آیلتس کامپیوتری

با آیلتس کامپیوتری بیشتر آشنا شوید!

احتمالا اطلاع دارید مهارت‌های مورد سنجش آزمون آیلتس کاغذی و کامپیوتری، مشترک است. این به این معناست که سه بخش آزمون شامل لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ با کامپیوتر انجام می‌شود. این در حالی است که مهارت اسپیکینگ آیلتس کامپیوتری هیچ تفاوتی با آزمون آیلتس کاغذی ندارد و در حضور ممتحن برگزار می‌شود.

برای موفقیت آیلتس کامپیوتری نیاز است داوطلبان علاوه بر گذراندن کلاس آیلتس و مطالعه با روند و تکنیک‌های شرکت در این آزمون نیز آشنا باشند. آشنایی ابتدایی با مهارت‌های کامپیوتری بخشی از راه‌های موفقیت در این نوع آزمون است.

اگر به دنبال آشنایی با آیلتس کامپیوتری هستید، این مطلب از وبلاگ ترجمیک برای شماست؛ با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

۶ مزیت شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری

تمرین لیسنینگ در کامپیوتر

حتما برای موفقیت در مهارت لیسنینگ آیلتس کامپیوتری لازم است حتما فایل‌های لیسنینگ را در رایانه گوش کنید و به سوالات آن در کامپیوتر پاسخ دهید. این مهارت ۲۶ سوال دارد و شامل سوالات تکمیلی، چندگزینه‌ای، کوتاه‌پاسخ، ربط‌دادنی و… است. برای آشنایی با نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس از این لینک اقدام کنید.

لینک پاسخ

تمرین ریدینگ در کامپیوتر

داوطلبان آزمون آیلتس کامپیوتری باید پیش از آزمون سوالات ریدینگ را نیز در کامپیوتر به صورت نمونه سوال بررسی کنید. این موضوع باعث می‌شود آمادگی ابتدایی را برای این آزمون نیز کسب کنید. این مهارت در آزمون ۴۱ سوال دارد و شامل ۱۱ نوع سوال است.

این سوالات از قبیل سوالات چندگزینه‌ای، تکمیلی خلاصه‌ها، جملات، نمودارها، شناسایی کلمات و اطلاعات متن و… است. برای آشنایی بیشتر با سوالات و آزمون ریدینگ آیلتس در کامپیوتری از این لینک اقدام کنید.

تمرین ریدینگ آیلتس کامپبوتری

تمرین رایتینگ در کامپیوتر

نمونه سوالات رایتینگ آیلتس نیز حتما می‌بایست پیش آزمون آیلتس کامپیوتری باید تمرین شود. داوطلبان می‌بایست از مدت‌ها پیش از رزرو آزمون، تمرین و مطالعۀ این مهارت را در اولویت خود قرار دهند و از شتاب‌زده عمل کردن خودداری کنند.

سوالات آزمون رایتینگ کامپیوتری نیز همانند آزمون کاغذی آیلتس از دو تسک تشکیل شده است. در تسک اول از داوطلبان خواسته می‌شود در خصوص موضوعات مشخص‌شده، مطلبی را بنویسند. در تسک دوم نیز داوطلبان باید در حدود ۴۰ دقیقه، ۲۵۰ کلمه یادداشت کنند. برای آشنایی با نمونه سوالات و آزمون رایتینگ آکادمیک کامپیوتری از این لینک استفاده کنید.

لینک پاسخ

مطالب مرتبط:

تفاوت انگلیسی رسمی و غیررسمی در رایتینگ آیلتس

تمرین اسپیکینگ در کامپیوتر

از آن‌جایی که این بخش از آزمون کامپیوتری با آزمون آیلتس کاغذی مشترک است، تکنیک‌های کسب آمادگی برای این آزمون نیز مشترک است. تمرین اسپیکینگ با یار تمرینی برای تقویت اسپیکینگ آیلتس، شیوۀ مناسبی به شمار می‌آید. این بخش از آزمون در حضور ممتحن و در مدت زمان ۱۱ تا ۱۵، برگزار می‌شود و به طور کلی شامل سه بخش است.

بنابراین توصیه ما این است نمونه سوالات پرتکرار اسپیکینگ را با در نظر گرفتن زمان و ادای صحیح کلمات و گرامر، تمرین کنید. صحبت کردن با خود به زبان انگلیسی نیز منجر به این می‌شود که به زبان انگلیسی فکر کنید و آمادگی کلی را برای موفقیت در این مهارت داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با روند آیلتس کامپیوتری و تکنیک‌های موفقیت در این آزمون آشنا کنیم. همانطور که اشاره کردیم مهم‌ترین گام برای موفقیت در این آزمون، آشنایی با نمونه سوالات این آزمون و انجام تمرینات کافی است. در پایان فراموش نکنید موفقیت با تلاش مستمر و تمرین به دست می‌آید!

اگر به دنبال مطالب و نمونه‌سوالاتی جامع در خصوص آزمون آیلتس هستید، نمونه سوالات آیلتس ترجمیک، در هر چهار مهارت این آزمون، نمونه سوالاتی استاندارد را گردآوری کرده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.