دانشگاه‌های برتر آمریکا

برترین دانشگاه‌های آمریکا، کدام هستند؟

یکی از دلایل محبوب بودن کشور آمریکا میان مهاجران، داشتن دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالاست. هر ساله دانشجویان زیادی به ایالت متحده آمریکا برای تحصیل مهاجرت می‌کنند.

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا به دلیل تحریم و نبودن سفارت آمریکا در ایران کار بسیار دشواری برای ایرانیان است. با رزومه تحصیلی خوب، مکاتبه با استادان و بودجه کافی برای مهاجرت، پذیرش از دانشگاه‌های معتبر آمریکا، آسان‌تر می‌شود.

ما در این مقاله به معرفی ۵ دانشگاه برتر آمریکایی پرداخته‌ایم. شاید شما هم با این دانشگاه‌ها آشنا باشید. اما اگر می‌خواهید با دانشگاه‌هایی مانند هاروراد یا استنفورد بیشتر آشنا شوید، با ما همراه شوید.

برای مطالعه مطالب بیشتر، به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

معرفی دانشگاه‌های برتر آمریکا

هرساله، بر اساس موارد مهمی مانند کیفیت تدریس، منابع علمی و … (QS World University) QSرتبه بندی دانشگاهی

دانشگاه‌های برتر جهان را مورد بررسی قرار داده و رتبه بندی می‌کنند.

امکان جست و جو و دیدن رتبه دانشگاه مورد نظرتان را در جهان دارید.(QS World University) QSشما در سایت

دانشگاه‌های آمریکایی هر سال در رتبه بندی حضور پررنگی دارند و رتبه‌های برتر این لیست، نصیب دانشگاه‌هایی مانند هاروراد، استنفورد می‌شود.

در این جدول نام دانشگاه‌های آمریکایی و رتبه بندی آن‌ها آمده است. در ادامه این جدول به بررسی و معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

نام دانشگاه

رتبه در جهان

Massachusetts Institute of Technology (MIT)

۱

Stanford University

۳

Harvard University

۵

(University of California, Los Angeles (UCLA))

۳۶

University of Chicago

۱۰

موسسه فناوری تکنولوژی ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology) (MIT)

دانشگاهMIT در کل جهان به طور مداوم به عنوان بهترین دانشگاه شناخته شده است. این دانشگاه در هشتمین سال متوالی در لیست دانشگاه‌های برتر، رتبه اول را گرفت.

پذیرش از دانشگاهMIT، رویای هر دانشجویی در جهان است. این دانشگاه، سخت‌ترین مراحل را برای پذیرش دانشجو‌ها از سرتاسر جهان دارد.

دانشگاه MIT در سال ۱۸۶۱ توسط توسط ویلیام بارتون راجرز ساخته و در اختیار اساتید و دانشجویان قرار داده شد. انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT) از برترین و مهم‌ترین مراکز علمی و تحقیقاتی جهان به ویژه در زمینه علوم پایه و مهندسی به شمار می‌رود.

محققان و دانشجویان MIT در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های علمی زیادی دست یافته‌اند. دانشگاه ‌ MIT در موضوعاتی مانند هوش‌ مصنوعی، HIV، سرطان و کاهش فقر پیشرو است.

دانشگاه MIT در همه جای جهان شناخته شده است و هر سال رتبه خوبی در رنکیگ جهانی کسب می‌کند. رتبه‌بندی دانشگاه MIT در جدول زیر به شکل زیر است:

نظام رتبه‌بندی

رتبه در سال ۲۰۲۱

رتبه‌بندی شانگهای

۴

رتبه‌بندی QS

۱

رتبه‌بندی تایمز

۵

رتبه‌بندی US News

۲

تعداد بالای اساتید خارجی در دانشگاه MIT
بیش از ۵۶ درصد از هیئت علمی دانشگاه MIT را اساتید خارجی تشکیل می‌دهند

مطالب مرتبط:

معرفی سایت‌های دانلود مقاله داخلی و خارجی

دانشگاه استنفورد (Stanford University)

دانشگاه استنفورد از دیگر دانشگاه‌های معتبر آمریکایی است. دانشگاه استنفورد در سال ۱۸۹۱ توسط للاند استنفورد و همسرش جین، برای ارتقا سطح علمی و رفاه کشور، تاسیس شد.

استنفورد به دلیل ارائه امکانات پیشرفته پژوهشی به دانشجویان خود در سرتاسر جهان شناخته شده است. دانشگاه استنفورد دارای ۲۰ کتابخانه است که بیش از ۹.۵ میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است. سالانه به دانشگاه استنفورد برای تحقیقات و پژوهش‌های علمی، بودجه زیادی اختصاص داده می‌شود.

پذیرش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و MBA در دانشگاه استنفورد امکان پذیر است. کمیته پذیرش استنفورد دانشجویان خود را بر اساس سیستم‌های جامع آموزشی پذیرش می‌کند.

این دانشگاه ۹۸ رشته برای کارشناسی و بیش از ۹۰ رشته برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. نرخ پذیرش استنفورد ۴ درصد است که نشان می‌دهد این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر در رقابت است.

رتبه بندی دانشگاه استنفورد در رنکیگ جهانی به شکل زیر است:

نظام رتبه‌بندی

رتبه در سال ۲۰۲۱

رتبه‌بندی شانگهای

۶

رتبه‌بندی QS

۲

رتبه‌بندی تایمز

۲

رتبه‌بندی US News

۳

مفهوم لوگوی دانشگاه استنفورد
درخت داخل لوگو، نماد درختی به نام El Palo Alto واقع در آمریکا که قدمت آن به ۱۱۰۰ سال است.

دانشگاه هاروارد(Harvard University)

دانشگاه هاروارد از قدیمی ترین دانشگاه‌های ایالت متحده آمریکا محسوب می‌شود. دانشگاه خصوصی هاروارد واقع در کمبریج آمریکا در سال ۱۸۳۶ با رای مجمع عمومی دادگاه ایالت ماساچوست تاسیس شد. چگونگی ساخت دانشگاه هاروارد داستان طولانی دارد.

دانشگاه هاروارد به آموزش و یادگیری اهمیت بیشتری نسبت به سایر دانشگاه‌های معتبر جهان می‌دهد. این دانشگاه در پرورش مدیران موفق و افراد تاثیر‌گذار در جهان سابقه خوب و موفقی دارد. افرادی مانند باراک اوباما، بیل گیتس، جان اف کندی و … در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه هاروارد در خود ۲۸ کتابخانه جای داده است. این کتابخانه‌ها دارای بیش از شش میلیون نسخه دیجیتالی، ۲۱ میلیون جلد کتاب، ۴۰۰ میلیون نسخه خطی، یک میلیون نقشه و ده‌ها میلیون تصاویر دیجیتالی هستند.

دانشگاه هاروارد از ۱۰ دانشکده و یک موسسه مطالعاتی به نام رادکلیف تشکیل شده است. دانشگاه برای دانشجویان لیسانس ۴۶ رشته، فوق لیسانس ۱۳۴ رشته و دکترا و بالاتر ۳۲ رشته ارائه داده است.

دانشگاه هاروارد هم با دانشگاه‌های معتبر و معروف دیگر برای گرفتن رتبه برتر در رقابت است. رنکیگ جهانی دانشگاه هاروارد در جدول زیر آمده است:

نظام رتبه بندی

رتبه در سال ۲۰۲۱

رتبه‌بندی شانگهای

۱

رتبه‌بندی QS

۵

رتبه‌بندی تایمز

۳

رتبه‌بندی US News

۱

میشل اوباما فارغ‌التحصیل هاروارد
میشل اوباما از فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد بوده است.

مطالب مرتبط:

مراحل ترجمه رسمی و اخذ تاییدیه‌های مدارک تحصیلی

دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا معروف به UCLA از معروف‌ترین دانشگاه‌های معتبر جهان شناخته می‌شود. دانشگاه کالیفرنیا در ابتدا مدرسه‌ای عادی در ایالت لس آنجلس بود که در سال ۱۸۸۱ تاسیس شد. در سال ۱۹۱۹ به دستور فرماندار ویلیام دی استفنز، بخشی از آن را به دانشگاه اختصاص دادند.

جالب است بدانید در دوره پهلوی، دانشگاه تهران و دانشگاه خوارزمی تحت نظر دانشگاه کالیفرنیا بود.دانشجویان این دو دانشگاه، دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا هم محسوب می‌شدند. در سال ۱۹۷۵، ۲۶۶ ایرانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده‌اند. افراد موفق ایرانی مانند داریوش مهرجویی، تینا پاکروان، افشین قطبی و ایرانی‌های دیگری از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

در دانشگاه UCLA بیش از ۹ میلیون کتاب وجود دارد. ۷۰ درصد از کلاس‌ها در مقطع کارشناسی در این دانشگاه با کم‌تر از ۳۰ نفر برگزار می‌شود. این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خود بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند.

دانشگاه کالیفرنیا در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد. برای تحصیل در این دانشگاه باید از زمینه علمی بالایی برخوردار باشید. داشتن تجربه علمی و پژوهشی به شما در گرفتن بورسیه کمک می‌کند.

دانشگاه UCLA هم رنکیگ بالایی در جهان دارد. رنکیگ دانشگاه در جدول زیر آمده است:

نظام رتبه‌بندی

رتبه در سال ۲۰۲۱

رتبه‌بندی شانگهای

۱۴

رتبه‌بندی QS

۳۶

رتبه‌بندی تایمز

۲۰

رتبه‌بندی US News

۲۰

دانشگاه کالفرنیا و دانشگاه خوارزمی
دانشگاه خوارزمی از سال ۱۹۷۳ تا سال ۱۹۷۹ زیر نظر دانشگاه کالیفرنیا قرار گرفت

دانشگاه شیکاگو The University of Chicago))

دانشگاه شیکاگو دانشگاهی خصوصی است که در سال ۱۸۹۱ میلادی در شیکاگو تاسیس شد. دانشگاه شیکاگو در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دانشجو می‌پذیرد. در حال حاضر این دانشگاه ۱۴۰۲۲۱ دانشجو دارد که ۲۱ درصد آن را دانشجویان خارجی تشکیل داده‌اند.

دانشمندان این دانشگاه شیکاگو متعهد به انجام تحقیقاتی آزاد در تمام زمینه‌ها مانند هنر، پزشکی و پژوهشی هستند. آن‌ها با تحقیقات خود کمک فراوانی به نسل‌های امروز و فردا کرده‌اند.

دانشجویان این دانشگاه ۸۲ مرتبه موفق به اخذ جایزه نوبل شده‌اند.افراد معروفی مانند ریچارد روتی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده‌اند. باراک اوباما از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۰۴ به تدریس در دروس حقوق اساسی در دانشکده حقوق این دانشگاه مشغول بوده است.

دانشگاه شیکاگو مانند دانشگاه‌های برتر دنیا دارای رنکیگ جهانی است. رتبه بندی این دانشگاه در جدول زیر آمده است:

نظام رتبه‌بندی

رتبه در سال ۲۰۲۱

رتبه بندی شانگهای

۸

رتبه‌بندی QS

۱۰

رتبه‌بندی تایمز

۱۰

رتبه‌بندی US News

۶

شعار دانشگاه شیکاگو
شعار دانشگاه شیکاگو: «باشد که دانش بیشتر و بیشتر رشد کند، تا زندگانی بشر غنی گردد»

نکته آخر

تحصیل در دانشگا‌هایی چون هاروراد، استنفورد، MIT و… فرصت فوق‌العاده‌ای برای پیشرفت شما محسوب می‌شود. شما امکان مشارکت در پروژه‌های علمی و تحقیقاتی‌، اردو‌های مطالعاتی، بازدید از مکان‌های علمی و… را دارید.

پذیرش در این دانشگاه‌ها ممکن است برای ایرانیان کاری دشوار باشد. اما غیرممکن نیست. افراد موفق ایرانی زیادی را می‌شناسیم که در دانشگاه‌هایی چون استنفورد و هاروارد تحصیل کرده‌اند. این افراد بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار در شرکت‌هایی چون گوگل شده‌اند.

چرا شما یکی از آن‌ها نباشید؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبری مانند آمریکا، نیاز به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دارید. برای راهنمایی بیشتر به صفحه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی مراجعه کنید.

برای ارسال سفارش،‌ مشاهده تعرفه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ترجمه رسمی ترجمیک مراجعه کنید

یک دیدگاه در «برترین دانشگاه‌های آمریکا، کدام هستند؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.