم:

سوال:

Do people in Iran prefer to use public transport or private transport?

آیا حفظ کردن پاسخ‌ها در رایتینگ آیلتس کار درستی است؟

پاسخ حفظی:

“Iran is a diverse country and due to hectic schedules, people use a variety of transport options. Just like in my hometown, it has all the facilities such as buses, taxis and trains. So, people prefer to use public transport instead of private transport.”

پاسخ بداهه:

“Hmmm. It’s really hard to say I guess, because it really depends on whether you are based in a large city or a small town. I suppose in the countryside, people have to rely on their own cars, coz I have to admit, there are barely any services put on for them at all. In the big cities, like Tehran, there are so many options for public transport and the roads are so jammed with cars, that catching a bus or a train would be less problematic. Not sure about trams though, as they move along at a snail’s pace, I would say.”

  • زمانی که پاسخ حفظ شده را در مقایسه با پاسخ بداهه قرار می‎‌‌دهیم، متوجه می‌شویم که محتوای پاسخ حفظ شده کاملا با سوال در تطابق قرار نمی‌گیرد. بنابراین، مهم‌ترین مشکلی که حفظ پاسخ سوالات اسپیکینگ ممکن است به دنبال داشته باشد، عدم تطابق با سوال است.
حفظ کردن پاسخ‌ها در رایتینگ آیلتس

برای مثال سوال در خصوص ترجیح مردم کشور شما در مورد استفاده از حمل و نقل عمومی مطرح شده است. این در حالی است که در پاسخ حفظ شده، محتوا بر همه امکانات حمل و نقل کشور مطرح شده است نه ترجیح مردم برای استفاده از این امکانات.

  • نکته دیگر، استفاده از اصوات برای نشان دادن عواطف و احساسات در پاسخ‌های بداهه است. هنگامی که از پاسخ‌های حفطی استفاده می‌کنیم، نشان دادن احساسات سخت‌تر است. به عبارت دیگر، این موضوع موجب می‌شود ریتم، لحن و تلفظ تحت تاثیر قرار گیرد و به این ترتیب ۲۵٪ از نمره شما کاهش پیدا کند.

مطالب مرتبط:

شیوه پاسخگویی به سوالات agree or disagree

حفظ پاسخ‌ها در مهارت رایتینگ

در ادامه این مطلب، با ذکر مثالی مشکلاتی که در پی یادداشت پاسخ‌های حفظی در مهارت رایتینگ به وجود می‌آید را بیان می‌کنیم. مسئلۀ حفظ پاسخ‌ها، در رایتینگ تسک ۲ و نگارش مقاله نمایان‌تر است.

سوال:

Some people think it is a good thing for primary school children to have a mobile phone to take to school every day.

To what extent do you agree or disagree?

حفظ کردن جواب‌ها در رایتینگ آیلتس

پاسخ حفظی:

With the development of society, mobile phones are becoming more and more important in our daily lives. Some people claim it is useful for primary school children to bring one with them daily, while others oppose this view and challenge this notion. I am a supporter of the former view and the following paragraphs will expand on the above-mentioned arguments and provide a plausible conclusion.

پاسخ بداهه:

Ownership of mobile phones has become so common these days, and so some people have suggested that primary school learners should also possess one, taking it with them to school each day. This essay will explain why this view is justified for both safety and family coordination reasons.

  • در پاسخ بداهه، مقدمه طوری تنظیم نشده است که با سوال در ارتباط باشد. به عبارت دیگر، داوطلب مطابق با سوال ذهنی خود پاسخ را بیان کرده است. این در حالی است که باید متن رایتینگ در ارتباط کامل با سوال باشد. صرفا بیان نظر در خصوص موضوعی کلی به معنای کسب نمره مطلوب نیست.
  • استفاده از دامنه واژگان بالا و بی‌ارتباط به موضوع نشان‌دهندۀ عدم تسلط شما بر زبان است. بنابراین، میزان واژگان متناسب با موقعیت و سوال کاهش یا افزایش پیدا می‌کند. دقت کنید که استفاده از پاسخ‌های حفظی و کلمات آن می‌تواند عملکرد شما را تحت تاثیر قرار دهد.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم مشکلاتی که در پی بیان پاسخ‌های حفظی در رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس به وجود می‌آید را بیان کنیم. دقت کنید که پاسخ‌های حفظی، افکار و نظرات شما را بیان نمی‌کند و ممتحن‌ها هم به راحتی پی به حفظی بودن آن‌ها می‌برند. در هر صورت توصیه ما این است که به هیچ وجه از پاسخ‌های آماده و حفظی در آزمون آیلتس استفاده نکنید!

اگر به دنبال کلاس آیلتس با هزینه مناسب هستید، هزینه آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.