راه‌های کسب آمادگی آزمون آیلتس

۷ نکته ضروری برای آمادگی آزمون آیلتس

حتما اطلاع دارید که یکی از مهم‌ترین آزمون‌های سنجش زبان انگلیسی، آزمون آیلتس است. در واقع، این آزمون مهم‌ترین گام در مهاجرت تحصیلی و ورود به دانشگاه‌های مدنظر داوطلبان است. از این رو داوطلبان برای موفقیت در این آزمون باید آمادگی لازم را کسب کنند.

برخی از بخش‌های آزمون آیلتس ممکن است برخی از داوطلبان را دچار استرس و دل‌نگرانی کند. این استرس حتی برای داوطلبانی که آموزش آیلتس را طی کرده‌اند و مطالعۀ کافی نیز داشته‌اند، رخ می‌دهد. با این حال، مهارت کنترل نگرانی و استرس و کسب آمادگی این آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر به دنبال یادگیری ۷ نکتۀ ضروری برای کسب آمادگی آزمون آیلتس هستید، این مطلب برای شماست؛ با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

مدیریت استرس در آزمون آیلتس

کمال‌گرا نبودن

گاهی اوقات کمال‌گرا بودن می‌تواند مانع پیشرفت افراد شود. در حالی که ممکن است این ویژگی برای برخی از داوطلبان، مفید واقع شود اما می‌تواند بعضی افراد را نیز از پیشرفت باز دارد. برای مثال ایجاد تنوع در ساختار جملات رایتینگ می‌تواند نمرۀ شما را افزایش دهد. اما در عین حال این موضوع می‌تواند عاملی برای از بین بردن نظم و ساختار رایتینگ شما نیز باشد.

بنابراین، گاهی اوقات ساده بودن اما درست بودن گام محکم‌تری برای کسب موفقیت است. بنابر این توصیه می‌کنیم میل به کامل و بیشتر بودن را کنار بگذارید و به آن چه می‌دانید، اکتفا کنید. راه موفقیت در آزمون آیلتس نیز، پایبند بودن به دانسته‌هایتان است!

عدم اتلاف وقت

از یاد نبرید برای یک سوال نباید وقت زیادی را صرف کنید! قبل از پاسخ دادن به هر سوالی باید سوالات را مرور کنید و نمایی کلی از پاسخ‌ها و زمانتان را در ذهن داشته باشید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا نحوۀ پاسخ به هر سوال را نیز در ذهنتان برنامه‌ریزی کنید.

اگر متوجه شدید مدت زمان زیادی است که ذهنتان با یک سوال درگیر شده است، آن را رها کنید و بعد از پاسخ به سوالات دیگر مجددا به آن بازگردید. از یاد نبرید که برای تمامی سوالات باید سرعت خود را در سطح مطلوبی حفظ کنید.

راه دیگر برای جلوگیری از اتلاف وقت در آزمون، کسب آمادگی پیش از آزمون و پاسخ به تست‌های تمرینی است. با این روش شما تعادل میان مدیریت زمان و پاسخ درست به سوالات آزمون را یاد می‌گیرید و عملکرد مناسبی خواهید داشت!

انتخاب آزمون مناسب

انتخاب آزمون آیلتس مناسب با روحیه‌تان، استرس و دل‌نگرانی شما را کاهش می‌دهد! با انتخاب آزمون آیلتس کامپیوتری امکان بازگشت به سوالات قبلی و بررسی سوالاتی که ممکن است از دست داده باشید، وجود دارد. در آزمون آیلتس کاغذی هم با روشی سنتی امکان بررسی همه‌جانبۀ سوالات آزمون خود را دارید!

مطالعه کافی

کسب آمادگی قبلی در آزمون آیلتس را جدی بگیرید! در طول مراحل آماده‌سازی این آزمون بهتر است با فرمت‌های متعدد این آزمون آشنا شوید. هم‌چنین تمرین و مطالعۀ کافی نیز در کسب آمادگی آزمون آیلتس موثر است.

مطالب مرتبط:

هزینه کلاس آیلتس در سال ۱۴۰۲

مدیتیشن

دو روز قبل از آزمون، مدیتیشن کنید! مطالعات نشان داده است که مراقبه و مدیتیشن در روزهای منتهی به آزمون‌های گوناگون در حفظ معلومات داوطلبان موثر است. این زمان در افزایش انرژی و ریکاوری فکری و جسمی داوطلبان می‌تواند بسیار مفید باشد.

بنابراین یک یا دو روز قبل از آزمون برای مدیتیشن و استراحت ذهنی خود، زمانی را اختصاص دهید. این موضوع در تقویت جسم و ذهن شما موثر است و فکرتان را از هر دل‌نگرانی و استرسی، آزاد می‌کند. خواب و استراحت کافی در شب قبل از آزمون نیز در کسب عملکرد درخشان تاثیرگذار است.

مثبت فکر کردن

در روز آزمون، مثبت فکر کنید و اعتماد به نفس داشته باشید! ذهنیت مثبت می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس، نقش داشته باشد! مطالعات پژوهش‌گران نیز نشان داده است ذهنیت و تفکر مثبت و منفی با عملکرد افراد نسبت و رابطۀ مستقیمی دارد!

برای مثال از جملات تاکیدی مثبت و عبارت‌های تشویق‌کننده برای مقابله با اضظراب و استرس امتحان استفاده کنید. هم‌چنین افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید تا اعتماد به نفس‌تان افزایش پیدا کنید و به هدف خود برسید!

مثبت فکر کردن دربارۀ آیلتس

تمرین و تمرین

از یاد نبرید که مهم‌ترین گام برای موفقیت در آزمون آیلتس، تمرین و تکرار مداوم است. یکی از بهترین راه‌ها نیز برای این منظور، مکالمه با فردی مسلط به زبان مادری و تقویت مهارت‌های شنیداری و نوشتاری است. تمرین روزانه مانند گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی، مطالعۀ رزونامه‌ها، یادداشت‌های روزانه و تماشای ویدیوهای آموزشی آیلتس می‌تواند به پیشرفت سریع شما کمک کند.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم نکاتی ضروری برای کسب آمادگی آزمون آیلتس را بیان کنیم. هم‌چنین به راه‌های کاهش استرس و اضطراب این آزمون نیز اشاره کردیم. همانطور که اشاره کردیم، مهم‌ترین نکته در کسب موفقیت این آزمون، مطالعۀ روزانه، تمرین و تکرار است.

اگر به دنبال تعیین سطحی سریع و باکیفیت برای شروع مسیر آموزش آیلتس خود و کسب موفقیت در این آزمون هستید، تعیین سطح آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.