ویرایش مقالات

چگونه مقالات‌مان را ویرایش کنیم؟

خطاهای گرامری، تایپی و به طور کلی نگارش نامناسب پژوهشگران می‌تواند تاثیر منفی در نتیجۀ پایانی مقالات آن‌ها داشته باشد. علاوه بر این، در صورت ارسال چنین مقالاتی به مجلات، این موضوع منجر به رد مقاله نیز خواهد شد.

بنابراین نیاز است پس از اتمام نوشتن مقالات، ویرایش مقالات انگلیسی یا به عبارتی اصلاح آن‌ها انجام شود تا خطاهای کوچک یا به ظاهر بی‌اهمیت، نتایج تلاش چندماهۀ شما را از بین نبرد. هم‌چنین ویرایش مقالات به شما کمک می‌کند تا به شکلی واضح‌تر و مناسب‌تر ایده‌های مدنظر خود را انتقال دهید.

در این مطلب در نظر داریم شما را با مهم‌ترین دلایل، علل و چگونگی ویرایش مقالات قبل از ارسال به مجلات بیان کنیم، با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

۸ نکتۀ مهم برای ویرایش مقالات

چرا باید مقالات‌مان را ویرایش کنیم؟

ویرایش و تصحیح بخش مهمی از فرآیند نوشتن است. انجام ویرایش تخصصی به اثربخشی ایده‌های مقالات و وضوح‌ آن‌ها کمک می‌کند. انجام ویرایش باید پس از اتمام نوشتن کارهای پژوهشی و مقالات انجام شود تا آسان‌تر به خطاهای نوشتاری و دستور زبان پی برده شود.

برای انجام ویرایش محتوایی بهتر است نظر استاد راهنما یا متخصین رشته و گرایش تخصصی پرسیده شود. با این نیاز است برای ویرایش صوری لازم است نوشتار، خطاهای املایی، ویرایشی و… مورد بررسی قرار بگیرد تا هم کیفیت نوشتار شما افزایش پیدا کند و هم در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید.

نکاتی برای ویرایش مقالات

با اینکه ویرایش، مهارتی تخصصی است و نیاز است توسط افرادی متخصص انجام شود اما مهارت‌ها و نکاتی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا خطاهای ویرایشی و نگارشی خود را به حداقل برسانید. در ادامۀ این مطلب به بخشی از نکات ویرایش مقالات اشاره خواهیم کرد:

چارچوب‌بندی مقاله

وجود مقدمه و نتیجه برای یک مقاله امری ضروری است. تلاش کنید ایده‌های خود را به شکلی واضح در میان پاراگراف‌هایتان منعکس کنید. به عبارت دیگر، بهتر است هر پاراگراف دربردارندۀ یک ایدۀ اصلی و یک موضوعی خاص باشد.

تنۀ مقاله

دقت کنید که عمدۀ کار پژوهشی و صفحات مقالۀ شما باید به تحلیل و انتقال مطالب اصلی مقالۀ شما اختصاص یابد. بنابر سعی کنید ایدۀ اصلی مقاله‌تان را با دلایل و علل واضح، مستند کنید و میزان استدلال‌مند بودن آن را بالا ببرید.

چارچوب‌بندی مقالات

وضوح مقاله

در صورت ارائۀ تعریف یا تحلیلی نیاز است آن‌ها را به وضوح بیان کنید تا مطلب مدنظرتان به مخاطب انتقال پیدا کند. به دنبال استفاده صحیح از اصطلاحات تخصصی و فنی رشته‌تان، ساختاربندی صحیح جملات باشید. پس از مطالعۀ دقیق و چندبارۀ مقاله می‌توانید خطاهای خود را به صورت حتی چشمی پیدا کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید.

مطالب مرتبط:

چگونه بهترین روش تحقیق را انتخاب کنیم؟

نگران نشدن

اگر فکر می‌کنید در اولین مرحلۀ مطالعه متوجۀ ایرادات مقالۀ خود خواهید شد و همۀ خطاها را پیدا خواهید کرد، در اشتباه هستید. سعی کنید تا حدامکان مقالۀ خود را چندین بار و با صدای بلند مطالعه کنید تا تمرکزتان افزایش پیدا کند. این کار باعث می‌شود تا به سرعت پی به خطاهای برجسته مقالۀ خود ببرید و به نوعی با اشتباهات خود بهتر روبه‌رو شوید و در دفعات آتی، آن‌ها را تکرار نکنید.

بررسی تصاویر و جداول

یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود ویرایش مقالات، بررسی عکس‌ها، نمودار، جداول و… است. این موارد به خواننده کمک می‌کند تا در مدت‌زمانی کوتاه اطلاعات بیشتری دریافت کند. بنابراین، درستی تحلیل داده‌ها، انجام و رسم این قبیل موضوعات را مجددا بررسی کنید.

ویرایش نیتیو

گاهی اوقات لازم است زبان مقاله به شکلی شود که گویا فردی انگلیسی‌زبان آن را نوشته است و به نوعی سطح زبانی قوی و اصیلی داشته باشد. هم‌چنین برخی از مجلات از شما گواهی ویرایش نیتیو را درخواست می‌کنند که در این زمان بهتر است با افرادی متخصص‌تر و باتجربۀ بالاتر کار خود را پیش ببرید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم شما را با مهم‌ترین نکات ویرایش مقالات آشنا کنیم. هم‌چنین به شکلی کلی به بررسی اهمیت ویرایش مقالات اشاره کردیم. مهم‌ترین نکته در ویرایش مقالات انگلیسی این است که با نحوۀ ویرایش و زبان انگلیسی آشنایی کافی را داشته باشید.

اگر به دنبال تصحیح رایتینگ خود برای موفقیت در آزمون آیلتس هستید، خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس را از دست ندهید!

یک دیدگاه در «چگونه مقالات‌مان را ویرایش کنیم؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.