مدرس آیلتس

چگونه مدرس آزمون آیلتس شویم؟

بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان در ۱۴۰ کشور جهان، آزمون آیلتس را به رسمیت می‌شناسند. نکتۀ دیگر اینکه ۱۶۰۰ مرکز آزمون آیلتس در جهان وجود دارد. علاوه بر این در سال گذشته ۵/۳ میلیون آزمون آیلتس در جهان برگزار شد.

همانطور که مشاهده کردید این اعداد چشم‌گیر هستند. این موضوع می‌تواند در اشتغال‌زایی موثر باشد و زمینه را برای استخدام مدرس آیلتس فراهم کند. بنابر این درآمد مدرسان آیلتس و امنیت شغلی آن‌ها تامین می‌شود و همین موضوع موجب آسودگی خیال مدرسین نیز می‌شود.

اگر اطلاعی از روند استخدام به عنوان معلم آیلتس ندارید، با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

بهترین سایت‌های تعیین سطح آیلتس

چه معیارهایی برای استخدام مدرس آیلتس وجود دارد؟

در ادامه به برخی از مهم‌ترین معیارهایی که برای استخدام مدرس آیلتس وجود دارد، اشاره می‌کنیم:

تحصیلات

برای استخدام به عنوان مدرس آیلتس، لزوما نیازی نیست تحصیلات مرتبط با زبان انگلیسی داشته باشید. مهم‌ترین نکته گذراندن دوره‌های آموزش و تربیت مدرس زبان است. بنابراین موسسات بیشتر به توانایی مدرسان اهمیت می‌دهند نه تحصیلات آنان.

تجربه

تجربه مدرس یکی از موارد حائز اهمیت برای موسسات آیلتس است. بنابراین به مدرسان آیلتس کم‌تجربه توصیه می‌کنیم برای فعالیت در موسسات به‌نام‌تر، تدریس را در موسسات کوچک‌تر آغاز کنند و تجربۀ کاری خود را بالاتر ببرند.

آشنایی و تجربه در تدریس کتاب‌های آیلتس

از سایر مواردی که ممکن است برای موسسات زبان انگلیسی و آیلتس مهم باشد، تجربۀ مدرس در زمینۀ آموزش تمامی یا بیشتر کتب آموزش آیلتس باشد. توصیه می‌کنیم مدرسان با محتوا و کلیات کتاب‌های آموزش آیلتس آشنا باشند.

نقش تجربۀ مدرس در آموزش آیلتس
تجربۀ مدرس در زمینۀ آموزش آیلتس، عاملی مهم است.

بهترین راه برای شروع چیست؟

خود را آزمایش کنید.

توصیه می‌کنیم در گام اول، مهارت‌های چهارگانۀ خود را ارزیابی کنید. نمرات خود را در ریدینگ و لیسنینگ بررسی کنید. مقاله‌هایی برای تسک ۱ و ۲ رایتینگ بنویسید و خطاهای خود را ارزیابی کنید. در مهارت اسپیکینگ نیز سعی کنید حدود دو تا سه دقیقه در خصوص موضوعی صحبت کنید.

√در مورد آیلتس مطالعه کنید.

منظور از این جمله، صرف آشنایی با فرمت آزمون نیست. مدرسان باید روند امتیازدهی این آزمون را مورد بررسی قرار دهند. هم‌چنین مدرسان باید با شیوه‌های کسب نمرات بالا در این آزمون و مهارت‌های سنجش این آزمون نیز آشنا باشند.

√نیازهای فراگیران را شناسایی کنید.

مدرسان لازم است با تمامی مواردی که به موفقیت داوطلبان این آزمون منجر می‌شود، آشنا باشند. آشنایی با کتاب‌ها، جزوات و منابع آنلاین از جملۀ این موارد است، چرا که آموزش آیلتس مانند هر آموزش دیگری نیازمند شناسایی نیازهای فراگیران برای ارتقا مهارت‌های آنان است.

√ملاحظات مالی را در نظر بگیرید.

مدرس باتجربۀ آیلتس، درآمد ماهانۀ تقریبا خوبی دارد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم اگر در ابتدای مسیر تجربۀ کاری خود هستید، حق‌الزحمۀ خود را خیلی بالا نبرید تا بتوانید با موسسات همکاری کنید و تجربۀ کاری خود را بالا ببرید. پس از کسب تجربۀ کافی و مهارت‌های خود می‌توانید حق‌الزحمۀ خود را افزایش دهید.

به عنوان مدرس آیلتس، ثبت‌نام کنید.

اگر مدرس آیلتس هستید و فکر می‌کنید توانایی‌های لازم برای تدریس آیلتس را دارید، ترجمیک مدرس دورکار آیلتس و زبان انگلیسی استخدام می‌کند. شما میتوانید رزومه خود را از طریق استخدام معلم آیلتس ارسال کنید و کار در محیطی پویا را تجربه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم مهم‌ترین معیارهایی استخدام مدرس آیلتس را بیان کنیم. هم‌چنین نحوۀ شروع کار به عنوان معلم آیلتس را ذکر کردیم. مهم‌ترین نکته این است که مهارت‌های آموزش و یادگیری خود را افزایش دهید. مهارت‌های مانند مهارت انتقال مطلب، فن بیان، تعامل‌گیری با فراگیران نیز از سایر مواردی است که نیاز است یک مدرس آیلتس در خود تقویت کند.

اگر به دنبال آشنایی با سطح زبان انگلیسی خود هستید، با شرکت در تعیین سطح آیلتس ترجمیک، مسیر رسیدن به آرزوهایتان را سریع‌تر طی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.