راهکارهای رسیدن به گوگل دیسکاور

چگونه محتوای سایتمان را در گوگل دیسکاور قرار دهیم؟

گوگل دیسکاور یک قابلیت با ارزش در موتور جست و جوگر گوگل است. این قابلیت بر اساس علایق کاربران برنامه‌ریزی شده است. یعنی در گوگل دیسکاور، مخاطب محتوایی را مشاهده می‌کند که بر اساس علایق و سرچ‌های قبلی خودش است.

گوگل دیسکاور در مرورگر کروم قابل مشاهده است. این برنامه به صورت خودکار، یاد گرفته است که بر اساس جست و جوهای سابق و بیش‌ترین بازدیدهای کاربر از سایت‌های مختلف، محتوای مورد علاقه‌اش را به او نشان دهد.

گوگل به بی‌نهایت محتوا دسترسی دارد. پس با تولید محتوای متنی با ارزش، می‌توان مخاطب را جذب کرد و موضوع مورد علاقه‌اش را در گوگل دیسکاور به او نشان داد. در این مطلب از ترجمیک می‌گوییم که گوگل دیسکاور چیست و چگونه می‌توانیم محتوایمان را داخل آن قرار دهیم.

پس در ادامه همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

سئو محلی چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟

گوگل دیسکاور یک سرویس موبایلی در گوگل است. این سرویس به شما در پیدا کردن محتواهایی کمک می‌کند که شاید خودتان هم فکر می‌کردید که به آن‌ها نیازی ندارید. این تجربه جست و جو، کاملا متفاوت خواهد بود. این فرایند بر اساس اطلاعات قبلی که گوگل از شما دارد، انجام می‌شود.

گوگل بر اساس فعالیت‌های قبلیتان هنگام جست و جو، محتواهایی را از قبل به شما پیشنهاد می‌دهند. گوگل به تاریخچه جست و جویتان، فعالیت‌هایتان در مرورگرها و چیزهای دیگر نگاه می‌کند تا بر اساس آن‌ها محتوای پیشنهادیش را به شما نشان دهد.

گوگل دیسکاور به شما در پیدا کردن محتواهایی کمک می‌کند که شاید خودتان هم فکر می‌کردید که به آن‌ها نیازی ندارید.
گوگل دیسکاور به شما در پیدا کردن محتواهایی کمک می‌کند که شاید خودتان هم فکر می‌کردید که به آن‌ها نیازی ندارید.

چندی پیش گوگل قابلیت استوری وب را در فید خود اضافه کرد. زیرا استوری وب‌ها به دلیل ریسپانسیو بودن در موبایل، راهی عالی برای نشان دادن انواع محتوا است. همچنین در نسخه‌ای آزمایشی، ویژگی دنبال کردن را اضافه کرده است. یعنی این امکان را به کاربر می‌دهد تا سایت شما را دنبال کند و محتوای جدیدتان را در فید خود مشاهده کند.

چگونه محتوای خود را در Google Discover مشاهده کنیم؟

برای قرار گرفتن محتوایتان در گوگل دیسکاور قرار نیست که کار متفاوتی انجام دهید. همان اصولی را که در سئو رعایت می‌کنید، برای قرار گرفتن در دیسکاور هم نیاز است. شما باید محتوایی ارزشمند تولید کنید.

برای بهتر متوجه شدن این موضوع، برخی از نکاتی را که باید رعایت کنید، نوشته‌ایم:

تولید محتوای ارزشمند

محتوا همیشه باید برای شما، اولویت اول باشد. هر محتوای جدید که تولید می‌کنید، باید به گونه‌ای به سوالات مهم کاربران پاسخ دهد. چنین محتواهایی برای جذب مخاطب مفید است و همچنین در آینده در گوگل دیسکاور هم قرار می‌گیرد.

به‌روزرسانی محتواهای قبلی

راه رسیدن به گوگل دیسکاور این است که محتوایی تولید کنیم که بهتر از بقیه باشد. اگر در زمینه‌ای خاص فعالیت می‌کنید، کارتان آسان‌تر است اما اگر محتوایتان عمومی است کارتان مقداری سخت می‌شود و باید کیفیت محتوای خود را بالا ببرید.

از تحلیل رقبای خود غافل نمانید. باید ببینید رقبای خود برای آمدن به گوگل دیسکاور چه کاری انجام داده‌اند. از بقیه ایده بگیرید و بهترین کار را انجام دهید. هم‌چنین از به‌روزرسانی محتواهای قبلی خود مخصوصا آن‌ها که بازدید بالایی داشته‌اند، غافل نشوید.

نوشتن مطالب جدید و به‌روز

دیسکاور در یک ثانیه می‌تواند محتوا کشف کند و آن را نشان دهد. روی موضوعاتی کار کنید که بیش‌ترین سرچ را دارند اما محتوای مناسبی برای آن‌ها تولید نشده است. این نوع محتوا معمولا مناسب سایت‌های خبری است ولی شما هم می‌توانید با نوشتن یک استراتژی خوب، وب‌سایت خود را در گوگل دیسکاور مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی LSI چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

استفاده از عکس در محتوا

اساس گوگل دیسکاور بر اساس تصویر است. پس یکی از کارهای مهم شما قرار دادن تصویر با کیفیت است. در حالی که کاربران گوگل دیسکاور را بالا پایین می‌کنند، توجهشان به مطلبی جذب می‌شود که در ابتدا عکس مناسب‌تری دارد.

علاوه‌بر عکس، در صورتی که برای موضوعتان محتوای ویدیویی هم دارد از آن در سایتتان استفاده کنید. هر روزه جایگاه ویدیو در دیجیتال مارکتینگ بالا می‌رود. با قرار دادن ویدیو، احتمال حضورتان در گوگل دیسکاور بالا می‌رود.

تجربه کاربری سایت خود را بهبود دهید

برای اینکه محتوایتان سریع ایندکس شود و داخل گوگل دیسکاور قرار گیرد، باید تجربه کاربری خود را بهبود ببخشید. البته که هنوز هم تولید محتوای متنی با کیفیت حرف اول را می‌زند. اگر هدفتان جذب ترافیک است،‌ حتما از این اطمینان پیدا کنید که سایتتان Mobile friendly است.

سایت شما باید تجربه کاربری عالی‌ای را ارائه دهد و سریع بارگذاری (load) شود. هیچ چیز به اندازه سرعت لود بالا مخاطب را خوشحال نمی‌کند.

Google web stories را امتحان کنید

وب‌ استوری این امکان را برای شما فراهم کرده است که به صورت تصویری، داستانی ایجاد کنید. این قابلیت گوگل تلاشی برای رقابلت با استوری‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و فیس‌بوک وجود دارد.

Web stories برای دیسکاور مناسب بوده و در آینده جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله از ترجمیک ما به شما تعریفی از گوگل دیسکاور و نحوه قرارگیری محتوا در آن را ارائه دادیم. محتوای جدید و به‌روز شانس بیشتری برای نمایش در دیسکاور را دارند. سازندگان محتوا باید به یاد داشته باشند که محتوای خوب، مخاطب را به سمت خود جذب می‌کنند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

در صورت استفاده از خدمات سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، می‌توانید از نویسنده بخواهید تا وظیفه تحقیق کلمات کلیدی را بر عهده بگیرد. برای استفاده از خدمات تولید محتوا، امکانات مختلفی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

یک دیدگاه در «چگونه محتوای سایتمان را در گوگل دیسکاور قرار دهیم؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.