ترجمه رسمی مدارک برای تحصیل در روسیه

ترجمه رسمی مدارک برای تحصیل در روسیه

امروزه آمار کسانی که در رشته ادبیات و مترجمی روسیه فعالیت می‌کنند، افزایش یافته است. این اتفاق یک دلیل مشخص دارد: افزایش روابط ایران و روسیه، آینده شغلی مناسب این رشته و در نهایت ادامه تحصیل در کشور روسیه. چیزی که ما درباره آن صحبت خواهیم کرد، مورد آخر و البته «ترجمه رسمی مدارک لازم برای تحصیل در روسیه» است.

چرا افراد به روسیه مهاجرت تحصیلی می‌کنند؟ دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. روسیه کشوری با آب و هوای نسبتا خوب، دانشگاه‌های پیشرفته و مدارک تحصیلی معتبر است. خیلی از افراد در روسیه ادامه تحصیل می‌دهند. سپس با بازگشت به ایران،‌ فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را برای خود فراهم می‌کنند.

با این حال برای تحصیل در روسیه، پیش از گرفتن وقت سفارت، باید ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود را آماده کنید. برای این کار به یک دارالترجمه رسمی نیاز دارید که ترجمه مدارک را به زبان روسی انجام دهد. در ادامه با دارالترجمه ترجمیک همراه باشید. در این مقاله به معرفی ترجمه مدارک مهم برای ادامه تحصیل در روسیه ‌می‌پردازیم.

ترجمه مدارک اولیه برای تحصیل در روسیه

برای تحصیل در روسیه به یک سری مدارک اولیه نیاز دارید. این مدارک اصلی‌ترین مدارکی هستند که پیش از فکر تحصیل در خارج کشور نیز باید آن‌ها را آماده کنید! از جمله این مدارک عباتند از: ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات، اصل پاسپورت و ترجمه رسمی آن، گواهی عدم سوءپیشینه و سلامت جسمی و روانی، مدرک زبان (روسی یا انگلیسی)، فرم‌های مورد نیاز و عکس با اندازه و فرمت قابل قبول.

حتما توجه داشته باشید که برای تحصیل در روسیه باید اصل آخرین مدرک تحصیلی را برای ترجمه رسمی صادر کنید. این یعنی گواهی‌های موقت قابل قبول نیستند و ترجمه رسمی نخواهند شد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با صفر تا صد آماده‌سازی مدارک تحصیلی برای ترجمه رسمی، «مراحل ترجمه رسمی مدارک تحصیلی» را مطالعه کنید.

ترجمه اسناد هویتی برای تحصیل در روسیه

اسناد هویتی مجموعه اسنادی هستند که هویت شخص حقیقی را بازتاب می‌کنند. شناسنامه و کارت ملی از جمله مهم‌ترین اسناد هویتی محسوب می‌شوند. برای فرایند اخذ ویزای تحصیلی از کشورهای مختلف، وجود ترجمه رسمی اسناد هویتی زیر حائز اهمیت است:

  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی کارت ملی
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوءپیشینه
  • ترجمه رسمی پاسپورت (پاسپورت نیازی به ترجمه ندارد اما باید شامل مهر مترجم رسمی باشد.)
ترجمه رسمی اسناد هویتی برای تحصیل در روسیه
ترجمه رسمی شناسنامه یکی از مهم‌ترین اسناد برای تحصیل در روسیه است.

شما می‌توانید که ترجمه رسمی آنلاین مدارک و اسناد هویتی خود را به یک سایت ترجمه رسمی معتبر بسپارید.

مطالب مرتبط:

لیست مترجمان روسی سراسر ایران

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه

پس از آنکه با مدارک اولیه و اسناد هویتی مورد نیاز آشنا شدیم، نوبت به ترجمه مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه می‌رسد. در این مرحله بر اساس مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارید، مدارک تکمیلی دیگری نیز ارائه می‌کنید. مدارک جزئی مانند توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه و رزومه بر همین مقاطع تعیین می‌شود. برای مثال، دانشجویان در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، به توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه و رزومه قوی نیاز خواهند داشت.

با این حال، در ادامه لیست کاملی از ترجمه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه رسمی (سفارت روسیه به اخذ تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه نیز تاکید دارد.)
  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • اصل دعوت‌نامه موجود از دانشگاه‌های روسیه
  • فرم روادید تکمیل شده با امضا
  • یک عدد عکس جدید در سایز ۴۵ × ۳۵
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه تاریخ اعتبار به همراه یک عدد کپی
  • رزرو بلیط هواپیما
  • بیمه‌های مربوطه (انواع بیمه‌های پزشکی مسافرتی از سفارت روسیه قابل قبول خواهند بود)
  • ارائه اسناد تمکن مالی برای پرداخت شهریه‌های دانشگاه (ارائه این مورد در صورتی که فاند تحصیلی داشته باشید، متفاوت خواهد بود.)
  • ترجمه رسمی روسی مدارک تحصیلی مقاطع قبلی (این مدارک در هر مقطع متفاوت خواهد بود.)
  • رزرو هتل و خوابگاه برای اقامت چند روزه در روسیه

چگونه برای سفارت روسیه، تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه را اخذ کنیم؟

دریافت تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه پس از ترجمه رسمی به ۲ شکل انجام می‌شود: مراجعه حضوری به این مراکز یا استفاده از خدمات دارالترجمه. برخی از دارالترجمه‌ها (مثل ترجمیک) پس از ترجمه رسمی مدارک در صورت نیاز شما، تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه را اخذ خواهند کرد.

در غیر این صورت، خودتان نیز امکان دریافت این تاییدات را خواهید داشت. برای این کار تنها کافی است که به دارالترجمه اعلام کنید که خودتان تاییدات را خواهید گرفت. ترجمه رسمی مدارک شما با آمادگی کامل برای اخذ تاییدات به شما تحویل داده می‌شود.

ترجمیک؛ انتخابی مناسب برای ترجمه رسمی روسی مدارک تحصیلی

هدف از انتخاب ترجمیک برای ترجمه رسمی روسی مدارک تحصیلی، سرعت بالا و راحتی در ثبت سفارش است. از آنجایی که دارالترجمه رسمی ترجمیک نیز با مترجمان رسمی روسی معتبری فعالیت می‌کند، اطمینان شما از ثبت سفارش بالاتر خواهد رفت.

ترجمیک با فراهم کردن امکانات راحت و پرسرعت، فرایند ثبت سفارش ترجمه رسمی را برای شما آسان می‌کند؛ به این منظور که برای ثبت سفارش نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. با استفاده از خدمات آنلاین پیک دارالترجمه ترجمیک، به راحتی مدارک خود را تحویل دهید و آن‌ها را در محل دلخواه تحویل بگیرید. اگر به ترجمه رسمی مدارک برای تحصیل در روسیه نیاز دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.