بهترین ابزارهای آنلاین برای تولید محتوای متنی

معرفی ۱۰+ ابزار مهم برای تولید محتوای متنی

نویسنده محتوا هستید و به دنبال ابزارهای کاربردی برای تولید محتوا می‌گردید؟ می‌خواهید با وب‌سایت‌ها و افزونه‌هایی که به شما در تولید محتوای متنی و سایر انواع تولید محتوا کمک می‌کند، آشنا شوید؟ پس این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

امروزه اهمیت تولید محتوا برای همه به خوبی اثبات شده است. بخش زیادی از بازاریابی و فروش انواع خدمات و محصولات امروزه در فضای وب انجام می‌شود. تولید محتوا و سئو به شما کمک می‌کند تا خدمات خود را به مشتریان بالقوه و جدید نشان دهید. هم‌چنین کمک می‌کند تا با مشتریان فعلی خود نیز ارتباطی مستمر داشته باشید.

از همین روی با مراجعه به آگهی‌های شغلی خواهید که کسب و کارهای زیادی به استخدام در جایگاه‌هایی مانند کارشناس تولید محتوا، کارشناش شبکه‌های اجتماعی، کارشناس سئو و … می‌پردازند. اما چه ابزارهایی به کارشناسان تولید محتوا برای انجام بهینه و سریع‌تر کارها کمک می‌کند؟

برای آشنایی با ۱۰+ ابزار مهم و کاربردی تولید محتوا در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

۲۰+ مهارت فنی مهم برای دیجیتال مارکتینگ

ویراستیار، ابزاری مناسب برای بررسی املا و دستور زبان محتواهای فارسی

هنگام تایپ کردن اشتباهات تایپی و املایی زیادی دارید؟ هنگامی که باید پروژه‌های تولید محتوا با حجم زیاد را تحویل دهید، بابت اشتباهات املایی و نگارشی نگرانید؟ پس از افزونه ویراستیار استفاده کنید. افزونه ویراستیار بر نرم‌افزار ورد شما نصب می‌شود. سپس به صورت خودکار هنگامی که به نگارش محتواهای فارسی می‌پردازید، به تصحیح خطاهای املایی، اشتباهات ویرایشی و نشانه‌گذاری متن شما می‌پردازد.

مطالب مرتبط:

آموزش نصب ویراستیار روی ورد ۲۰۱۶ و بالاتر

این افزونه رایگان است و نصب آن نیز به سادگی انجام می‌شود. این افزونه برای نسخه‌های ورد ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ در دسترس است.

دانلود افزونه ویراستیار

گرامرلی، ابزاری برای بررسی دستور زبان و املای محتواهای انگلیسی

اگر در زمینه تولید محتوای انگلیسی فعالیت می‌کنید، از گرامرلی غافل نشوید. Grammarly ابزاری برای بررسی گرامر و املای متون انگلیسی است. اگر می‌خواهید در موتورهای جست و جو رتبه خوبی کسب کنید و خوانندگان به مطالب شما اعتماد کنند، محتوای شما باید فاقد خطا باشد. یک اشتباه ساده املایی باعث خواهد شد که کل ارزش متن شما زیر سوال برود.

احتمال اشتباهات املایی و دستورزبانی هنگامی که به زبانی غیر از زبان مادری خود می‌نویسید یا این‌که باید حجم زیادی از مطالب را در زمان کمی تهیه کنید، بیشتر می‌شود. بنابراین حتما قبل از انتشار محتوا آن را با یک ابزار بررسی‌کننده املا و گرامر بررسی کنید.

گرامرلی محتوای شما را از نظر اشتباهات گرامری، املایی، سرقت ادبی و همچنین لحن بررسی می‌کند.
گرامرلی محتوای شما را از نظر اشتباهات گرامری، املایی، سرقت ادبی و همچنین لحن بررسی می‌کند.

گرامرلی محتوای شما را از نظر اشتباهات گرامری، املایی، سرقت ادبی و همچنین لحن بررسی می‌کند. ورژن رایگان آن اشتباهات املایی و دستور زبانی آن را مشخص می‌کند. اما در صورتی که به امکانات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید اشتراک آن را تهیه کنید.

آدرس وب‌سایت گرامرلی

سایت فرهنگستان زبان و ادب، راهی مناسب برای یافتن معادل‌های فارسی

یکی از روش‌های رایج در تولید محتوا، مطالعه و ترجمه مقالات انگلیسی است. سپس این مقالات جمع‌بندی و در نهایت مقاله‌ای کاربردی با توجه به مطالب به دست‌آمده، نوشته می‌شود. اما بارها پیش آمده که با واژه‌ای برخورده‌ایم که معادل فارسی آن را نمی‌دانستیم.

در این مواقع شما می‌توانید به سامانه واژه‌یار مراجعه کنید و واژه مورد نظر را در آن جست و جو کنید. البته بعضی از معادل‌های پیشنهادی در جامعه رایج نیستند. با این حال، می‌توانیم بسیاری از این معادل‌ها را ببینیم که حتی بعضی به خوبی جایگزین واژه‌های انگلیسی خود شده‌اند. برای مثال هنگام نگارش یک متن فارسی، به جای واژه لود شدن از بارگذاری استفاده کنید.

آدرس سامانه واژه‌یار

هم‌چنین با مراجعه به وب‌سایت فرهنگستان با دو کتاب کاربردی برای نگارش متون فارسی مواجه می‌شوید. یکی از این کتاب‌ها به املای صحیح واژگان فارسی می‌پردازد. در واقع املای هر کلمه رایجی که بخواهید، در آن وجود دارد. کتاب دیگر هم به آموزش اصول مهم دستور زبان و نگارش فارسی می‌پردازد.

دانلود رایگان کتاب دستور خط فارسی

دانلود رایگان کتاب فرهنگ املایی خط فارسی

افزونه pocket

ایده‌ها مهم‌ترین بخش در تولید محتوا است. حتما شما هم بارها هنگام جست و جو در وب با مطالب جالبی مواجه شده‌اید که به نظرتان گزینه‌ای ایده‌آل برای ایده گرفتن بوده ولی فرصت پرداختن به آن‌ها را نداشته‌اید. در این مواقع وجود یک افزونه کاربردی به شما کمک می‌کند که این صفحات را ذخیره کنید و بعدا آن‌ها را بررسی کنید.

مطالب مرتبط:

۱۲ ابزار قدرتمند برای تحلیل سئو در سال ۲۰۲۴

افزونه کروم Pocket روشی آسان و راحت برای ذخیره مقالات، ویدیوها یا سایر محتوایی است که در وب با آن مواجه می‌شوید. پس از نصب و فعال‌سازی این افزونه، با زدن میانبر ستاره بالای کروم، Pocket این منابع را ذخیره می‌کند. شما به راحتی می‌توانید محتوای انتخاب شده خود را برچسب‌گذاری، سازماندهی و جست و جو کنید.

نصب افزونه pocket

افزونه کروم Pocket روشی آسان و راحت برای ذخیره مقالات، ویدیوها یا سایر محتوایی است که در وب با آن مواجه می‌شوید.
افزونه کروم Pocket روشی آسان و راحت برای ذخیره مقالات، ویدیوها یا سایر محتوایی است که در وب با آن مواجه می‌شوید.

وب‌سایت keywordtool، گزینه‌ای ایده‌آل برای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی برای نویسندگان محتوا محسوب می‌شود. ابزارهای متعددی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که البته متاسفانه بعضی از آن‌ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. اما یکی از وب‌سایت‌هایی که برای تحقیق کلمات کلیدی در زبان فارسی هم کاربردی است، وب‌سایت keywordtool است.

برای استفاده از این وب‌سایت، کافی است که ابتدا منبع جست و جو را انتخاب کنید (نتایج بر اساس جست و جوهای انجام‌شده در گوگل باشد یا اینستاگرام یا …). سپس کلمه یا عبارت موردنظر خود را وارد کنید. پس از آن، نوبت به انتخاب زبان می‌رسد. اکنون نتایج با میزان جست و جوی آن به شما نشان داده می‌شود.

مشاهده وب‌سایت keywordtool

مطالب مرتبط:

معرفی ۴ دوره رایگان برای آموزش تولید محتوای انگلیسی

Canva، گزینه‌ای ایده‌آل برای طراحی و ویرایش تصاویر

Canva یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها برای تهیه تولیدات گرافیکی سریع و در عین حال حرفه‌ای است. این وب‌سایت برای افراد مبتدی و ناآشنا با طراحی، ساخته شده است تا از الگوهای فراوان و قابلیت‌های طراحی آسان برای تهیه تصاویر استفاده کنند. شما حتی می‌توانید به سرعت طرح‌های خود را متحرک کنید!

Canva برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی نیز گزینه‌ای مناسب است. این ابزار ابعاد بهینه را برای پلتفرم‌های اجتماعی خاص در هنگام ایجاد و قالب‌ها فراهم می‌کنند. استفاده از بسیاری از امکانات کانوا رایگان است. با این حال شما می‌توانید امکانات نسخه Pro کانوا را هم بررسی کنید و در صورت نیاز اشتراک آن را بخرید.

مراجعه به سایت Canva

وب‌سایت‌های دانلود رایگان عکس و تصویر

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام تولید محتوا باید به آن توجه داشته باشید، بحث کپی رایت و محتوای تکراری است. اگر در تولید محتوای متنی، مطالب دیگران را کپی کنید، سرقت محسوب می‌شود و مطالب شما رتبه خوبی نمی‌گیرد. در بحث تصاویر هم چنین موضوعی وجود دارد. شما نمی‌توانید از هر تصویر موجود در وب استفاده کنید.

برای دانلود تصاویر و وکتورهای رایگان می‌توانید به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید:
برای دانلود تصاویر و وکتورهای رایگان می‌توانید به وب‌سایت‌های بالا مراجعه کنید.

شما باید یا تصاویر را خودتان تهیه کنید یا این‌که از تصاویر دسترسی باز و رایگان استفاده کنید. برای دانلود تصاویر و وکتورهای رایگان می‌توانید به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید:

Audacity، نرم‌افزاری رایگان برای ویرایش محتواهای صوتی و پادکست‌ها

اگر صدای خود را برای پادکست یا ویدیو ضبط کرده‌اید و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، Audacity ابزار مناسبی برای شماست. Audacityیک نرم افزار رایگان برای ویرایش و ضبط صدا است. از این نرم‌افزار رایگان برای ضبط صدا و ویرایش آن (کاهش نویز، تنظیم سرعت و غیره) آن استفاده کنید.

دانلود نرم‌افزار Audacity

نرم‌افزار Movavi، ویرایش ویدئو با سرعت بالا

Movavi Video Editor نرم‌افزاری بصری است که برای سازندگان محتوا که به دنبال توسعه و ویرایش محتواهایی ویدیویی خود هستند، گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید. این نرم‌افزار با رابط کاربری مناسب و ویژگی های فراوان، امکانات فراوانی را برای شما به ارمغان آورده است. با کمک Movavi به راحتی کلیپ‌ها را برش دهید، فیلترها را اعمال کنید، موسیقی اضافه کنید و حتی متن متحرک را در ویدیوهای خود قرار دهید.

مطالب مرتبط:

پاسخ به ۲۵ سوال رایج درباره سئو و تولید محتوا

هم‌چنین اگر به دنبال راهی برای تبدیل فرمت‌های صوتی و تصویری به هم یا کاهش حجم ویدئوها هستید، باز هم این نرم‌افزار گزینه‌ای مناسب برای شما به شمار می‌آید. این ابزار هم برای کاربران مبتدی و هم پیشرفته عالی است. این نرم‌افزار، از تمام فرمت‌های اصلی صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند، بنابراین امکان ویرایش انواع محتواهای ویدئویی را خواهید داشت.

دانلود نرم‌افزار Movavi Video Editor

افزونه screen recorder، گزینه‌ای مناسب برای تهیه فیلم‌های آموزشی

افزونه screen recorder، گزینه‌ای مناسب برای ضبط صفحه دسکتاپ و مرورگرتان است. یکی از انواع محتوای رایج که کاربرد زیادی هم دارند، محتواهای آموزشی است. مثلا این‌که چگونه تنظیمات ورد را تغییر دهیم یا این‌که چگونه یک نرم‌افزار را نصب کنیم. در این مواقع شما می‌توانید از صفحه رایانه خود فیلم بگیرید و همزمان با فیلم گرفتن، روی آن صحبت کنید. در چنین مواقعی این افزونه کروم برای شما کاربردی خواهد بود.

دانلود افزونه screen recorder

سخن پایانی

همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که در تولید محتوا توجه به نیازهای مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه محتوای شما کاربردی‌تر باشد و لحن آن هم جذاب‌تر باشد، توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. هم‌چنین چنین محتواهایی رتبه خوبی نیز در نتایج گوگل کسب خواهند کرد.

در این مقاله به ابزارهای کاربردی برای تولید محتوا پرداختیم. توجه داشته باشید که ابزارهای کاربردی به این ابزارها محدود نمی‌شود و ابزارهای بسیار مهم دیگری هم وجود دارند. به نظر شما جای چه ابزاری در این مقاله خالی است؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید تا به مقاله اضافه کنیم.

در صورتی که توانایی تولید محتوا به زبان‌های مختلف همانند فارسی، انگلیسی، روسی، عربی و … را دارید، سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک از همکاری با شما خوش‌حال می‌شود. برای ثبت درخواست همکاری به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید!

3 دیدگاه در «معرفی ۱۰+ ابزار مهم برای تولید محتوای متنی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.