کلاس زبان حضوری بهتره یا آنلاین؟

۴ باور اشتباه درباره کلاس زبان آنلاین

اگر جزء افرادی باشید که برای یادگیری زبان انگلیسی و آیلتس اقدام کرده‌اند، حتما گزینه‌های زیادی پیش‌رو دارید. کلاس آیلتس آنلاین و کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی حضوری یا آنلاین از جمله این گزینه‌ها هستند. هر کدام از این شیوه‌های یادگیری زبان، خصوصیات منحصر به خود را دارند.

ممکن است در خصوص کلاس‌های آنلاین زبان این باور وجود داشته باشد که این کلاس‌ها برنامۀ درسی کاملی به شما نمی‌دهد. هم‌چنین این دیدگاه وجود دارد که این کلاس‌ها، ساختار ساده‌تری نسبت به کلاس حضوری دارند و نظارت چندانی بر آن‌ها وجود ندارد. اما چه قدر این باورها صحیح و منطبق بر واقعیت هستند؟

اگر جزء افرادی هستید که در انتخاب کلاس زبان آنلاین یا آیلتس مردد هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

کلاس خصوصی برای آیلتس بهتر است یا کلاس گروهی؟

باورهای اشتباه درباره کلاس زبان آنلاین

از میان رایج‌ترین باورهایی که درباره کلاس‌ زبان آنلاین وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عدم توجه فردی به زبان‌آموزان

ممکن است این باور وجود داشته باشد که صمیمت کلاس حضوری از کلاس آنلاین بیشتر است. نوئل ووف، مدرس باتجربۀ زبان در این خصوص باور متفاوت‌تری دارد و معتقد است که: «در دنیای حاضر، ما به ارتباطات آنلاین عادت کرده‌ایم و آن را غیرطبیعی نمی‌دانیم.»

تفاوت کلاس زبان آنلاین و حضوری

پیشنهاد ما این است که در کلاس‌های آنلاینی شرکت کنید که تعداد نفرات حاضر در آن‌ها کم است یا کمتر از ده نفر هستند. در این صورت میزان توجه به تمامی زبان‌آموزان به شکل مساوی تقسیم می‌شود و مدرس نیز فرصت دارد تا تمامی زبان‌آموزان را در فرآیند آموزش مشارکت دهد. این شیوه موجب می‌شود فرآیند تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان نیز افزایش یابد.

مشارکتی نبودن کلاس

امکان روشن کردن دوربین و میکروفن برای مشارکت دادن زبان‌آموزان، از جمله مواردی است که نادرست بودن این باور را اثبات می‌کند. تالارهای گفتمان یا اتاق‌های مخصوص گفتمان نیز این امکان را به افراد می‌دهد که با مشارکت بیشتری کلاس زبان را برگزار کنند.

علاوه بر این، تعداد پایین‌تر افراد حاضر در کلاس آنلاین در مقایسه با کلاس حضوری امکان مشارکت بیشتری برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند. استفاده از ابزارهای خاص آموزش مانند نظرسنجی‌های آنلاین تجربه تعاملی و مشارکتی بیشتری را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند.

کیفیت پایین‌تر سطح آموزش

یکی دیگر از باورهای اشتباه در خصوص کلاس آنلاین زبان با کلاس حضوری، باور به پایین بودن سطح آموزش در این نوع کلاس است. این در حالی است که کلاس‌های آنلاین تجربۀ چندرسانه‌ای را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. استفاده از ویدیو، صوت و… از جمله این موارد هستند.

کلاس زبان حضوری بهتره یا آنلاین

طبق گفته ووف، مدرس باتجربه کلاس آنلاین، آنلاین برگزار شدن کلاس‌ها به معنای عدم وجود ساختار آموزشی و بی‌برنامگی در این کلاس‌ها نیست. بر عکس این باور، تمامی اطلاعات در کلاس زبان آنلاین ذخیره و ضبط می‌شوند و امکان استفاده مجدد از آن‌ها وجود دارد.

مطالب مرتبط:

بهترین راه‌های آموزش گرامر انگلیسی به کودکان

پایین بودن تمرکز

باور دیگری که در خصوص کلاس زبان آنلاین وجود دارد این است که تمرکز در خانه سخت‌تر از محیط آموزشی حضوری است. برخی افراد ممکن است تمرکز لازم را در آموزش آنلاین نداشته باشند. علت این عدم تمرکز می‌تواند استفاده از تلفن‌ همراه، فضای مجازی، امور مربوط به منزل و… باشد.

با این حال دقت کنید که کلاس‌های آنلاین راحتی را به شما می‌دهند که محیط سنتی کلاس‌های حضوری آن را از شما سلب کرده‌اند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که مسیر رفت و آمد آموزش حضوری از نظر زمانی تمرکز شما را کاهش می‌دهد. این در حالی است که آموزش کوتاه‌مدت آنلاین تمرکز شما را حفظ می‌کند و مدت زمان بیشتری درگیر آموزش و یادگیری خواهید ماند.

سخن پایانی

در این مطلب، تلاش کردیم به بررسی باورهای اشتباه دربارۀ کلاس زبان آنلاین بپردازیم. فراموش نکنید که هر دو کلاس و شرایط برگزاری آن‌ها متفاوت است. با این حال با انتخاب و امتحان کلاس زبان آنلاین، یادگیری آسان‌تر و در دسترس‌تری را تجربه خواهید کرد و همانند کلاس حضوری میزان یادگیری و بازدهی شما بالا خواهد بود.

مهم‌ترین گام برای شرکت در کلاس آیلتس، تعیین سطح زبان داوطلبان است. با تعیین سطح آیلتس ترجمیک، شرکت در کلاس‌های آیلتس با کیفیت بالای آموزشی را تجربه خواهید کرد!

3 دیدگاه در «۴ باور اشتباه درباره کلاس زبان آنلاین»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.