نکات آزمون آیلتس کامپیوتری

باورهای اشتباه دربارۀ آیلتس کامپیوتری

داوطلبانی که آموزش آیلتس را طی می‌کنند و برای این آزمون آماده می‌شوند، برای شرکت در آزمون می‌بایست آیلتس کاغذی یا کامپیوتری را انتخاب کنند. داوطلبان برای شرکت در هر کدام از این آزمون‌ها نیز باید اطلاعات لازم را از روند و فرمت آن‌ها کسب کنند.

شاید مهم‌ترین تفاوت آزمون آیلتس کامپیوتری، استفاده از کامپیوتر به جای کاغذ و مداد است. در هر دو آزمون چهار مهارت ریدینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و لیسنینگ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بخش اسپیکینگ نیز در هر دو با مصاحبه حضوری و با حضور ممتحن تکمیل می‌شود.

با تمامی این اوصاف، باورهای اشتباهی در خصوص این دو آزمون وجود دارد که در این مطلب در تلاش هستیم آن‌ها را بیان کنیم؛ با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه برای آیلتس کامپیوتری آماده شویم؟

باور اشتباه دربارۀ اسپیکینگ

مهم‌ترین باور اشتباهی که در خصوص آزمون آیلتس کامپیوتری وجود دارد این است که تمامی بخش‌های آزمون با کامپیوتر انجام می‌شود. این در حالی است که بخش اسپیکینگ آزمون به صورت حضوری با یک ممتحن آیلتس تکمیل می‌شود. بنابراین سه بخش دیگر آزمون آیلتس یعنی مهارت‌های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ با کامپیوتر انجام می‌شود.

آیلتس کامپیوتری آسان‌تر است!

باید گفت فرمت آزمون، نوع سوالات و زمان اختصاص‌داده شده برای هر دوی این آزمون‌ها یکسان است. از آن‌جایی که محتوای هر دو آزمون مشترک است، بنابراین سطح سوالات و سختی آن‌ها نیز یکسان است. تنها تفاوت در این موضوع میزان آشنایی شما با فناوری‌های جدید تکنولوژی است که آیلتس کامپیوتری را ترجیح دهید.

آیلتس کاغذی آسان‌تر از آیلتس کامپیوتری است!

همانطور که اشاره شد هر دو آزمون، سطح سختی یکسانی دارند. آزمون آیلتس کامپیوتری دکمۀ راهنما دارد که در طول آزمون شما را راهنمایی می‌کند. این گزینه انواع سوالات و هم‌‎چنین نحوۀ عملکرد شما را نیز توضیح می‌دهد. علاوه بر این در آزمون کامپیوتری گزینه‌هایی برای تغییر فونت وجود دارد.

سطح سختی آیلتس کامپیوتری.
سطح سختی آزمون آیلتس کاغذی و کامپیوتری یکسان است.

مطالب مرتبط:

معرفی ۹ سایت برتر برای آمادگی آزمون آیلتس

برای شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری نیاز به کامپیوتر دارم!

این مورد نیز یکی دیگر از باورهای اشتباه و غلطی است که در خصوص آزمون آیلتس کامپیوتری وجود دارد. تمامی تجهیزات این آزمون از جمله کامپیوتر و هدفون توسط مرکز آزمونی که آزمون خود را در آن رزرو کردید، تهیه و ارائه می‌شود.

نتایج هر دو آزمون در یک زمان اعلام می‌شود!

باید گفت اگر در آزمون آیلتس کامپیوتری شرکت کنید در مدت زمان کوتاه‌تری نتایج آزمون خود را دریافت خواهید کرد. در واقع داوطلبان آزمون آیلتس کامپیوتری ۳ تا ۵ روز پس از شرکت در این آزمون، نتایج خود را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که در آزمون آیلتس کاغذی نتایج تا ۱۳ روز پس از آزمون، اعلام می‌شود!

نکاتی در خصوص آزمون آیلتس کامپیوتری

√نکتۀ مهم در خصوص آیلتس کامپیوتری و موفقیت در آن، آشنایی با مهارت‌های ابتدایی رایانه است. بنابراین اگر با مهارت‌های پایه‌ای کامپیوتر آشنایی دارید، آیلتس کامپیوتری را انتخاب کنید.

√نکتۀ دیگر اینکه چیزی به نام آزمون آسان‌تر در آیلتس کاغذی و کامپیوتری وجود ندارد. در واقع این شما هستید که باید خود را به بهترین شکل ممکن برای این آزمون آماده کنید. تنها در این صورت است که از عهدۀ هر نوع آزمونی برخواهید آمد.

√توصیه می‌کنیم حتی اگر در برخی مهارت‌های کامپیوتری احساس ضعف می‌کنید، آن‌ها را یاد بگیرید. این مهارت‌ها بسیار آسان هستند و شامل یادگیری چند مهارت مانند یادگیری کلیدهای دسترسی سریع صفحه کلید، هایلایت کردن و… است. این موضوع به خصوص در زمانی که امکان شرکت در آزمون آیلتس کاغذی فراهم نباشد،بسیار مهم و سودرسان است.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا به چند باور اشتباه در خصوص آزمون آیلتس کامپیوتری پاسخ دهیم. هم‌چنین به بیان نکاتی کوتاه در خصوص آزمون آیلتس کامپیوتری پرداختیم. نکتۀ مهم این است که در خصوص هر دو آزمون این است که از روند هر دو آزمون به خوبی اطلاع کسب کنید. علاوه بر این مطالعه و آشنایی با تجربۀ داوطلبان هر دو آزمون نیز می‌تواند در آشنایی شما با نحوۀ برگزاری این آزمون‌ها و شرایط واقعی آن‌ها مفید باشد.

اگر در مهارت اسپیکینگ خود احساس ضعف می‌کنید و نیاز دارید مدرسی خبره، باتجربه و آشنا به آزمون آیلتس، ایرادات شما را تصحیح کند، تصحیح اسپیکینگ می‌تواند برای شما مفید باشد. با شرکت در تصحیح اسپیکینگ آیلتس ترجمیک، لیستی از اشتباهات پرتکرار تلفظی و ساختاری‌تان را به همراه راهکارهایی دریافت خواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.