زبان اسپانیایی برای یادگیری بهتر است یا زبان فرانسوی؟

اسپانیایی یاد بگیرم یا فرانسوی؟

اسپانیایی یا فرانسوی؟ کدام زبان برای یادگیری بهتر است؟ پاسخ به این سوال در بیشتر مواقع ساده نیست و جوابی کلی نیز برای آن وجود ندارد. شاید با توجه به رشته تحصیلی، فعالیت در زمینه‌هایی مانند ترجمه تخصصی یا شاید نیازهای مختلف مربوط به جابه‌جایی یا شغل و سرگرمی به دنبال گسترش جهان خود و یادگیری یک زبان جدید هستید.

اسپانیایی و فرانسوی هر دو از رایج‌ترین زبان‌ها در جهان هستند. هم‌چنین هر دو این زبان‌ها، از در دسترس‌ترین زبان‌ها برای یادگیری مخصوصا از نظر تعداد منابع آموزشی موجود هستند. یادگیری هر یک از این زبان‌ها، چالش‌های مخصوص به خود را دارد.

اسپانیایی آسان‌تر است یا فرانسوی؟ این دو زبان چه‌قدر به هم شبیه هستند؟ این زبان‌ها از نظر تلفظ، دستور زبان و … چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ کدام زبان گویشوران بیشتری دارد؟ یادگیری کدام زبان، فرصت‌های شغلی و تجاری بهتری را فراهم می‌کند؟

اگر درباره انتخاب میان اسپانیایی و فرانسوی، تفاوت‌ها، شباهت‌ها و کاربردهای این دو زبان کنجکاوید، در ادامه این مقاله همراه وبلاگ ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

ایتالیایی یاد بگیرم یا اسپانیایی؟

فرانسوی و اسپانیایی چه‌قدر شبیه هم هستند؟

فرانسه و اسپانیایی در مقیاسه با ترکی و ژاپنی، نسبتاً شبیه هم هستند. هر دو این زبان‌ها، زبان رومی هستند که از لاتین می‌آیند و دارای کلماتی با ریشه یکسان نسبتا زیادی هستند. دستور زبان آن‌ها نیز بسیار شبیه است.

تا حدودی، یادگیری یک زبان رومی، یادگیری سایر زبان‌های رومی را برای شما آسان‌تر می‌کند. با این‌حال، در خانواده زبان‌های رومی، اسپانیایی و فرانسوی، نزدیک‌ترین زبان‌ها به هم محسوب نمی‌شوند. برای مثال در بین خانواده زبان‌های رومی، اسپانیایی و پرتغالی با ۸۹ درصد شباهت، بیشترین میزان مشابهت را به هم دارند.

اسپانیایی و فرانسوی تقریبا ۷۵درصد شبیه هم هستند.

بر طبق سایر منابع، اسپانیایی و فرانسوی ۷۵ درصد شبیه هم هستند. این میزان مشابهت نشان‌دهنده این است که این دو زبان با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌های بسیاری نیز با هم دارند.

مطالب مرتبط:

آلمانی یاد بگیرم یا فرانسوی؟

مهم‌ترین تفاوت‌های کلیدی میان اسپانیایی و فرانسوی چیست؟

تفاوت فرانسوی و اسپانیایی بیشتر ناشی از زبان‌های دیگری است که بر آن‌ها تاثیر گذاشته‌اند. هم‌چنین این دو زبان از نظر تلفظ نیز تفاوت‌های بسیاری دارند.

بسیاری از واژگان فرانسوی شبیه به زبان آلمانی و انگلیسی است. شباهت واژگان آلمانی و فرانسوی، به دلیل مرز مشترک جغرافیایی، منطقی است. هر دو زبان آلمانی و انگلیسی نیز دارای تعداد زیادی وام واژه فرانسوی هستند. البته این نکته را فراموش نکنید که فرانسوی از خانواده زبان‌های رومی و آلمانی و انگلیسی از خانواده زبان‌های ژرمنی هستند.

زبان اسپانیایی تا حدودی تحت تاثیر زبان عربی است. تقریباً ۴۰۰۰ واژه اسپانیایی مدرن از زبان عربی می‌آیند که همین امر، عربی را به دومین زبان تاثیرگذار بر اسپانیایی پس از لاتین تبدیل می‌کند.

تفاوت تلفظ در اسپانیایی و فرانسوی

لازم نیست که یک زبان‌شناس باشید تا متوجه تفاوت‌های آشکار این دو زبان در تلفظ شوید. اسپانیایی زبانی آوایی است و تقریبا هر آن‌چه را که می‌نویسید، همان را می‌خوانید. ولی فرانسه این‌گونه نیست. تلفظ و املای اسپانیایی از زبان فرانسه بسیار آسان‌تر است. با توجه به این‌که فرانسه زبانی آوایی نیست، تسلط به تلفظ و املای آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

مطالب مرتبط:

کدام کشورها اسپانیایی صحبت می‌کنند؟

دانستن کدام زبان مفیدتر است؟

باز هم، این یکی از آن سوالاتی است که تا حد زیادی به اهداف شما بستگی دارد. پاسخ این سوال به این بستگی دارد که شما چه فردی هستید و قرار است با یادگیری این زبان‌ها به چه اهداف دست یابید.

هدف شما از یادگیری این زبان‌ها، افزایش شانس پذیرش در دانشگاه‌های معتبر است؟ می‌خواهید در زمینه ترجمه فرانسوی به فارسی یا ترجمه اسپانیایی به فارسی فعالیت کنید؟ هدف شما این است که در دنیای تجارت با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید یا این‌که به دنبال موقعیت‌های شغلی در شرکت‌های بین‌المللی هستید؟

فرانسوی و اسپانیایی هر دو زبان‌های رایجی هستند که تسلط به آن‌ها، باعث می‌شود تا با میلیون‌ها فرد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

با تسلط به زبان‌های فرانسوی و اسپانیایی امکان برقراری ارتباط با میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را دارید
با تسلط به زبان‌های فرانسوی و اسپانیایی امکان برقراری ارتباط با میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را دارید

چرا مطالعه زبان فرانسه مهم است؟

چرا مطالعه زبان فرانسه مهم است؟ خوب، فرانسوی یکی از رایج‌ترین زبان‌ها در جهان است. با میلیون‌ها گویشور و بسیاری از کشورهایی که در آن فرانسوی مهم است، همیشه فردی را پیدا خواهید کرد که با او فرانسوی صحبت کنید. نفوذ این زبان آنقدر گسترده است که در تمامی قاره‌ها افراد فرانسوی‌زبان (بومی یا غیربومی) را خواهید یافت:

قاره آمریکا: کانادا، کبک، لوئیزیانا و هائیتی

اروپا: فرانسه، بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ و …

آسیا: ویتنام، لائوس، کامبوج، لبنان و …

آفریقا: گابن، ساحل عاج، سنگال، مایوت، الجزایر، کنگو و غیره…

اقیانوسیه: پلی‌نزی فرانسه (شامل بورا بورا و تاهیتی)، والیس و …

آیا می‌خواهید با یادگیری زبان فرانسه به جایی در دنیا سفر کنید؟ انتخاب‌های متعددی پیش روی شما وجود دارد! اگر می‌خواهید در خارج از کشور فرانسه تحصیل کنید یا در خارج از کشور کار کنید، گزینه‌ها و فرصت‌های زیادی برای انتخاب دارید.

مطالب مرتبط:

در کدام کشورها به فرانسه صحبت می‌کنند؟

بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افراد دوزبانه (یا بیشتر) هستند زیرا به آنها کمک می‌کند تا تجارت بین‌المللی بیشتری داشته باشند و روابط مختلف را ایجاد کنند. فرانسه در کنار انگلیسی، گزینه‌ای مناسب برای تقویت رزومه حرفه‌ای شما است.

یادگیری اسپانیایی چه‌قدر مهم است؟

اسپانیایی نیز زبانی بسیار گسترده است. با بیش از ۴۰۰ میلیون گویشور مطمئناً فردی را خواهید یافت تا با او اسپانیایی صحبت کنید. البته این زبان مانند فرانسوی، از پراکندگی جغرافیایی زیادی برخوردار نیست ولی گویشوران آن از زبان فرانسه بیشتر است.

اسپانیایی یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌ها در ایالات متحده است
اسپانیایی یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌ها در ایالات متحده است

اسپانیایی یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌ها در ایالات متحده است. بیشتر گویشوران اسپانیایی‌زبان، در قاره آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند. در ادامه به کشورهایی می‌پردازیم که زبان فرانسه در آن‌ها رایج است:

اروپا: اسپانیا، جبل‌الطارق، آندورا

آمریکا: مکزیک، آرژانتین، بولیوی، پاناما، اروگوئه، پرو، پورتوریکو، ونزوئلا، کلمبیا و …

اگر می‌خواهید در آمریکا کار کنید، تسلط به اسپانیایی در کنار تسلط به انگلیسی، فرصت‌های شغلی ویژه‌ای را برای شما فراهم می‌کند.

سخن پایانی

بر طبق آمار و اعداد، تعداد کل اسپانیایی‌زبانان تقریبا دو برابر فرانسوی‌زبانان در جهان است (۵۴۳ میلیون در مقابل ۲۶۷ میلیون). اما اینکه یادگیری کدام یک مفیدتر است تا حد زیادی بستگی به این دارد که در کجای جهان هستید. اسپانیایی بیشتر در آمریکای لاتین و اسپانیا کاربردی است در حالی که فرانسوی راه شما را به بسیاری از کشورهای آفریقایی، بعلاوه فرانسه، بلژیک، کانادا و هائیتی باز می‌کند.

اگر در حال یادگیری این زبان‌ها برای تقویت چشم‌انداز شغلی خود هستید، اسپانیایی و فرانسوی هر دو زبان‌های تجاری بسیار مفیدی هستند که باید بر آن‌ها مسلط شوید. در حالی که فعلا زبان اسپانیایی گویشوران بیشتری دارد، فرانسوی زبانی مهم در دیپلماسی بین‌المللی، سفر، گردشگری و … است.

در نهایت، هر یک از این زبان‌ها می‌توانند به شما در جنبه‌های مختلفی از زندگی‌تان کمک کنند.

سایت ترجمه ترجمیک خدمات خود را به بیش از ۳۰ زبان مانند انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و … ارائه می‌دهد. اگر به ترجمه در این زبان‌ها نیاز دارید، تنها با چند کلیک سفارش خود را به سایت ترجمه ترجمیک بسپارید.

3 دیدگاه در «اسپانیایی یاد بگیرم یا فرانسوی؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.